וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית שדרות הורתה לנתק מחשמל בתי ספר לא-רשמיים

רמי שני

27.2.2014 / 19:30

בתי הספר קיבלו לאחרונה הודעה מהעירייה בה נכתב שתחדל לממן להם את חשבון החשמל. לטענתם, הסיבה לניתוק היא בכלל סכסוך בינם לבין העירייה. היום השביתו ההורים את הלימודים

אלון דוידי מועמד לראשות עיריית שדרות, יולי 2013. דייב בוימוביץ'
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי/דייב בוימוביץ'

עיריית שדרות הורתה לאחרונה לחברת החשמל לנתק את הזרם מכמה בתי ספר בעיר שאת חשבונם שילמה בעבר, מפני שאינם מוסדות רשמיים. לטענת העירייה, "תשלום חשבון החשמל לבית ספר מוכר שאינו רשמי, כמוהו כהעברת תמיכה". בתי הספר הנמצאים ברשימה טוענים כי זוהי אינה הפעם הראשונה שזה קורה. לטענתם, סיבת הניתוק היא בכלל סכסוך פנימי הקיים בינם לבין העירייה. במחאה על הניתוק הצפוי השביתו היום (חמישי) ההורים באותם המוסדות את הלימודים.

עוד בוואלה! חדשות:
בלי מידע דרמטי מזקן, הפרקליטות לא תלך להסכם
מסתמן: תיק החקירה נגד ברלד ייסגר מחוסר ראיות
סקר: 76% מהציבור בעד יוזמת השלום הערבית

מוסדות החינוך המדוברים הם בתי ספר המופעלים ונתמכים בידי גופים שאינם עירוניים - כגון רשתות חינוך דתיות וחרדיות. אך לטענת גורמים שחשפו את הדבר, סכסוך פנימי הוא הגורם האמיתי להפסקת סבסוד החשמל על ידי העירייה. "קיבלנו הודעה שהחשמל בבית הספר ינותק, וזה ממש לא מובן לנו", אמרה לירז מרציאנו, יושבת ראש ועד ההורים של בית הספר "עטרת אסתר" הנכלל ברשימה. "אין זו הפעם הראשונה שזה קורה, ואנחנו חשים שהיחס למקום מאוד מזלזל, גם נוכח הצורה שבה הוא מוחזק". לדבריה, היא פנתה למשרד החינוך אשר מסר לה שהנושא נמצא בטיפול דחוף.

שריפה בבית הספר עמל בראשון לציון כתוצאה מתקלה במזגן, דצמבר 2013. דרור עינב
"זה ממש לא מובן לנו"/דרור עינב

בחברת החשמל טענו כי הליך הניתוק לא נעשה ברגע אחד וכי הוא מגיע לאחר "שורה של בחינות ופעולות מקדימות". עוד ציינו כי אף אחד מן המוסדות הנכללים ברשימה עוד לא נותק מאספקת החשמל. מעיריית שדרות נמסר: "מאחר שמדובר בבית ספר מוכר שאינו רשמי (מוכש"ר – ר.ש.) ומאחר שעיריית שדרות נמצאת בתכנית הבראה בהוראת משרד הפנים, אסור לעירייה להעביר תמיכה לגופים חיצוניים שאינם נכללים בתקציב העירייה".

"תשלום חשבון החשמל לבית ספר מוכר שאינו רשמי, כמוהו כהעברת תמיכה", אמרו גורמים בעירייה. עוד הוסיפו כי הם פנו לכל הארגונים והמוסדות השונים אשר קיבלו בעבר את תמיכת העירייה, וביקשו מהם להסדיר את העברת תשלומי החשבונות מול חברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully