וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ראשונה בפערים בין תלמידים מצטיינים לחלשים

1.4.2014 / 15:17

החלק השני של תוצאות מבחני פיז"ה מגלה שפיזור הציונים עומד על 405 נקודות – 91 יותר מהממוצע ב-OECD. בתוצאות "פתרון בעיות" נמצאת ישראל במקום ה-34, אחרי טורקיה והונגריה

כיתה מאמצת משפחה. ShutterStock
מובילים בפערים בין מצטיינים לחלשים. אילוסטרציה/ShutterStock

חלקן השני של תוצאות מבחני פיז"ה לשנת 2012 מתפרסם היום (שלישי), וחושף שוב את הפערים העמוקים בחברה הישראלית. על פי תוצאות המבחנים, הפערים בין תלמידים עניים לעשירים מגיעים למאה נקודות. עוד נמצא כי ישראל מובילה בפער ניכר את הרשימה בפיזור הציונים – הפער בין התלמידים המצטיינים ביותר לחלשים ביותר.

בפרק שכותרתו "פתרון בעיות" ישראל נמצאת במקום ה-34 מבין 43 המדינות שהשתתפו, לצד טורקיה, הונגריה וקפריסין. בפרק זה נדרשו התלמידים לפתור בעיות מחיי היומיום שלהם, ללא צורך בידע מקדים. למשל: מה על התלמיד לעשות כאשר הוא ניגש להשתמש במכשירים לא מוכרים או להפעיל שלט רחוק מרובה כפתורים, ללא הסברים על איזה כפתור שולט על איזו פונקציה? הציון הממוצע של ישראל בתחום זה הוא 454 נקודות, ציון הנמוך מממוצע מדינות ה-OECD ב-46 נקודות.

בהשוואה בין דוברי עברית לדוברי ערבית, דוברי העברית השיגו ציונים גבוהים ב-133 נקודות בממוצע מדוברי הערבית. ממוצע הציונים של דוברי העברית הוא 483 נקודות – פער של 17 נקודות בלבד מממוצע ה-OECD, בעוד שממוצע הציונים של דוברי הערבית הוא 350 נקודות – פער של 150 נקודות מממוצע ה-OECD.

ידיעות נוספות בנושא חינוך:
סקר: 69% מהסטודנטים הישראלים רוצים דרכון זר
ההונאה הגדולה של פירון. דעה
הורים זועמים על מועד פתיחת הלימודים: "לא סופרים אותנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל נרשם כאמור שיעור גבוה של תלמידים מצטיינים, ומנגד גם של תלמידים חלשים במיוחד בפרק זה. פיזור זה עומד על 405 נקודות – 54 נקודות יותר מהפיזור של המדינה המצויה במקום השני (בולגריה - 351 נקודות) ו-91 נקודות יותר מהפיזור הממוצע - 314 נקודות - במדינות ה-OECD.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, נמצא כי ניכרים פערים גבוהים בהישגים בין תלמידים מרקע חברתי-תרבותי-כלכלי שונה - ככל שהרקע של התלמידים גבוה יותר, כך ההישגים גבוהים יותר. הפער בין תלמידים מרקע חברתי-תרבותי-כלכלי גבוה לבין תלמידים מרקע נמוך הוא כמאה נקודות בקרב דוברי עברית וכ-36 נקודות בקרב דוברי הערבית.

המבחן מציג גם את הפערים בפן המגדרי: בקרב דוברי העברית, בדומה לממוצע מדינות ה-OECD, ישנו פער קטן לטובת הבנים. בקרב דוברי הערבית, ישנו פער גדול לטובת הבנות. בקרב דוברי העברית הציון של הבנות עומד על 478 נקודות ושל הבנים על 489 נקודות (פער של 11 נקודות לטובת הבנים). בקרב דוברי הערבית, הציון של הבנות הוא 362 נקודות ושל הבנים הוא 337 נקודות (פער של 25 נקודות לטובת הבנות). הפער בממוצע מדינות ה-OECD עומד על שש נקודות לטובת הבנים.

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פיז"ה
  • oecd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully