וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי פירוק ל-3 חברות הקשורות לחוטר-ישי

בן-ציון ציטרין

7.2.2003 / 9:25

החברות, מגדל היהלום קומה 32, קאטו השקעות וק.א.ל.י-בירד השקעות, חייבות לרשויות המס סכום כולל של כ-7.7 מיליון שקל



בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא ביום שני צווי פירוק לשלוש חברות הקשורות בעורך הדין דרור חוטר-ישי, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין. זאת, בשל חוב לרשויות המס בהיקף כולל של כ-7.7 מיליון שקל. עד כה לא ידוע על בעלי חוב בנוסף לרשויות המס.



הצווים ניתנו לבקשת אגף מס הכנסה באמצעות היחידה לפירוק, כינוס נכסים ופשיטות רגל. הבקשות הוגשו בדצמבר 2001, לאחר שלא ניתן היה לגבות מהחברות את חובן לרשויות המס. בפנייתו לבית המשפט, לפני 14 חודש, ביקש מס הכנסה את פירוקן של שלוש החברות בשל היותן חדלות פירעון.



לדיון שהתקיים בראשית השבוע באולמה של השופטת, ורדה אלשיך, לא הופיע נציג ממשרד עוה"ד חוטר-ישי ושות'. לפני הדיון התקשר עו"ד חוטר-ישי, והודיע כי נפל למשכב ואינו יכול להתייצב לדיון. עם זאת הודיע כי אינו מתנגד למתן צו הפירוק, "אמנם בלב כבד", כדבריו שצוטטו באולם.



שלוש החברות הן: מגדל היהלום קומה 32 בע"מ, קאטו השקעות בע"מ וק.א.ל.י-בירד השקעות בע"מ. החברות קשורות זו בזו. להלן פירוט חובן לרשויות ונתונים על בעליהן:



חברת מגדל היהלום קומה 32 בע"מ מרחוב ז'בוטינסקי ברמת גן - כתובת המשרד הקודם של חוטר-ישי. החוב של החברה למס הכנסה הוא כ-989 אלף שקל נכון לדצמבר 2001 לשנות המס 2001-'96. על פי רשם החברות, בעלי המניות בחברה הם נמי השקעות ופיתוח בע"מ וקאטו השקעות בע"מ מרחוב טוסקניני 1 בתל אביב, כתובת משרדו של חוטר-ישי לפני שעבר לרמת גן. מנהל החברה הרשום הוא בנו, עו"ד ארנון חוטר-ישי. החברה נוסדה בדצמבר 95', ועיסוקה הרשום: הנהלת חשבונות, תיוק ארכיב.



חברת קאטו השקעות בע"מ - שמה הקודם הוא חוטר ישי השקעות ופיתוח בע"מ. חייבת למס הכנסה כ-3.7 מיליון שקל, נכון לדצמבר 2001 לשנות המס 99-'96'. על פי רשם החברות, בעלי המניות בחברה הם מגדל היהלום קומה 32 בע"מ וק.א.ל.י-בירד השקעות בע"מ, שתיהן מרחוב ז'בוטיסקי 3 ברמת גן. כמנהלי החברה רשומים חברת מגדל היהלום קומה 32 בע"מ. החברה נוסדה בפברואר 94', ועיסוקה הרשום הוא נדל"ן.



חברת ק.א.ל.י-בירד השקעות בע"מ - חובה למס הכנסה הוא כ-3 מיליון שקל נכון לחודש דצמבר 2001 לשנות המס 2000-'96. על פי רשם החברות, בעלי המניות שלה הם חברה זרה הרשומה במקלט אוף-שור באיי הבתולה, המחזיקה ב-99 מניות, ועו"ד זכריה קורוליק מתל אביב, המחזיק במניה אחת. אין פרטים על מנהלי החברה או כתובתה. עיסוקה הרשום: ניהול השקעות כנאמן בעבור לקוחות.



עו"ד דרור חוטר-ישי אינו משמש כבעל מניות או מנהל באף אחת מהחברות. הקשר שלו אליהן הוא בכתובתן הרשומה, שהיא משרדיו, בתל אביב וברמת גן. במשך שנים טען חוטר-ישי שניהל מערכת עסקית ענפה בשותפות עם איש העסקים דוד אפל, כי הוא משמש כנאמן של משקיעים זרים אשר אינם רוצים להיחשף וכי אפל משמש כיועץ מקצועי לכמה מהחברות. במאבקים משפטיים שניהל חוטר-ישי בשנים האחרונות, הוא העדיף לסגת בשלב שבו בית המשפט הורה לו לחשוף את שמות הבעלים של חברות ששימש כנאמן שלהן.



עתה, כאשר שלושת החברות נכנסות להליכי פירוק על ידי כונס הנכסים הרשמי עד למינוי מפרק קבוע, רשאי הכנ"ר לחקור את נושאי המשרה בחברות והמנהלים. מדובר בעוה"ד ארנון חוטר-ישי וקורוליק. הכנ"ר ידאג לכינוס אסיפות נושים.



מתן צו פירוק לשלושת החברות עשוי לפתוח צוהר לחשיפת בעלי השליטה בחברות. במס הכנסה חוששים, כי החברות שימשו צינור לתכנוני מס באופן שהנהנים, שהם ישראלים, החייבים במס בישראל, לא שילמו את מלוא המס על רווחיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully