וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכישרון שלו נגע בעולם": הראפר קוליו ("Gangsta's Paradise") הלך לעולמו בגיל 59

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 9:02

המוזיקאי האמריקני, שפרץ באמצע שנות ה-90, הותיר אחריו שישה ילדים. להיט הענק שלו, שהשתלב בפסקול הסרט "סיכון מחושב" עם מישל פייפר, היה לסינגל הנמכר ביותר בשנת 1995. נסיבות מותו טרם התבהרו

הראפר קוליו, 1997. JM Enternational, GettyImages
נסיבות מותו טרם התבררו. קוליו/GettyImages, JM Enternational

הראפר האמריקני ארטיס ליאון אייבי ג'וניור, הידוע בשם הבמה קוליו, שהתפרסם בשנות ה-90 בזכות להיטים כמו "Gangsta's Paradise", "Fantastic Voyage" ו-"1, 2, 3, 4 (Sumpin' New)" הלך לעולמו בגיל 59 - כך הודיע היום (חמישי) מנהלו, ג'ארז פוזי. בשיחה עם CNN אמר פוזי כי קוליו הלך לעולמו בלוס אנג'לס, אך נסיבות המוות טרם התבהרו.

קוליו, במקור מקומפטון, קליפורניה, החל את הקריירה שלו בשנות ה-80 והיה חבר בהרכב WC and the Maad Circle, אך פרץ כאמן סולו אחרי שעזב אותו כבר באלבום הבכורה שלו, "It Takes a Thief", שיצא בשנת 1994.

"אנחנו עצובים על אובדן חברנו והלקוח שלנו, קוליו, שהלך לעולמו אחר הצהריים. הוא נגע בעולם בכישרון שלו ויחסר לנו מאוד", מסרה לאתר וראייטי שילה פיניגן, שאף היא שימשה מנהלת של האמן מטעם חברת טרינטי ארטיסטס.

"תודה לכל מי שהקשיבו לשירים שלו ולכל מי שיצר קשר בעקבות לכתו. בבקשה זכרו את משפחתו של וליו בתפילותיכם".

להיט הענק שלו הוא כאמור "Gangsta's Paradise", שאותו ביצע יחד עם הזמר L.V. השיר, שהתבסס על "Pastime Paradise" של סטיבי וונדר, השתלב בפסקול הסרט "סיכון מחושב" בכיכובה של מישל פייפר והפך לסינגל הנמכר ביותר בשנת 1995. קוליו אף זכה בגראמי בשנה שלאחר מכן.

השיר זכה לפופולריות עצומה והפך לפולחן גם בישראל, בה זכה בין השאר לגרסת כיסוי פארודית של לא אחר מאשר שלום אסייג. לפני עשור קוליו הגיע להופעה בישראל, שלמרבה הצער הפכה לפארסה.

לבד ממוזיקה, קוליו פיתח קריירה צדדית כשף וכתב ספר בישול. הוא הותיר אחריו 6 ילדים.

  • עוד באותו נושא:
  • קוליו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully