וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גלאון ליועמ"ש: פתחי בחקירה נגד נתניהו בגין קשריו עם ערוץ 14

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 18:15

דבריה של המועמדת לראשות מרצ הגיעו בעקבות הפרסום של וואלה שחשף כיצד משמש לכאורה ערוץ 14 צינור להעברת המסרים של נתניהו תוך הנחייה מגבוה. "הצופה הישראלי נחשף כל יום לערוץ תעמולה בזוי שפועל בשליחותו - זהו תיק 14,000", אמרה גלאון

זהבה גלאון מודיעה שהיא חוזרת להתמודדות על ראשות מרצ
19.07.22. דוברות מרצ, באדיבות המצולמים
"נתניהו ממשיך לדרוס את החוק". גלאון/באדיבות המצולמים, דוברות מרצ

זהבה גלאון הגישה היום (חמישי) ליועמ"ש גלי בהרה-מיארה בקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שוחד מרמה והפרת אמונים. זאת, לדבריה, בגין שימוש פוליטי בערוץ 14 לטובתו האישית. גלאון, המועמדת לראשות מפלגת מרצ, כינתה את הנושא "תיק 14,000". דבריה הגיעו בעקבות הפרסום של וואלה שחשף כיצד משמש ערוץ 14 צינור להעברת המסרים של נתניהו, באמצעות "דף מסרים" תוך הנחייה מגבוה.

"נתניהו לא למד כלום מפשעי העבר שלו וממשיך לדרוס את החוק בניסיון לחזור לשלטון ולהרוס את הדמוקרטיה הישראלית", מסרה גלאון. "הצופה הישראלי נחשף כל יום לערוץ תעמולה בזוי שפועל בשליחותו של נאשם בפלילים. נראה כי נתניהו למד את לקחי העבר בדבר אחד, במקום לנסות להשתלט באמצעות שוחד לכאורה על כלי תקשורת, הוא בנה לעצמו ערוץ שמפר כל כלל הקבוע בחוק. זהו תיק 14,000, תיק עברייני שעליו הוא צריך לתת את הדין. היועצת המשפטית לממשלה צריכה לעשות את תפקידה ולהורות על חקירה פלילית חדשה בעניינו".

בנימין נתניהו, 26 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"לא למד דבר". נתניהו/ראובן קסטרו

עו"ד דפנה הולץ לכנר שהגישה את הפניה ליועצת המשפטית לממשלה אמרה כי "מן העובדות שפורסמו עולה לכאורה כי נתניהו פועל באותה השיטה ובאותה הדרך כפי שפעל ועשה על פי הנטען בכתב האישום בתיק 2000, והכל תוך עשיית שימוש פסול בכוחו ובהשפעתו על כלי תקשורת נוסף ושוב לצורך קידום והעצמת כוחו הפוליטי, תוך הכפשתם והחלשתם של יריביו הפוליטיים, כאילו לא למד דבר מעצם היותו עומד לדין בימים אלו ממש כנאשם בפלילים בעבירות חמורות זהות שיש עמן קלון. המדובר בביצוע עבירות, לכאורה, בנסיבות מחמירות. ברי כי המציאות עולה על כל דמיון."

בפנייה ליועמ"ש נכתב "מהעובדות שיפורטו להלן במכתב זה מתבקשת המסקנה כי במקביל ותוך כדי ניהול משפטו הפלילי של הנאשם, לא נרתע הנאשם מהמשך ביצועם של אותם מעשים ממש, תוך שהוא ממשיך ומתנהל בימים אלו, באותה השיטה ובאותה הדרך, באמצעות הפעלת השפעתו וכוחו על כלי תקשורת נוסף - הפעם ערוץ 14 - אשר בהיותו ראש ממשלה תרם וסייע, לכאורה, לביצוע פעולות שלטוניות לצורך קידומו והפעלתו של הערוץ, וזאת לשם השגת אותה המטרה והיא: האדרת כוחו הפוליטי והעצמת תדמיתו הציבורית לקראת הבחירות לכנסת ה-25 ,ובמקביל קידום קמפיין להכפשתם והחלשתם של יריביו הפוליטיים, וזאת שוב לשם הגדלת סיכוייו להיבחר לתפקיד ראש הממשלה".

עוד בוואלה!

גורם בערוץ 14: קיבלנו דף מסרים - לפגוע באיילת שקד

לכתבה המלאה
ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאות 3-2 את חוק הבחירות לכנסת ה-25, 20 ביוני 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"פרשה חמורה". קריב/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במקביל, היום דווח בגלי צה"ל כי ערוץ 14 הציע למתמודדי הפריימריז בליכוד חבילת קידום הכוללת כתבות מחמיאות באתר וקידום ברשתות החברתיות תמורת 50 אלף שקלים, הנחזה לתוכן חדשותי רגיל.

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה), פנה בעקבות הפרסום ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית ולמועצת הרשות השנייה בדרישה לחקור את הדברים כתעמולת בחירות אסורה. לדבריו, "אם אלו התופעות המתגלות ביחס להליכים הפנימיים בתוך מפלגת הליכוד, ניתן רק לשער כיצד יפעלו נתניהו שותפיו בהמשך מערכת הבחירות. הדרך היחידה לבלום זאת היא תגובה נחרצת של רשויות אכיפת החוק הנוגעות בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully