וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אילון מאסק רוכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 10:06

האיש העשיר בעולם רוכש את הרשת החברתית ב-44 מיליארד דולר - 5 אחוזים יותר מהמחיר בו נסחרה. בכך תסיים טוויטר את פעילותה כחברה ציבורית מאז ההנפקה הראשונה שלה ב-2013

טוויטר. רויטרס
טוויטר/רויטרס

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה ו-SpaceX, ביצע היום (שני) עסקה לרכישת הרשת החברתית טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. העסקה תעביר למאסק את השליטה בפלטפורמה, ובכך תסיים פעילותה של טוויטר כחברה ציבורית מאז ההנפקה הראשונה שלה ב-2013.

למעשה, מאסק ירכוש את החברה במחיר הגבוה ב-5% מהמחיר בו נסחרה הרשת החברתית לפני עצירת המסחר. כזכור, בתחילת החודש הודיע מאסק, האיש העשיר בעולם, על רכישת 9 אחוזים ממניות טוויטר, ואיים להפוך לבעל השליטה ברשת החברתית. אולם הוא לא הסתפק בכך ורצה לקנות 100 אחוז ממנה - תמורת 54.20 דולר למניה.

רגע אחרי ההכרזה, צייץ אילון מאסק בטוויטר וכתב: "אני מקווה שאפילו המבקרים הגדולים ביותר שלי יישארו בטוויטר, כי זו המשמעות של חופש הביטוי". גם מנכ"ל טוויטר, פראג אגרוואל, התייחס לעסקה ואמר בהצהרה: "לטוויטר יש מטרה ורלוונטיות המשפיעה על העולם כולו. אני גאה עמוקות בצוותים שלנו ומלא בהשראה על העבודה שמעולם לא הייתה חשובה יותר".

על פי הניו יורק טיימס מסוף השבוע, במסמכים שהגיש מאסק לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הוא פירט את מקורות המימון, שכוללים גיוס של כ-13 מיליארד דולר מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, 12.5 מיליארד דולר בהלוואות כנגד המניות שלו בטסלה, ועוד 21 מיליארד דולר מהון עצמי.

בהצעה הראשונית שלו מלפני כשבועיים, כתב מאסק ליו"ר טוויטר ברט טיילור: "השקעתי בטוויטר מכיוון שאני מאמין בפוטנציאל שלה להיות פלטפורמה לחופש הביטוי ברחבי העולם. עם זאת, מאז שביצעתי את ההשקעה, אני מבין כעת שהחברה לא תשגשג ולא תשרת את הציווי החברתי הזה במכונתו הנוכחית. צריך להפוך את טוויטר לחברה פרטית".

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully