וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית האיטלקיה ג'ינה לולובריג'ידה, "האישה הכי יפה בעולם", מתה בגיל 95

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 15:28

לולובריג'ידה, אחת השחקניות האייקוניות של שנות ה-50 וה-60 שהייתה לסמל-מין של התקופה, כיכבה בסרטים לצד רוק האדסון, המפרי בוגארט, ארול פלין ופרנק סינטרה. בשנות ה-70 עזבה את עולם הקולנוע והפכה לצלמת עיתונות, וזכתה בתהילה כשהשיגה ריאיון בלעדי עם פידל קסטרו

ג'ינה לולובריג'ידה ויול ברנר בסרט "שלמה ומלכת שבא"/United Artists
ג'ינה לולובריג'ידה, מתוך "נובמבר המופלא", 1969. GettyImages
לולובריג'ידה/GettyImages

השחקנית האיטלקייה ג'ינה לולובריגידה, אחת מכוכבות העל של שנות ה-50 וה-60, הלכה לעולמה בגיל 95 במרפאה ברומא - כך הודיע היום (שני) פרקליטה לשעבר.

לולובריג'ידה עסקה מגיל צעיר בדוגמנות, השתתפה בתחרויות יופי ובמקביל החלה גם לשחק. בהדרגה הפכה לשחקנית מצליחה, ובין היתר השתתפה בסרטים לצד שמות כמו רוק האדסון, המפרי בוגארט, ארול פלין, שון קונרי, טוני קרטיס ופרנק סינטרה.

היא זכורה במיוחד מתפקידיה בסרטים "יפהפייה אך מסוכנת", "הכה את השטן", "שלמה ומלכת שבא", "לחם, אהבה ופנטסיה"; "הגיבן מנוטר דאם" שבו גילמה את אסמרלדה; "בבוא ספטמבר" ו"גירושים נוסח אמריקה". היא נחשבה לדמות אייקונית של העשורים הללו, הוכרזה כ"אישה היפה בעולם", והפכה לסמל מין.

ג'ינה לולובריג'ידה ופרנק סינטרה ב"מעטים מול רבים". GettyImages
ג'ינה לולובריג'ידה ופרנק סינטרה ב"מעטים מול רבים"/GettyImages

בתחילת שנות ה-70 עזבה את עולם המשחק ופנתה לקריירה בצילום עיתונות, ובין היתר זכתה לתהילה כשהשיגה ריאיון בלעדי עם פידל קסטרו. באחרית ימיה פנתה גם לפוליטיקה, אך לא הצליחה להיבחר לפרלמנט האיטלקי או האירופי. היא הותירה אחריה בן אחד.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully