וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיות הטיפוליות נגנבו: "אפילו כלובים לא השאירו"

אחיקם משה דוד

3.3.2014 / 20:18

כחלק מההתמודדות עם לקויותיהם, נעזרים התלמידים בבית הספר קישון בעמק יזרעאל בתרפיה עם בעלי חיים. בסוף השבוע פרצו אלמונים למוסד ולקחו אותם. "רואים את העצב על פניהם"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

גניבה אכזרית: חיות המשמשות לטיפול בילדים בעלי לקויות למידה המתחנכים בחינוך מיוחד נגנבו ביום חמישי מבית הספר קישון בקיבוץ רמת דוד שבעמק יזרעאל, למגינת לבם של התלמידים שנותרו ללא החיות האהובות עליהם.

בית ספר קישון, לילדים עם לקויות למידה, ברמת דוד בו נגנבו חיות מפינת החי, פברואר 2014. ערן גילווארג
ה"חדר החי" בבית הספר קישון, לאחר הגניבה/ערן גילווארג

במוסד הלימודי מתחנכים תלמידים בכיתות ג'-ט', הזוכים למסגרת טיפולית מיוחדת. בית הספר העל-אזורי קולט תלמידים מרחבי עמק יזרעאל וגם ממקומות נוספים. בין יתר הטיפולים המוענקים בו גם טיפול בבעלי חיים מסוגים שונים, המוחזקים ב"חדר חי". כחלק מהתרפיה, הילדים יוצרים קשר עם החיות, לומדים עליהן ומשתעשעים עמן. חלקם אף לוקחים את החיות הביתה לסופי השבוע, מטפלים בהן ומחזירים אותן לבית הספר ביום ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בית ספר קישון, לילדים עם לקויות למידה, ברמת דוד בו נגנבו חיות מפינת החי, פברואר 2014. ערן גילווארג
"פשוט לקחו הכול ונעלמו"/ערן גילווארג

ביום שישי האחרון, כשאחת המורות הגיעה עם קבוצת תלמידים לחדר החיות, היא נדהמה לגלות חדר ריק כמעט לחלוטין, לאחר שרוב החיות נגנבו – שש ארנבות ושישה תוכים, בהם אחד מיוחד מסוג קוקטייל. "החדר היה ריק, אפילו כלובים לא השאירו, פשוט לקחו הכול ונעלמו", סיפרה סגנית המנהלת, אורלי רוזנפלט. לדבריה, "הילדים כמובן מאוד עצובים, הם מאוד קשורים לחיות. יש כאן גם ילדים עם בעיות תקשורת שבכל רגע אפשרי מלטפים את החיות ואפילו שמים אותם על הכתפיים".

בית הספר הגיש תלונה במשטרה, אך נראה כי הדבר לא מפחית מצערם של הילדים. "הם עצובים", הסבירה רוזנפלט. "הקשר שלהם עם החיות הוא מאוד מיוחד, גם בגלל שהם ילדי חינוך מיוחד. הם באים לכיתת החי אבל אין חיות ורואים את העצב על פניהם. אנחנו מקווים למצוא מספיק כסף כדי לקנות את החיות שעולות הרבה מאוד כדי להחזיר את החיוך לילדים".

בית ספר קישון, לילדים עם לקויות למידה, ברמת דוד בו נגנבו חיות מפינת החי, פברואר 2014. ערן גילווארג
בית ספר קישון, לילדים עם לקויות למידה, ברמת דוד בו נגנבו חיות מפינת החי, פברואר 2014/ערן גילווארג

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, אמר: "כל גניבה היא מעשה נפשע, אולם במקרה הזה, מעבר לנזק הכלכלי, יש גם נזק רגשי – התלמידים נקשרים לבעלי החיים ומכירים אותם בשמותיהם. נפעל לשם את פינת החי בהקדם".

לפניות לכתב: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully