וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים תיפתח כסדרה: "זאת אמירה"

שר החינוך הסביר את ההחלטה הלא מובנית מאליה: "זו תפישה, זה משהו שאנחנו צריכים לומר לאזנם של אנשים מבחוץ". מנגד, ראשי המועצות בדרום מאיימים שלא ייפתחו את הלימודים בשטחם

שר החינוך שי פירון בסיור בשדרות. יולי 2014. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"מערכת החינוך ערוכה לכל התרחישים". שר החינוך שי פירון, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

על רקע ההסלמה במצב הביטחוני וחידוש ירי הטילים הכריז היום (חמישי) שר החינוך, שי פירון, על פתיחת שנת הלימודים: "אנחנו פותחים את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. זאת אמירה, זה משהו שאנחנו צריכים לומר לא רק לאנשים מבית אלא גם לאזנם של אנשים מבחוץ". נוסף על כך, ציין פירון כי "מערכת החינוך ערוכה לכל התרחישים". פירון אמר את הדברים במהלך כנס היערכות ארצי לפתיחת שנת הלימודים תשע"ה שהתקיים ברמת גן.

הצהרתו הנחרצת של פירון בדבר פתיחת הלימודים במועד שנקבע מגיעים בצל קולות ההתנגדות העזים בנושא, שעלו בימים אחרונים בקרב ראשי רשויות בדרום. אחד מהם הוא שי חג?ג?, ראש המועצה האזורית מרחבים, שאמר היום כי "ההכרזה של שר החינוך לפתוח את שנת הלימודים כרגיל מנותקת מהמציאות שבה אנו חיים". לדברי חג'ג', "זה יהיה חוסר אחריות מוחלט להסיע תלמידים 40-30 דקות נסיעה לבית הספר בכבישים המאוימים בירי רקטות, וללמד במבנים ללא מיגון. אם הירי אל יישובי הדרום יימשך - לא ייפתחו הלימודים בבתי הספר במועצה".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
רקטה בחגיגת יום ההולדת בגן: "צרחות ודם על השטיח"
הממשלה אישרה לגייס עוד 10,000 חיילי מילואים
צה”ל חיסל את שלושת המפקדים הבכירים של חמאס בדרום הרצועה

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני. עמוד הפייסבוק של איתמר שמעוני, צילום מסך
מתנגד לפתיחת שנת הלימודים בדרום. ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של איתמר שמעוני

גם ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, קרא לא לפתוח את שנת הלימודים במצב הנוכחי בו מוסדות החינוך ממוגנים באופן חלקי. לדבריו הצטרפו וועדי הורים בערים בדרום הארץ ובשפלה ומזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, שדרש למגן את מוסדות החינוך בכל הארץ.

שמוליק ריפמן יו"ר מרכז מועצות אזוריות וראש מועצת רמת נגב, התעקש דווקא שיש לפתוח את שנת הלימודים כסדרה וקבע נחרצות: "אני שומע ראשי רשויות שאומרים ששנת הלימודים לא תפתח, ואני מבקש מכם, תגלו אחריות מול ההורים והילדים, ותגידו להם שתפתחו את שנת הלימודים גם אם נשמעת פה אזעקה ושם מדווחים על נפילה". לדבריו הגיב ראש מועצת מרחבים, שאמר כי לאור העובדה שרוב מוסדות החינוך אינם ממוגנים במועצה "נערכים ללמידה מרחוק דרך האינטרנט, או בתוך המקלטים". לדבריו, "זה לא המצב האידיאלי אבל זה מה שנעשה. זה הילדים שלי ויש פה אחריות כבדה. שריפמן יחליט במועצה שלו, אני מחליט במועצה שלי. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תגיע להכרעה, מדינית או צבאית, אבל שתגיע להכרעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
גן ילדים שנפגע היום מפגיעת רקטה באשכול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א

בעת פתיחת הלימודים רשאית כל רשות מקומית להחליט אם תיפתח שנת הלימודים בשטחה, חרף החלטת משרד החינוך או פיקוד העורף. יחד עם זאת, משרד החינוך נערך לכל התרחישים ורק אתמול פרסם את "נהלי מערכת החינוך בחירום" בשנית לפיהם תופעל מערכת "למידה מרחוק" ויועברו מערכי שיעור מקוונים שיהוו תחליף לשגרת הלימודים הרגילה. כמו כן, יינתנו כלים לתלמידים ולמורים על מנת שיוכלו לקיים שיגרת הוראה מהבית. משימות הלימוד יועלו לפרומים כיתתיים, לאתרים הבית-ספריים וכן לדואר האלקטרוני. נוסף על כך, יפעל קו פתוח לציבור ההורים וקו מצוקה מטעם השירות הפסיכולוגי הייעוצי ויופעל חדר מצב במטה ובמחוזות המשרד אשר יקבל עדכונים מפיקוד העורף.

במידת הצורך, משרד החינוך יעסיק מורות חיילות במרחבים מוגנים וצוותי החינוך מונחים לזהות תלמידים הזקוקים לסיוע פרטני ולהעניק להם את הסיוע הנדרש על ידי פסיכולוגים ויועצים חינוכיים. ממשרד החינוך מדגישים כי מערכת החינוך עברה שורה של תרגילים ארציים כמו ירידה למקלטים ולמרחבים המוגנים לאורך השנה, והיא תשוב לבצע תרגול דומה עם פתיחת שנת הלימודים.

ביקור של ציפי לבני בעין השלושה 21.8.2014. יותם רונן
ציפי לבני במפגש עם ילדי עין השלושה, היום/יותם רונן

בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך כי השבועיים ראשונים לשנת הלימודים בכל מוסדות החינוך בארץ יוקדשו למבצע "צוק איתן". במסגרת ההיערכות לשנת הלימודים הקרובה יעבירו צוותי החינוך והשירות הפסיכולוגי לילד שיחות כיתתיות בקרב כלל התלמידים בארץ עם דגש על ילדים בשכבות הנמוכות. בשיחות ידונו בדילמות מוסריות, יעסקו בזהות יהודית לאומית וכמו כן, יפעלו הצוותים לאיתור מצוקות של ילדים ויתנו להם מענה בנושא "הביטחון האישי" לאור אירועי הקיץ. יתרה מכך, המשרד יקיים תכנית שנתית מיוחדת סביב נושא הגזענות וההסתה במסגרת הנושא השנתי - "האחר הוא אני".

"שומרים על צלם אנוש במיוחד בימים קשים אלו"

לנושא זה התייחס היום פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם ויו"ר החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים, שהגיש עצומה בשם "שומרים על צלם אנוש במיוחד בימים קשים אלו", שקוראת לשים סוף לגזענות ולאלימות הפוליטית. על העצומה חתומים עשרות אנשי חינוך מהאקדמיה, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות. "כאנשי חינוך מציבורים שונים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, אנו שותפים בסלידתנו העמוקה מזוועות הטרור, הגזענות, האלימות הפוליטית ופשעי השנאה ומתייצבים יחד למען עקרונות יסוד ערכיים ותרבותיים שבלעדיהם בני אדם מאבדים את צלמם האנושי והחברה מתדרדרת לג'ונגל אכזרי", נכתב בעצומה.

שר החינוך הביע תמיכתו בעצומה. "אנחנו לא נשלח לכם דף מסרים, אני מאמין במורים, מאמין שהם יודעים לבצע דיאלוג, אני מאמין שהם מעוררי השראה, כל מורה יבוא לכיתה ויחל כך את השיעור, דרך אגב, לזה קוראים למידה משמעותית", אמר פירון. בדבריו התייחס גם להדלפות חברי הקבינט והביקורת של ראש הממשלה אמש בנאומו, והוסיף: "אני מציע לכל לשר להתעניין בענייני המשרד שלו. הדבר היחיד שאני יכול לעשות עכשיו זה להיות אזרח טוב ולחזק את ראש הממשלה ושר הביטחון. להאמין בהם".

פניות לכתבת רויטל בלומפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully