וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר: ארוץ לכנסת עצמאית ובנפרד מסמוטריץ', אך לא טורק את הדלת

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 21:00

יו"ר עוצמה יהודית הכריז על המהלך לאחר שהמו"מ שניהל עם יו"ר "הציונות הדתית" על ריצה משותפת בבחירות הקרובות נקלע למבוי סתום, ובין הצדדים הוטחו האשמות הדדיות על כך. בן גביר: "סמוטריץ' לא רוצה לרוץ יחד". גורמים בגוש נתניהו: מדובר במנוף לחץ

בווידאו: מסע"ת של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר/צילום: יותם רונן

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר הערב (שני) כי ירוץ עצמאית בבחירות הקרובות. "בחודש וחצי האחרון עשיתי הכל כדי שנרוץ יחד עם חבריי בציונות הדתית", אמר במסיבת עיתונאים. "בתחילה סמוטריץ' סירב בכלל למו"מ, אחר כך הסכים - אבל התברר שהוא עשה את זה למראית עין. כעת הוא רוצה שישה מקומות מתוך שמונה. בכל סקר אנחנו גדולים ממנו. ויתרתי על מקום ראשון, ויתרתי על שוויון - וזה לא הספיק לו. בשונה מחברי בצלאל, אני רוצה לתת מקום לכל גווני הציונות הדתית. סמוטריץ' בחר לא לרוץ יחד בעיקר כי הוא רוצה דתיים לאומיים קלאסיים".

דבריו של בן גביר הגיעו לאחר שהמו"מ שניהל עם בצלאל סמוטריץ', יו"ר "הציונות הדתית", על ריצה משותפת בבחירות הקרובות נקלע בשבועיים האחרונים למבוי סתום, ובין הצדדים הוטחו האשמות הדדיות על כך.

עמוד הבחירות של וואלה! 2022

מסע"ת | יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר 15 באוגוסט 2022. עוצמה יהודית, אתר רשמי
בן גביר, הערב/אתר רשמי, עוצמה יהודית

למרות הכרזתו, בן גביר סייג את דבריו. "נותרה בי התקווה שהוא יתעשת ויבחר לרוץ יחד", אמר על סמוטריץ'. "לכן, לאחר שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות - אני מכריז על התמודדות עצמאית של עוצמה יהודית".

"בשנה האחרונה אני מנהל מסע להצלת מדינת ישראל", אמר הערב. "הממשלה האחרונה סיכנה את המדינה שלנו. זו הייתה שנה קשה שבה הטרור הרים את הראש, יהודים נרצחו שוב ושוב. רק במוצאי שבת האחרונה עברנו עוד פיגוע קשה. אני לא בעד להכליל את כל הערבים אבל יש מי ששונא אותנו והכבוד הלאומי שלנו נרמס. נוצר פחד לצאת מהבית".

עם זאת, גורמים בגוש נתניהו טוענים כי גם אם יכריז על ריצה עצמאית, הוא עוד עשוי להתאחד עם "הציונות הדתית" לפני סגירת הרשימות וייתכן שמדובר במנוף לחץ נוסף ומשמעותי על סמוטריץ'.

בשבוע הבא יתקיימו הפריימריז לרשימת הציונית הדתית, מפלגתו של סמוטריץ', והאחרון הביע רצון לנהל מו"מ אינטנסיבי עם בן גביר רק לאחר שיסתיימו. הצדדים נפגשו לכמה פגישות, אך אצל בן גביר טענו כי סמוטריץ' מנסה "לקנות זמן", כלשונם. לעומת זאת, בסביבת סמוטריץ' אמרו כי ההצעות שניתנו לבן גביר הן "כל מה שהוא דרש, וכשאין רצון ללכת לאיחוד, אז ממציאים תירוצים".

עוד בוואלה!

ביקורת ב"ציונות הדתית" על ההסכם המסתמן עם בן גביר: "אסור שנידחק לסוף"

לכתבה המלאה
ח"כ סמוטריץ וח"כ בן גביר עם הגעתם לשער שכם 20 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ' ובן גביר בשער שכם/פלאש 90, יונתן זינדל

סמוטריץ' שלח בתגובה פניה לבן גביר וביקש ממנו להגיע להסכמות בנוגע לריצה משותפת. "כששילבנו כוחות יחד - הצלחנו", אמר. "יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא לחדר המשא ומתן. מדובר בשגיאה קשה. המחנה הלאומי לא יכול להרשות לעצמו פיצולים ופילוגים וסיכון בזריקת קולות לפח כפי שקרה לצערנו לא פעם ולא פעמיים".

במו"מ בין הצדדים בן גביר דרש לקבל שוויון בעשירייה הראשונה, אך סמוטריץ' הסכים לתת לו ארבעה מקומות בלבד, ובנוסף מועמד מוסכם על שניהם. ההצעה נפלה בעקבות חוסר הסכמות ביניהם על מועמד כזה.

לפני כשבועיים מתחה חברת הכנסת מיכל וולדיגר מ"הציונות הדתית" ביקורת על הסכם הריצה המשותפת שהמסתמן בין מפלגתה למפלגת עוצמה יהודית. בציוץ בטוויטר שפרסמה כתבה: "האחדות עם בן גביר חשובה לנו אך יש לתת ייצוג הולם לכל גווני המגזר. אסור שהציונות הדתית המרכזית, הקלאסית, תדחק לסוף הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully