וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,100 תלמידים שובתים בראשל"צ כבר שלושה שבועות

18 ימים שהתלמידים משכונת קריית ראשון לא מופיעים ללימודים במחאה על סגירת חטיבת ביניים והעברתם לשכונה אחרת, אך טרם התקבל מענה מהעירייה. "מפסידים לימודים למטרה טובה"

עריכה: מתן חדד

(בסרטון: הורי התלמידים מתעמתים עם ראש העיר בטקס חניכת גינה ציבורית)

740 תלמידי שכונת קריית ראשון בראשון לציון נכנסו אתמול (ראשון) ליום ה-18 לשביתתם, לאחר שראש העיר דב צור החליט לסגור את חטיבת הביניים "מעלות" בשכונה, ולהעביר את התלמידים לבית ספר בשכונה אחרת בעיר. ביום שישי האחרון החליטו ההורים בצעד נואש לצרף לשביתה גם את הילדים מכיתות היסודי, א'-ג'. כך, מיום זה 1,100 תלמידים בעיר הינם ללא מסגרת חינוכית, בשל חוסר התקדמות בין ההורים לבין נציגי העירייה בסוגיה.

לטענת הורי תלמידי השכונה, בית הספר שאליו אמורים לעבור ילדיהם אינו עומד בתנאים שהציב משרד החינוך, לפיהם אסור למבנים שאמורים לשמש כחטיבת ביניים, להיבנות בצורה מעגלית כמו אוניברסיטאות ומכללות. ההורים גם הביעו את חששם מהכמות הגדולה של הילדים שיהיו בבית הספר החדש, שכדי להגיע אליו ייאלצו הילדים לנסוע דרך צמתים סואנים וללא הסעות.

עוד בוואלה! חדשות:
ניצלה מהפיגוע במוזיאון היהודי: "אלוהים שמר עליי"
הבחירות לפרלמנט האירופי: התחזקות לימין הקיצוני
ורטה על פיטוריו: "כנראה שהיה נוח להעיף אותי"

שביתת הילדים בראשל"צ: ההורים התעמתו עם ראש העיר.
ההורים מתעמתים עם ראש העיר, חמישי האחרון

אמש יצאו ההורים, מלווים בילדיהם השובתים ובשלטים, והפגינו מול בניין העירייה בדרישה לסגירת חטיבת הביניים. "זו שטות גדולה להעביר אותנו בית ספר", אמר לוואלה! חדשות נתנאל בן ה-13 הלומד בכיתה ז' בבית הספר "מעלות" והשתתף בהפגנה. "אנחנו גם פוחדים לעבור לשם - אני מכיר ילד אחד שהעבירו אותו לבית הספר ונפגע שם מאוטובוס שחצה באדום". לדבריו, "ראש העיר אמר שתמורת העברה לבית הספר הזה הוא ייתן לנו חדר מחשבים וברזיות ספסלים, אבל אני חושב שהוא לא יקיים את זה כי לא כל הדברים שמבטיחים מקיימים - גם לפני הבחירות הוא הבטיח לא לסגור את בית הספר".

כשהחלה השביתה, לפני יותר משבועיים, הסבירו ההורים כי הם נוקטים בצעד החריף בלית ברירה, בשל "התנהלותו והחלטתו החד-צדדית והשגויה על פי כל היגיון, ולו הבסיסי ביותר, של ראש העיר בדבר סגירת חטיבת הביניים", לשון הודעתם. "המהלך התבצע כמחטף שרירותי וכוחני, ללא היוועצות עם הנהגות ההורים הרלוונטיים וללא חשיבה מערכתית, תחבורתית, כמותית, טופוגרפית, דידקטית ואחרת", אמרו. ההורים אף שלחו מכתב לשר החינוך, שי פירון, בבקשה שיתערב בנושא ויתמוך בבקשתם, אך טרם נענו.

ביום חמישי האחרון הפגינו הילדים והוריהם בטקס חניכת גן ציבורי חדש בנוכחות ראש העיר וביקשו את תגובתו - אך גם אז לא זכו למענה. בינתיים, הילדים מסתובבים ללא מסגרת חינוכית במהלך היום. "אני לא עושה הרבה", אמרה טל בת ה-13.5, תלמידת כיתה ח' בחטיבת הביניים. "אנחנו מפסידים המון לימודים ומשעמם לי נורא, אבל זה למטרה טובה. אנחנו באמת רוצים להשיג את המטרה הזאת כי זה חשוב לנו", אמרה. "לעבור לבית ספר זה לא רק המרחק. יש הרבה חששות, אולי יפצלו אותי מהחברים שלי? לא בטוח שכל מי שגדל איתי ונמצא איתי בבית הספר אולי יעבור לחטיבות אחרת. כבר התרגלתי לחברים ולמורות".

ראש עיריית ראשון לציון דב צור. ניב אהרונסון
ראש העיר דב צור/ניב אהרונסון

גם ההורים שנקטו בצעד הדרסטי הזה מעידים כי עשו זאת בלב כבד, אך מחוסר ברירה. אלון גבאי, אב לילד בכיתה ט' בחטיבת "מעלות", סיפר: "מצאנו את עצמנו שבוע לפני מועד ההרשמה שומעים שבית הספר נסגר. מאז ראש העיר משחק איתנו במשחקי אגו וטוען שהוא לא מדבר עם שובתים. הוא לא יכול לכפות עלינו תנאי כזה, להפסיק לשבות. כשמשרד החינוך צריך לדבר עם המורים שלו הוא עושה את זה גם אם הם שובתים".

"בית הספר שיקלוט את הילדים כבר קלט בעבר תלמידי בתי ספר יסודי משכונה אחרת בעיר, אבל משום שהוא הוריד להם את ממוצע הציונים, התלמידים שם עברו שוב למקום אחר", המשיך. "עכשיו הם צריכים להביא תלמידים חדשים לבית הספר אז הם מתכננים על הילדים שלנו". גבאי סיפר בנימה אישית: "ילדים ששובתים זה לא פשוט. הם מפסידים בחינות וחומר לימודים ואני ואשתי הורים עובדים, וזה לא קל כשהילדים בבית. ביקשנו מהמורים שיתנו להם חומר לימודי שיוכלו לעבור עליו בבית, ויש גם שיעורי בית שמפורסמים גם באתר בית הספר".

לדבריו, "ברור שזה מצב לא בריא ולא רצוי אבל אין לנו ברירה אחרת. יש שתיקה רועמת מצד ראש העיר. הוא מפגין חוסר אכפתיות מוחלטת לעניין, למרות שיש לנו נתונים שמראים כמה ההחלטה לסגור את החטיבה שגויה, לפחות כלפי חוץ הוא מפגין אדישות מוחלטת".

עיריית ראשון לציון מסרה בתגובה: "נציגי ההורים נפגשו עם ראש העירייה ונציגי מנהל החינוך שלוש פעמים במהלך השבוע האחרון, אך לא הגיעו להסכמות. העירייה עומדת נחושה בעמדתה לאחד את שתי החטיבות והמשך השביתה לא ישנה זאת. לצערנו, מי שמשלם את מחיר השביתה הם הילדים וכל יום שביתה נוסף רק מעמיק את הפגיעה בהם. אנו קוראים להורים להשיב את ילדיהם לספסל הלימודים ולעשות הכול כדי שהילדים יוכלו לסיים את שנת הלימודים כסדרה".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully