וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי "מחאת הסרדינים" לפירון: הילדים נשארים בבית

במסגרת עליית המדרגה במחאה על הצפיפות בכיתות, החליטו הורים רבים לא לשלוח את ילדיהם לשעת הלימודים הראשונה. בהמשך ייתכנו השבתה מלאה והפגנת ענק. "זאת מצוקה של כולם"

פירון הודיע על רפורמת הבגרות: "תהליך ארוך טווח". דניאל בוק
"הוא החזיר שעות לימוד לכיתות א' ו-ב' שלקח, ועכשיו הוא נח על זרי דפנה כאילו עשה מעשה גדול". פירון/דניאל בוק

לאחר שהתאכזבו מהצעת שר החינוך, שי פירון, להמתין לתכנית לאומית לצמצום יחס מורה תלמיד שתיושם רק בספטמבר 2015, החליטו הורי "מחאת הסרדינים" לשבש היום (שישי) את הלימודים בכל בתי הספר היסודיים ברחבי הארץ. במסגרת השיבושים לא יגיעו התלמידים לשעת הלימודים הראשונה ולאחר מכן יצטרפו להוריהם במחאה שתתקיים בין השעות 08:00-09:00 ברחבת בתי הספר או ברחובות הראשיים של הישוב בו הם מתגוררים. מנהיגי המחאה הודיעו כי צפויים צעדים מחמירים נוספים בהמשך, כמו הפגנת ענק בכיכר רבין ואפילו השבתת הלימודים בתחילת השנה הקרובה.

בין הערים בהן צפויה להתקיים הבוקר המחאה הן: כפר סבא, לוד, מודיעין, פרדס חנה כרכור, עומר ועוד. מדובר בהחמרה נוספת של המחאה על ידי המטה הארצי למאבק להורדת הצפיפות בכיתות, לאחר שביום שישי האחרון קבוצות הורים שונות בכל חלקי הארץ הפגינו בצמתים. "שר החינוך החזיר שעות לימוד לכיתות א' ו-ב' שלקח, ועכשיו הוא נח על זרי דפנה כאילו עשה מעשה גדול, אבל הוא לא נתן פתרון לבעיית ה-40 ילדים בכיתה", אמר אחד ממארגני המחאה.

עוד בוואלה! חדשות:
הרפורמה בבריאות: מחירי הביטוח באמת ירדו?
הרב פינטו מדבר: ”שוחד? סייעתי ליהודי במצוקה”
עתירה נגד ראש עיריית רמת גן: תפר ג'וב למקורבת

ממחאת הסרדינים. אורטל שניצר, מערכת וואלה! NEWS
"החומר גלם הכי חשוב במדינת ישראל זה הילדים שלנו". מחאת הסרדינים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אורטל שניצר

בתחילת השבוע נפגשו נציגי המטה עם פירון בביתו שבאורנית והציגו בפניו את עקרונות מאבקם. בפגשה העלו את הדרישה לקבל ממנו פתרונות מידיים לשנת הלימודים הקרובה. שני הצדדים הגיעו להבנות בחלק מהנושאים, אולם דחו את הצהרותיו להציג תכנית לאומית לצמצום יחס מורה תלמיד שתיושם רק בשנת הלימודים תשע"ו, דהיינו, בספטמבר 2015.

אתמול התכנסו שר החינוך פירון, מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, יו"ר המרכז לשלטון המקומי, מר חיים ביבס, יו"ר ארגון ההורים הארצי, גדעון פישר ויו"ר המועצות האזוריות, שמואל ריפמן, והגו מתווה פעולה לקראת שנת הלימודים הקרובה. במשרד החינוך מכנים אותה "שנת מעבר" לקראת הרפורמה הצפויה, והיא מורכבת מסך כל ההצהרות שפרסם השר בשבועות האחרונים: שעות הרוחב, שהן עשר שעות תגבור לתלמידי כיתות א' וחמש שעות התגבור לתלמידי כיתות ב' שקוצצו בתחילת השנה יוחזרו להם בשנת הלימודים הקרובה. שעות התגבור יתקיימו במסגרות למידה קטנות במקצועות היסוד כמו קריאה, שפה חשבון וכתיבה. בנוסף, יוקצו קרוב לכחצי מיליארד שקלים לטובת הנושא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שעות תגבור לתלמידים

במסגרת מתווה הפעולה תבוטל הוראת משרד החינוך מהשנה שעברה לפצל כיתות לא תקניות (מתחת לתקן 40 תלמיד בכיתה) שנוספו על ידי רשויות מקומיות חזקות במימון תושביהם להקלת הצפיפות בכיתות. משמעות הדבר היא שכיתות שנוספו עד היום ימשיכו לפעול בשנת הלימודים הקרובה מבלי שיפתחו כיתות חדשות. יתרה מכך, שר החינוך אישר לרשויות המעוניינות להוסיף שעות תגבור לתלמידים על חשבונן לפעול כרצונן.

השר הצהיר שיינתנו פתרונות לבעיות דחופות ספציפיות בשנה הקרובה, בדמות מימון שעות לימוד נוספות על ידי הרשות או מתוך סל שעות החינוך שמתקצב משרד החינוך בכל רשות, בכפוף לאישור מנהלי המחוז. בנוסף, במסגרת הרפורמות "עוז לתמורה ו"אופק חדש" יקצה המשרד כ-450 אלף שעות פרטניות של מורים, אשר נועדו לעבודה עם תלמידים בקבוצות קטנות. ביום ראשון הקרוב תגיש מנכ"לית המשרד מסקנות ראשוניות של חברי הוועדה ובהמשך תקבע את הרכבה ומי יעמוד בראשה.

ממחאת הסרדינים. אורטל שניצר, מערכת וואלה! NEWS
ממחאת הסרדינים/מערכת וואלה! NEWS, אורטל שניצר

אולם מובילי המאבק אינם מוכנים להפסיק את המחאה עד שכל מטרותיהם יעוגנו בתכנית הלאומית שצפויה להתגבש. דרישתם לשבת בדיוני הוועדה שתדון על צפיפות בכיתות לא נענתה, וחלקם חוששים שמתנהלים שני ערוצי פעולה מקבילים - האחד רשמי, בו משתתף יו"ר ארגון ההורים הארצי, והשני, שאינו רשמי אשר מתקיים בדלתיים סגורות, בו יושבים הם - מקימי המחאה, מגיעים להסכמות ומקבלים הבטחות, אותן טרם קיבלו בכתב.

"התחושה לא טובה" אומר לוואלה! חדשות אלי ישראלי, נציג ההורים במועצה האזורית ברנר, המאגדת בתוכה שישה ישובים וכוללת שני בתי ספר יסודיים. קבוצת ההורים אותה הוא מאגד תקיים היום הפגנה בישוב קידרון, בה צפויים להשתתף כ-300 הורים וילדים. "לבנות תשתיות חדשות לכיתות קטנות אולי ייקח זמן. לפיד מאיים כל חודש שהוא עוזב את הממשלה, אי אפשר לבנות על משהו שאתה אומר לנו כי יכול להיות שזה ילך לפח. יש החלטת ממשלה משנת 2008 בעניין הזה - למה שהוא לא יישם אותה פשוט במקום כל הוועדות האלו?", תהה ישראלי.

"והרפורמה שלו היא להוריד את היחס מורה תלמיד, ולהביאו למורה אחד על 15 תלמידים. מאיפה נשיג כל כך הרבה מורים? ואם הפתרון שלו הוא עוד מורים, אז למה לא פותחים כיתה? אנחנו בינתיים נשארים באוויר. אנחנו לא נגד השר אלא נגד ההחלטות של משרד החינוך שלא מתחברות למה שקורה בשטח. מדובר על עשרות בתי ספר ומאות אלפי תלמידים מכל סוגי האוכלוסייה בישראל - מהרשויות החלשות לחזקות וגם מהמגזר הערבי והבדואי, זאת מצוקה של כולם וכל יום מצטרפים עוד הורים".

"הטענה לבעיות תקציביות זה סיפור מצוץ מהאצבע"

גם בגדרה, מועצה מקומית ש-50% מתושביה הם ילדים בין הגילאים 0-18, יושבתו הבוקר שישה בתי ספר יסודיים. כמו כן, למחאה צפויים להגיע כ- 400 איש, לדברי יו"ר הנהגת ההורים היישובית ומארגן המחאה, יצחק מנחם. "מועצת גדרה היא יחסית חלשה. זאת מועצה שאין לה יכולת מימון כמו העשירות", אמר מנחם לוואלה! חדשות. "רוב התקציב מוקדש לחינוך, אבל הרשות המקומית לא יכולה לממן שעות רוחב, בטח לא כש-50% מהאוכלוסייה הם תלמידים והיא צריכה לממן ביחס לרשויות אחרות הרבה יותר".

"הטענה לבעיות תקציביות זה סיפור מצוץ מהאצבע. זה בסך הכל עניין של סדר עדיפויות. כיתות בהן לומדים מעל ל-32 תלמידים מהוות בקושי 18% מכלל הכיתות בארץ, כך שהעלויות מינוריות ואפשר להתקדם. אתה לא יכול לתת לאוכלוסייה אחת יותר מאחרת. או שיש פה מערכת חינוך ממלכתית או פרטית", הוסיף מנחם. "אני דורש ממשרד החינוך לקחת אחריות לכל ילד ואיפה שרשויות לא יכולות להכניס את היד לכיס - שיממנו את זה. השר בצד של הפתרונות, אבל עד אז מה הוא עושה? ישב בבית ואמר השוויון מעל הכול. אבל איפה השוויון כאן? אנחנו נמשיך עם ההפגנות - החומר גלם הכי חשוב במדינת ישראל זה הילדים שלנו וצריך לטפח אותם. אין לנו מכרות אלא חומר גלם אנושי שאנחנו מגדלים אותו".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד:revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully