וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לצלצול: הורים בדרום שוקלים להשבית הלימודים

הורים בדרום מתכננים לא לשלוח את ילדיהם ללימודים אם ירי הרקטות מעזה יימשך. חששם העיקרי הוא הדרך שעושים התלמידים לבית הספר ובחזרה: "מי ישמור עליהם?"

בית הספר ארזים בראשון לציון שנפגע מרקטה. יולי 2014. קרדיט רוחמה תמר, מערכת וואלה! NEWS
פגיעה בבית ספר בראשון לציון בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט רוחמה תמר

הבטחתו היום (ראשון) של ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך את מבצע "צוק איתן" ככל שיידרש, גם לאחר מועד פתיחת שנת הלימודים, מגבירה את החשש בקרב הורים לתלמידים רבים ברחבי הארץ. אמש קיימו כ-40 וועדי הורים בארץ, מאזור הצפון, המרכז, ירושלים והדרום דיונים סוערים ברשתות החברתיות ובקבוצות וואטסאפ בנוגע לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. באשקלון המטווחת בטילים זה למעלה מחודש, הכריז ראש העיר כי שנת הלימודים לא תפתח אם המצב הנוכחי יימשך.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שלושה פצועים מפגיעת פצמ”ר במעבר ארז
נתניהו: ”נמשיך במבצע גם לאחר פתיחת שנת הלימודים”
דניאל בן ה-4 נטמן: ”מנסים לעכל ולא מצליחים”

אביבית סימני, יו"ר וועד הורים בעיר, אמרה לוואלה! חדשות שגם אם הוראות פיקוד העורף יוקלו או ראש העיר יחזור בו מהחלטתו, כל עוד נמשך הירי, לא יתקיימו לימודים בעיר. "אנחנו היינו מאוד נחרצים בעמדתנו מההתחלה ושמחים שהבאנו את ראש העיר ופיקוד העורף ליישר איתנו קו במהלך המבצע", אמרה סימני והוסיפה: "גם בתי הספר הממוגנים לכאורה, לא יפתחו שעריהם. יש בתי ספר שטוענים שהם ממוגנים, אבל הם לא ממוגנים באופן מוחלט. כך למשל, שלושה מקלטים בבית ספר לא מסוגלים להכיל את כל ילדי בית הספר. מספיק שילד נצמד לקיר, מבחינתי בית הספר איננו ממוגן באופן אבסולוטי. ויש גם את עניין ההגעה לבית הספר: בתחנות ההסעה יש מקבץ גדול של ילדים ואין מיגון סמוך. היו צריכים לדאוג למתקני ממ"ד ניידים עבורם. אנחנו למודי ניסיון מאלו שנפגעו בזמן שהיו בחוץ ודווקא כן השתטחו על הרצפה. יש באשקלון 30 אלף ילדים ואנחנו אחראים לכל אחד ואחת מהם".

רסיסי רקטה בגן ילדים וביה"ס בראשון לציון. יולי 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
רסיסי רקטה בבית ספר וגן ילדים בראשון לציון, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

סימני מתחה ביקורת על דבריו של שר החינוך שי פירון בשבוע שעבר, לפיהם שנת הלימודים תפתח כסדרה וקראה להשבתה כללית. "אני קוראת לשר החינוך להפוך את זה להחלטה מערכתית. כל הארץ צריכה להתאחד ולפתוח את שנת הלימודים במועד אחר. זה לא מעיד על חולשה אלא רק על חוזקנו כעם מאוחד", אמרה. "כולם מבינים שבאמת יש חשיבות להתאחד, אבל אם יהיה משהו מערכתי-ממשלתי, אני בטוחה שיהיה סידור להורים. אנחנו יודעים איך יראה 1 בספטמבר בדרום".

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי שוחח עם שר החינוך ואמר כי פירון הבהיר בפניו ש"לא יוצאים בשום הצהרה פרט לכך שממשיכים בהכנות ללימודים. יום-יומיים לפני פתיחת השנה, נבצע הערכת מצב ונקבל החלטה. לא מסכנים חיי ילדים ופתיחת השנה לא מעכבת את המשך המבצע". לסרי אמר כי לדעתו ניתן לדחות את פתיחת שנת הלימודים "בעוד שבוע-שבועיים. העיקר להוריד את הלחץ מהממשלה ולא לשדר לחמאס איזושהי חולשה, שאנחנו, כתוצאה מפתיחת שנת הלימודים, נקל בעמדות או שנתפשר על עמדות מאוד ברורות בכל מה שקשור להשגת יעדי המבצע שזה שקט ביישובי הדרום".

ועד ההורים העירוני בעיר וראש העיר החליטו פה אחד כי כל עוד הירי נמשך, לא יתקיימו הלימודים בשבוע הבא. "אנחנו לא נצטרך להשבית כי ראש העיר עובד בתיאום מלא עמנו", אמרה בלה רובין, יו"ר ועד ההורים העירוני. "יותר מ-80% מבתי הספר בעיר ממוגנים, היתר ממוגנים חלקית או כלל לא. אבל המיגון פחות מדאיג אותי", הסבירה רובין, "מה עם הדרך לבית הספר? מה עם הילדים שחוזרים ברגל לבד? מי ישמור עליהם?", הוסיפה והזכירה את דניאל טרגרמן בן ה-4 שנהרג ביום שישי האחרון לאחר שלא הספיק להגיע לממ"ד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שר החינוך שי פירון בסיור בשדרות. יולי 2014. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
פירון בסיור בשדרות, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

גם בעומר אומרים הבוקר בוועד ההורים העירוני כי מרבית בתי הספר והגנים אינם ממוגנים ולכן לא יפתחו את שנת הלימודים אם הירי יימשך. בבאר שבע לעומת זאת, לא מתכוונים להשבית את הלימודים באופן מוחלט. "יש לנו עוד שבוע, אבל ברור שבמקומות שבהם אין ממ"דים לא ילמדו", אמר יו"ר ועד ההורים בעיר אבנר ביטון. "במקומות שאין מספיק ממ"דים שיכולים להכיל את כלל התלמידים, ילמדו רק מספר התלמידים שיכולים להיכנס אליהם. כלומר, תהיה רוטציה בין התלמידים. צריך לזכור שאנחנו צריכים להגיע למרחבים המוגנים תוך 60 שניות וזה מספיק זמן עבורם. גנים לא ממוגנים לא יפתחו כלל".

בקריית שמונה מתכננים להשבית את הלימודים כאות הזדהות עם תושבי הדרום. איתאי עזרן, יו"ר ועד ההורים העירוני בקריית שמונה אמר כי אם הירי לעבר הדרום יימשך, "לא נפקיר את ילדי הדרום". "כשילד בעוטף עזה לומד ויש סביבו חומה, איזו מן סביבה לימודית זאת?". עזרן התייחס לירי מסוריה ומלבנון לעבר ישראל ואמר: "אנחנו לא מוכנים שתפתח פה מערכה שנייה, בטח לא על חשבון התלמידים. למידה מרחוק זה לא פתרון. ילד יכול ללמוד מרחוק כשהבית שלו מתפרק? ככה לומד ילד בקנדה ונורבגיה? לא. לקרוא לעיר 'עיר של חינוך' זאת אמירה יפה, אבל תנו לנו ללמוד באותם קריטריונים שלומד ילדים במדינת חינוך".

רובין אמרה כי היא לא מאמינה שצריך להשבית מערכתית את הלימודים גם באשדוד כאות הזדהות עם ילדי הדרום, רעיון שסימני מאשקלון הביעה תמיכה בו: "לא נשמע לי שצריך להעניש את הילדים בגלל מצב מסוים". גם ביטון, בדומה ליו"ר וועד ההורים באשדוד, אמר כי לא הם מתכננים שביתת הזדהות: "אחד בספטמבר זה יום החג של מערכת החינוך ולא צריכים להשבית אותה יחד איתנו", הוסיף. יו"ר וועד ההורים העירוני במעלות, אביטל בורנשטיין הודיעה כי הם ישמעו להנחיות פיקוד העורף, אך אם פורום הנהגת ההורים הארצית יחליטו להשבית, הם יצטרפו להשבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully