וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון נכנע למחאה: יפעל לביטול הצפיפות בכיתות

שר החינוך חזר בו מההצהרה שיצמצם את מספר הכיתות, אך שינוי ניכר צפוי רק ב-2016. הורים המוחים על הצפיפות לא מרוצים: "לילדים שלי אין את הזמן הזה, אנו דורשים פתרון מיד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פותח את שנת הלימודים בגן ובבית ספר בנתניה. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בבית ספר בנתניה/לשכת העיתונות הממשלתית

שבועיים לאחר מחאת ההורים ברשת על החלטת משרד החינוך לצמצם את מספר כיתות ולהגדיל את מספר התלמידים בכל כיתה ,שר החינוך שי פירון מתקפל. אמש (שני) פרסם השר בדף הפייסבוק שלו כי הוא עמל יחד עם שר האוצר יאיר לפיד על תכנית מקיפה לשיפור המצב הקיים, וזו תוגש לתקציב 2015, אך כבר בשנת הלימודים הקרובה יהיו שינויים.

"הכיתות בישראל צפופות, הן מהעמוסות בעולם. בימים אלה, שר האוצר ואנוכי מקיימים דיונים אינטנסיביים לשיפור המצב כבר בשנת הלימודים הקרובה", כתב פירון בדף הפייסבוק שלו. למרות הבשורות המשמחות, הורים רבים חוששים ודורשים פתרון מיידי לבעיה כבר שנת הלימודים הקרובה. "אנחנו מוכנים לשבת עם השר ולהציע פתרונות בהקדם האפשרי לשנת הלימודים הבאה", אמרה אמרה אמש לוואלה! חדשות דנה שקד מחולון, אחת מראשי המחאה ואם לתאומים בכיתה ג' וילד העולה לכיתה א'.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: האם יצאה מהבית - הסבתא חטפה הנכדים
המדינה ממשיכה להתעלם מניצולי השואה מרומניה
ברקת מעכב את פתיחת הסינמה סיטי בשבת

מקורבים לשר גורסים כי בכוונתו להחיל קבוצות למידה קטנות בכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים כבר בשנת הלימודים הקרובה, אולם השר טרם אישר הפרטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם ובנה במחאת הסרדינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אפריל האחרון הורה משרד החינוך על סגירת עשרות כיתות לימוד בבתי ספר ממלכתיים כבר בשנה הבאה, תשע"ה, והנחה את הרשויות המקומיות להיצמד לתקן שקבע כמות מקסימלית של 40 תלמידים בכיתה. הדבר עורר את מחאת ההורים בארץ, בעיקר בשל נתונים אודות צפיפות הכיתות שפרסם ארגון ה-OECD לשנת 2013 לפיהם ישראל הן בין המדינות הצפופות ביותר בעולם המערבי, עם ממוצע של 27.3 תלמידים בכיתה לעומת 21.3 תלמידים בכיתות מערכת החינוך במדינות המפותחות. כמו כן, פורסם כי ישראל נמצאת במקום אחד לפני אחרון (מקום 25 מתוך 27 מדינות) בצפיפות התלמידים במוסדות חינוך יסודיים, ובחטיבות הביניים במקום ה- 22 מתוך 25.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פוסט של שר החינוך שי פירון על "מחאת הסרדינים" ב-2.6.2014. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של פירון, אמש/צילום מסך, פייסבוק

בתחילה מחו ההורים באמצעות ארגון ההורים הארצי. אך לפני כשבועיים החלו הורים להעלות תמונות לפייסבוק בהן הם מצולמים יחד עם ילדיהם כשהם אוחזים בשלט עליו כתוב "גם הילד שלי סרדין מערכת החינוך". המחאה צברה תומכים במהירות ונכון לעכשיו דף הפייסבוק שלהם "המאבק להורדת הצפיפות בכיתות", מונה למעלה מ-10,000 לייקים. לאור תגובתו של שר החינוך, אמרה שקד כי היא וחבריה למאבק מרוצים מההתייחסות אך מאוכזבים מהתגובה. "לומר שהוא יבנה תכנית לשנת 2015 שתיכנס אולי בשנת 2016 זה המון זמן, ולילדים שלי אין את הזמן הזה. אין להם את השנתיים האלו, אנחנו דורשים פתרון מידי."

"אנחנו תקועים בתקנים מלפני 30 שנה"

באשר למניע למחאתם מספרת שקד כי "כל העולם התקדם ואנחנו תקועים בתקנים מלפני 30 שנה וזה לא ריאלי לעולם היום. הדור הזה קפץ התקדמות של כמה דורות. צריך להבין שילד לא יכול ללמוד במטר מרובע, גם מורה לא יכולה ללמד ככה. פעם לפני 30 שנה כשילדים היו מפריעים לא היו בודקים מה הסיפור איתם, היו פשוט מוציאים אותם מהכיתה, והיום כולם בתוך הכיתה, המון ילדים, ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, ילדים מחוננים, וילדים ממוצעים והמורה צריכה להתמודד עם כל הילדים האלו ב-45 דקות - אין לה סיכוי! ואין להם סיכוי".

בנוסף, העירה שקד כי בעוד ההורים נאבקים בחינוך הממלכתי על מנת לקבל עבור ילדיהם תנאי למידה סבירים, ציבור שלם נהנה מכיתות קטנות בחסות משרד החינוך. "אנחנו יודעים שבאלקנה ובקדומים ואפילו בחלק מבתי הספר בפתח תקווה של החינוך הממלכתי הדתי, מנהלים פותרים את הצפיפות בהפרדת כיתות. בכיתה אחת יש להם 17 בנים ובכיתה אחרת 23 בנות ונגמרה הבעיה. אז למה אני, שמשלמת מיסים בדיוק כמו אזרח אחר, למה מגיע לי שירות פחות טוב? אנחנו נעמוד על דעתנו עד שנקבל שירות טוב באותה מידה", אמרה שקד.

"הצפיפות פוגיעת קשות ביכולת הלמידה של התלמידים"

לפני יומיים הצטרפו ל"מחאת הסרדינים" גם הרשויות המקומיות. ממכתב ששלח השלטון המקומי לשר החינוך שי פירון נכתב: "עולה צורך מידי לטפל בסוגיה אשר מטרידה את הרשויות המקומיות והעומדים בראשן, כמו גם את הורי התלמידים לקראת שנת הלימודים הקרבה. פרשנו בפניכם מספר חלופות, כמו הגדלה פיזית של כיתות הלימוד, פיצול כיתות, תוספת מורה לכל כיתה ופתרונות נוספים". "מחאת הסרדינים מייצגת מצב בלתי אפשרי עבור תלמידים ופוגעת קשות ביכולת הלמידה שלהם. לא ייתכן כי הרשויות המקומיות, על אף מאמציהן הבלתי פוסקים, לא יוכלו להעניק בסיוע משרד החינוך את המסגרות הראויות לתלמידים ולתקן את העיוות שנוצר משך שנים ארוכות. זאת למרות החלטות ממשלה בנושא עוד משנת 2007, שישומן נדחה בחוק ההסדרים".

שר החינוך הגיב להאשמות השלטון המקומי בפוסט שפרסם אמש בפייסבוק בו כתב: "הקטנת מספר התלמידים בכיתה על ידי השלטון המקומי מעוררת בעיות רבות. היא מגדילה העסקה קבלנית של המורים ופוגעת בזכויותיהם. מורים המועסקים במישרין על ידי השלטון המקומי לא זוכים לאותם תנאים, זכויות והטבות להם זוכים כלל המורים. לא פחות מכך, פיצול כיתות על ידי השלטון המקומי מגדיל את הפער ומפלה בין רשויות חזקות לרשויות חלשות. הקטנת יחס מורה – תלמיד משמעותית לאיכות החינוך ולהעמקת היחס האישי לכל תלמיד." כתב ואף הוסיף: "זה תפקיד של המדינה ואת זה נעשה. לא נתחמק מאחריות. אנו מקווים שכבר בתקציב 2015 נניח תכנית מקיפה שתתחיל להתמודד עם מכלול הצרכים של תלמידי ישראל.?

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully