וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבגרות הקשה מכולן: 250 אלף תלמידים נבחנים במתמטיקה

היום ייגשו תלמידי התיכון בכיתות י'-יב' בכל רחבי הארץ לבחינת הבגרות במתמטיקה בשלוש, בארבע ובחמש יחידות. "יש לחץ גדול. מקווים שהמבחן יהיה הוגן"

אילוסטרציה. ShutterStock
מרבית התלמידים ייבחנו בשאלונים של שלוש יחידות/ShutterStock

כ-250 אלף תלמידים בכיתות י'-יב' בכל רחבי הארץ ייגשו היום (חמישי) לבחינת הבגרות במתמטיקה. ממשרד החינוך נמסר כי לבחינת שלוש יחידות במתמטיקה יוגשו היום שלושה סוגים של שאלונים ובסך הכול 208,350 אלף טפסי בחינה. עבור תלמידי ארבע יחידות מתמטיקה יוגשו שני סוגי שאלונים והוזמנו 51,841 שאלונים. ביחידה היוקרתית של המקצוע - וגם הקשה מכולן - חמש יחידות, יוגשו שני סוגי שאלונים והוזמנו כ-30 אלף שאלונים בלבד.

מנתוני המשרד עולה כי בשנת 2012, ניגשו 18,128 תלמידים לבחינת הבגרות של ארבע יחידות, 41,336 בשלוש יחידות ו- 8,869 תלמידים בחמש יחידות. למעלה ממחצית הניגשים בשנת 2012 לבגרות של חמש יחידות הם מצטיינים, וממוצע הציון הסופי של כל הנבחנים ביחידה המוגברת עמד על 84.08. אחוז המצטיינים בקרב תלמידי ארבע יחידות עמד על 41.91%, וממוצע הציונים הכללי של הניגשים לבחינה ביחידה זאת עמד על 80. בקרב תלמידי שלוש יחידות, הקבוצה הגדולה ביותר שניגשת למבחני הבגרות, ממוצע הציונים עמד על 77 ואחוז המצטיינים עמד על 36% בלבד.

עוד בוואלה! חדשות
חשד: בכיר במשרד הביטחון הדליף לאשכנזי מידע מסווג
הרג הפלסטינים בנכבה: צה"ל והרשות תחקרו את האירוע
בנט מקדם העדפה מתקנת לחרדים במגזר הציבורי

סופיה אילזרוב, מורה למתמטיקה בבית ספר" זיו" בירושלים, מגישה היום את תלמידי שלוש היחידות בבית הספר. "יש לחץ גדול, גם שלי וגם של התלמידים. 19 שנה אני מגישה לבגרות ועדיין מתרגשת כל פעם מחדש", סיפרה אילזרוב. "אני מלמדת תלמידים מאוד חלשים השנה, ומקצוע המתמטיקה לא נמצא בסדר העדיפויות שלהם. במתמטיקה חשוב שתהיה עקביות, ואם אין עקביות אז נופלים. אני בטוחה שאם הם לא יצליחו מחר, הם יצליחו במועד ב'". היא הוסיפה כי "אתמול היו הרבה טלפונים, ובקשות, העיקר זה המון תמיכה אישית, הקשר הוא רגשי, הם מרגישים בנוח לדבר איתי כי זה מה שבנינו מההתחלה, אני נותנת להם מספר טלפון מראש אומרת להם "חבר'ה, כל שאלה או התלבטות אל תשאירו בבטן".

"סומך על משרד החינוך שיתנו לנו בחינה הוגנת"

נעמה טל, מורה למתמטיקה בתיכון "דרך אבות" ביישוב אפרת , מגישה תלמידי ארבע וחמש יחידות ."עובדים מאד קשה בשביל הישורת האחרונה, עוד יום עיון, להספיק עוד יום תרגול ועוד אחד כדי להכין אותם הכי טוב שאפשר. יש לי תלמידים מקסימים שעובדים מאוד קשה ואני מאמינה שהם יצליחו. אני מאמינה שהם מוכנים, בחמש יחידות תמיד יש הפתעות אבל הם קיבלו כלים לפתור ולחשוב ואני ממש מאמינה בתלמידים שלי, הם מצוינים".

בשנה שעברה התלוננו תלמידי חמש יחידות כי השאלון היה קשה מהרגיל, תלונות שנבחנו על ידי משרד החינוך, ובראשון מנכ"לית המשרד, דלית שטאובר, ונמצאו כנכונים. בר רבינו, תלמיד כיתה י"א בתיכון ניסויים- אזורי "עין כרם" ויו"ר מועצת התלמידים המחוזי בירושלים, ניגש היום לבחינת חמש יחידות במתמטיקה. "כמובן שיש חששות, אני באמת לחוץ מזה שיתנו בגרות שלא מתאימה למה שנלמד, אבל אני מקווה וסומך על משרד החינוך שיתנו לנו בחינה הוגנת". רבינו מספר על ההכנות שעשה בשבועות האחרונים לקראת הבחינה המלחיצה: "למדתי עם חברים בבית ודרך הסקייפ, פתרנו מבחנים בווטסאפ ועשינו תגבורים בכיתות".

לילך ביטון, תלמידת כיתה י"א מתיכון "הר טוב" שבקיבוץ צרעה, ניגשת היום לבחינת הבגרות ב-4 יחידות וחוששת גם היא לקראת הבחינה. "אחרי הבחינה של שנה שעברה יש הרבה מאד חששות. למרות שהמגן שלי גבוה והמתכונות היו טובות, עדיין לא יודעת איך יהיה המבחן. למדתי גם עם חברים ותרגלתי בבית אבל בעיקר למדתי עם מורה פרטית", היא אמרה, והוסיפה בחיוך: "אני שואפת לקבל 100-90, אבל אני לא יודעת מה יקרה. מקווה לטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully