וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחם בהעתקות: משרד החינוך ישבש סלולרים בבחינות הבגרות

23.4.2013 / 16:54

כחלק מהניסיון להגביר את הפיקוח על טוהר הבחינות, מתכוונים במשרד לשבש את מכשירי הטלפונים הניידים של התלמידים תוך כדי הבחינות. "מחויבים להקפדה יתרה"

לקראת מועדי בחינות הבגרות הקרובים, החליט אגף הבחינות במשרד החינוך להילחם בהעתקות. בין יתר התהליכים החדשים להגברת הפיקוח והבקרה על טוהר הבחינות הודיעו היום (שלישי) במשרד החינוך כי הם מתכוונים להפעיל יישומים טכנולוגיים חדשניים לשיבוש השימוש בתקשורת סלולרית תוך כדי הבחינות. ההנחייה תחול רק על בתי ספר מועדים, שבהם נרשמו בעבר העתקות.

בנוסף, מתכוונים במשרד החינוך להפיק מדבקה אישית לכל משגיח בחינות כיתתי ולכל רכז בחינות בית ספרי, לצורך מעקב והגברת האחריות האישית של המשגיחים ולקודד את מחברות הכיתה, כדי למנוע מצב של החלפת מחברות והוצאתן מחוץ לכיתה.

אילוסטרציה. ShutterStock
ישבשו את התקשורת הסלולרית במהלך הבחינות/ShutterStock

מנתונים שפרסם היום משרד החינוך בנוגע לארבע השנים האחרונות, עולה כי בשנת הלימודים תשע"א (2011-2010) חלה ירידה בשיעור מחברות בחינות הבגרות הפסולות. מהנתונים עולה כי בשנת תשס"ח נפסלו 0.78% ממחברות הבחינה, שהן 11,401 מחברות מתוך 1,464,859 מחברות הבחינה באותה שנה. בשנת תשס"ט עלה מספר הבחינות הפסולות ל-0.81% מכלל הבחינות באותה שנה, ובשנת תש"ע עמד אחוז הבחינות הפסולות על 0.81%. אולם בשנת תשע"א ירד מספר הבחינות הפסולות ל-0.66% בלבד. נתוני תשע"ב עדיין בתהליכי עיבוד.

"תופעה פסולה ומטרידה"

שר החינוך שי פירון הנחה את המנהלים והמורים לקיים בבתי הספר פעולות הסברה והקפדה על טוהר המידות, זאת כחלק מהצורך לבנות צעדים בוני אמון בין המורים והתלמידים, תוך לקיחת אחריות ומניעת תופעות שליליות בדרך לכינונה של חברת מופת.

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר הדגישה כי משרד החינוך לא יתפשר בנושא טוהר הבחינות וינקוט יד קשה נגד כל סוג של רמאות. לדבריה, "אין להתעלם מכך שבשוליים קיימת תופעה פסולה ומטרידה של העתקות ופגיעה בטוהר הבחינות. כמערכת חינוך אנו מחויבים לעתיד ילדינו ולהקפדה יתרה בכל הקשור לערכיות ומוסריות. העתקה בבחינה הנה אקט של מרמה הפוגע בשוויונית הבחינה ובערכים שעל פיהם אנו רוצים שתתנהל החברה ועל כן יש לפעול בתקיפות למיגור התופעה". במהלך השנה קיימה מנכ"לית המשרד שימועים למנהלי בתי ספר שהיה לגביהם חשד להעתקות המוניות ולפגיעה בטוהר הבחינות.

מנדי רבינוביץ', מנהל החטיבה העליונה של בית הספר הריאלי בחיפה, אמר בתגובה כי "במקום להשקיע משאבים במניעת העתקות, יש לחשוב למה תלמידים מגיעים למצב שבמקום ללמוד ולרכוש ידע, התלמידים רק לומדים למבחנים וכיצד להעתיק בהם. משרד החינוך חייב לשבור את שרשרת אי האמון שהוא יצר במערכת החינוך בישראל, החל מהחשדנות של המערכת כלפי המורים בבחינות הבגרות על ידי השמת מפקחים ועד מורים שלא סומכים על תלמידיהם שלא יעתיקו. אנחנו חייבים לפתח למידה יצירתית ועצמאית ולא למידה משוננת, לא לגדל תוכים".

ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר בתגובה כי ?הטלפונים הסלולריים נלקחים ממילא לתלמידים לפני תחילתן של בחינות הבגרות. אם משרד החינוך רואה לנכון לנקוט באמצעי זהירות נוסף למניעת העתקות - אין לנו התנגדות, אם כי נדמה שהמאמצים מופנים לפתרון בעיה שכמעט לא קיימת במציאות. אולי עדיף להפנות את המשאבים לחינוך לערכים של הגינות וטוהר בחינות?.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully