וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט שעתיים: תוקנה התקלה בווטסאפ

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 13:29

גולשים באפליקיציית המסרים ברחבי העולם דיווחו בין היתר כי הודעות לא נשלחות כפי שצריך, מתקבל וי אחד במקום שניים ותמונות לא עוברות

פרסומת תלת ממד בכיכר פיקדלי בלונדון להודעות פרטיות של ווטסאפ/WhatsApp

משתמשים באפליקציית ווטסאפ דיווחו היום (שלישי) על תקלה נרחבת ברחבי העולם. בין היתר, הודעות לא נשלחו כפי שצריך, התקבל וי אחד במקום שניים ותמונות לא הועברו. לפי אתר Downdetector, המספק תמונת מצב על תקלות אינטרנט עולמיות, התקלה הורגשה בעיקר במערב ובמרכז אירופה והמזרח התיכון - לרבות ישראל.

במטא, החברה האם, נמסר בתגובה: "אנו מודעים לכך שחלק מהאנשים מתקשים כעת לשלוח הודעות ופועלים לטפל בבעיה בוואטסאפ במהירות האפשרית".

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה? הצטרפו לאינסטגרם
 
"מדובר בתזכורת חשובה למידת התלות של החברה הישראלית בוואטסאפ, בדגש על ארגונים שמשתיתים חלק רב מפעילותם על האפליקציה", אמר מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן. "האירוע הזה מחדד חשיבות תחזוק החלופות הנוספות , בעיקר לארגונים ועסקים, למשל שימוש באמצעי מסרים מיידים אחרים דוגמת סיגנל או טלגרם ואי ויתור על תקשורת דרך מיילים כמו גם שימוש באמצעי הפשוט של שיחות טלפון".
 
עוד הוסיף הכהן: "ישנה סוגיה חשובה באשר למקור התקלה - היא יכולה להיות תוצאה של מתקפת סייבר או לחלופין תקלת תשתית. כאשר מקור התקלה יתברר ניתן יהיה להבין האם ניתן היה למנוע ומה המשמעויות. יש לזכור שלפני מספר חודשים הייתה תקלת תקשורת משמעותית נוספת למטא שנבעה מהגדרה לא נכונה של אחד השירותים ולקריסה של פייסבוק".

לאחרונה הזהיר המנכ"ל ויל קתקרט כי "לאחרונה צוות האבטחה שלנו גילה תוכנות זדוניות נסתרות בתוך אפליקציות - המוצעות מחוץ לחנות גוגל פליי - ממפתח בשם "HeyMods" שכלל את "Hey WhatsApp" ואחרים. שיתפנו את מה שמצאנו עם גוגל ועבדנו איתם כדי להילחם באפליקציות הזדוניות".

באתר של HeyMods, שמשתמש גם בנראות של האתר הרשמי של וואטסאפ, אפשר למצוא שלל גרסאות שונות שמבטיחות תוספות שונות שלא ניתן למצוא באפליקציה המקורית - בהן רקעים מונפשים, עיצוב מותאם אישית בצבעים שונים והגדרות פרטיות אחרות. ההורדה של האפליקציה (שאנחנו לא ממליצים לכם לעשות) מתבצעת באופן עצמאי באמצעות קובץ APK.

בחודשים האחרונים מפתחי האפליקציה, הנמצאת בבעלות מטא (פייסבוק) בוחנים כמה פיצ'רים חשובים במיוחד. לפי דיווח בבלוג WABetaInfo, שעוקב אחרי הפיתוחים והחידושים באפליקציית המסרים הפופולרית, וואטסאפ תחזק האבטחה בהודעות לצפייה חד פעמית - ותחסום את האפשרות לבצע צילום מסך (כולל של וידאו וטקסט). בינתיים העדכון זמין למספר מצומצמם של בודקי בטא ולא ברור מתי ישוחרר לכלל המשתמשים.

חידוש נוסף שיגיע בקרוב הוא חיפוש הודעות בצ'אט לפי תאריך. ב-WABetaInfo מצאו אייקון של לוח שנה בתחתית המסך, בעת לחיצה על שורת החיפוש. כמובן, המעבר לתאריך ספציפי יקצר את תהליך החיפוש המעייף.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully