וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרות בצל הרקטות: תלמידי הדרום נבחנו במקלטים

כ-20 אלף תלמידים נגשו למועד ב' בבחינה במתמטיקה, לאחר שבימים האחרונים למדו לקול האזעקות הבלתי פוסקות. על אף ההקלות ממשרד החינוך, רבים אינם מרוצים. "למדתי רק 5 דקות"

כתבתה של רויטל בלומנפלד; צילום: בני ואינר, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: רויטל בלומנפלד

כ-20 אלף תלמידי תיכון בדרום נבחנו היום (חמישי) במועד ב' בבחינת הבגרות במתמטיקה - אך נאלצו לעשות זאת במקלטים ובממ"דים, בשל התגברות ירי הרקטות מרצועת עזה, שגם ביום השלישי של מבצע "צוק איתן" לא פסקו וגרמו לאזעקות, שנשמעו היטב גם בזמן הבחינה.

המקלטים והממ"דים בבתי הספר אמנם אווררו כבר משעות הבוקר המוקדמות, ערוכים לקלוט את הנבחנים, אבל לא היה בכך כדי להרגיע את התלמידים ולהשרות בהם תחושת ביטחון. "זאת הבגרות ראשונה שלי במקלט", אמרה קורל, תלמידת כיתה י"א בבית הספר אורט אפרידר באשקלון. "אני לא יודעת איך אני אתמודד, אבל מקווה שיהיה בסדר". היא הוסיפה: "אנחנו סומכים על הצבא, ויודעים שהוא חזק וישמור עלינו".

האזעקות שנשמעו הבוקר באשקלון, אשדוד, אופקים, שדרות, באר שבע ובאזורים נוספים בדרום הארץ, אמנם לא הצריכו מהתלמידים שנבחנו בממ"דים לקום מהכיסא, אך הפריעו לרבים מהם להתרכז במהלך הבחינה. במקרים אחרים גם נקטעו חלק מהבחינות בשל אזעקות. תלמידים אלה יורשו לגשת למועד ג' של הבחינה, שנפתח אתמול להרשמה, ויתקיים ב-7 באוגוסט. במשרד החינוך הבהירו כי תלמידים שיתגייסו לצה"ל לפני המועד החדש יקבלו מענה באופן פרטני.

מבצע "צוק איתן" | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
מבצע ”צוק איתן”, היום השלישי: עדכונים שוטפים
רקטה נפלה ברפת: 11 פרות נהרגו
בגרות תחת אש: אלפים ייבחנו היום בממ"דים

אזעקה בתיכון שער הנגב בזמן בחינת הבגרות במתמטיקה. יולי 2014. דוברות המועצה האזורית שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
תלמידים בשער הנגב מסתתרים בזמן בחינת הבגרות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית שער הנגב

מהמועצה האזורית שער הנגב דווח כי מטח רקטות שהתפוצץ סמוך לתיכון בעיר עורר בהלה גדולה בקרב עשרות תלמידים, שהיו בחצר בית הספר בדרכם לבחינה נוספת. תלמידים אחרים נאלצו בשל האזעקות להפסיק את הבחינה כמה פעמים, להיצמד לקיר המרוחק מהחלונות ולהמתין עד לתום הפיצוצים.

ביקורת רבה נשמעה היום בקרב ראשי מועצות בדרום הארץ, שתקפו את החלטת משרד החינוך לקיים מלכתחילה את הבחינה במועדה המקורי. "ההחלטה לקיים את הבגרות במתמטיקה היום, תחת ירי רקטות, היא החלטה לא נבונה", אמר ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', "אנו דורשים לאפשר לכל התלמידים בחינה חוזרת". גם יו"ר וועד ההורים באשקלון, אביבית שמעוני, הצטרפה לדרישתו של חג'ג'.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בגרות במתמטיקה תחת אש: "לחוצים וקשה להתרכז". צילום מסך
תלמידי מהדרום בבחינת הבגרות במתמטיקה, היום/צילום מסך

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, פנה למשרד החינוך והציע לבודקי המבחנים להתחשב בתלמידים: "יש לתת התייחסות מיוחדת לבחינה זו. הילדים הגיבורים לומדים שבועות במציאות ביטחונית קשה. הם בחרו להגיע היום ולהבחן, מבלי לדרוש מועד מיוחד".

"הארכת זמן לא תפתור את הבעיה"

השבוע שקדם לבחינה לא היה קל. מטחי רקטות ואזעקות עולות ויורדות כל כמה שעות הקשו על הנבחנים להתכונן ולהגיע לקו הסיום מוכנים. משרד החינוך ניסה להקל, ואפשר מרתונים מקוונים, הארכת זמן במקרה של אזעקה באמצע המבחן, ומועד ג' בתחילת אוגוסט לתלמידים באזורי סיכון שנרשמו למועד ב' ולא נגשו בסוף.

עם זאת, תלמידים רבים עדיין לא היו מרוצים מההחלטה לקיים את הבחינה במועדה המקורי, ולטענתם ההקלות לא מספיקות. אלכס, תלמיד כיתה י"א שנבחן בבגרות ברמה של 5 יחידות, אמר היום: "הארכת זמן לא תעזור לפתור את הבעיה בלהתכונן למבחן. כל פעם שיש אזעקה צריך לעזוב הכל ולרוץ. אי אפשר ללמוד ככה למבחן". לדבריו, "אתמול היה יום לחוץ כי היו הרבה שיגורים. כל פעם שיש אזעקה הייתי צריך להרגיע את המשפחה. למדתי אולי 5 דקות".

"אנחנו רוצים לסיים את הבגרות הזאת ולצאת קצת לחופש. מבאס שגם כשנצא אי אפשר יהיה לצאת מהבית", אמרה אורלי, תלמידה נוספת בבית הספר אורט אפרידר באשקלון. "בשבוע האחרון יש יותר אזעקות, וקשה להיות במקלטים. אני גם קופצת מכל רעש קטן, ומקווה שלא אעבור את המבחן עם הפסקות ונפילות. מבחן במתמטיקה זה גם ככה מלחיץ".

אזעקה בתיכון שער הנגב בזמן בחינת הבגרות במתמטיקה. יולי 2014. דוברות המועצה האזורית שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
"מבחן במתמטיקה זה גם ככה מלחיץ"/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית שער הנגב

המצב הביטחוני תפס גם את המורים והמנהלים בבתי הספר בסיטואציה לא פשוטה. מצד אחד, הם מנסים לשדר רוגע ונינוחות לאלפי הנבחנים, ומצד שני מודעים ללחץ הנפשי הכבד שהם חווים. "זאת לא פעם ראשונה שילדי אשקלון תחת הקסאמים והגראדים, אבל הפעם יש אי נוחות ומתח שמשפיע על התלמידים", סיפרה מנהלת בית הספר אורט אפרידר באשקלון, אסתר אורן. "הם ביקשו שנפנה למשרד החינוך כדי שיקלו עליהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתי מצפה שמשרד החינוך, שמדבר כל הזמן על הכלה והבנה, יביא אותה לידי ביטוי בסיטואציה הלא טבעית שנקלענו אליה", אמרה. לדבריה, "התלמידים ציפו שיידחו את המבחן באיזה שבוע-שבועיים, שהם יחזרו לעצמם ויגיעו יותר נינוחים. צריך להבין שהם ילדים גדולים אבל הם עדיין ילדים".

"אם יהיו פה בעיות והתלמידים יזדקקו לעזרה, אנחנו בבית הספר נייצג אותם מול משרד החינוך", הוסיפה, "אם מישהו ייכנס לחרדות באמצע המבחן אנחנו נעזור לו במה שצריך".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully