וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: "רוצה להמשיך בתפקידי כשר החינוך"

5.3.2013 / 18:37

בכנס מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות התייחס שר החינוך לעתידו הפוליטי ואמר: "אני לא מכיר תפקיד חשוב יותר, החינוך הוא העתיד שלנו. יש חשיבות לרציפות ולהמשכיות"

בעוד שצוותי המשא ומתן של המפלגות ממשיכים בניסיונות להרכיב את הממשלה הבאה, שר החינוך, גדעון סער, התייחס היום (שלישי) ליום שאחרי, ולתפקידו בכנסת הנוכחית. "האם אני אמשיך לכהן בתפקיד שר החינוך בממשלה הקרובה?", שאל סער בכנס השנתי של איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות שנערך בים המלח. "קודם כל, עם המציאות הפוליטית שלנו במדינת ישראל, בפשטות, איני יודע", הסביר, "אבל אני רוצה שתדעו בצורה הברורה ביותר מה שאמרתי וחזרתי בתוקף: אני רוצה להמשיך בתפקידי כשר החינוך. בעיניי, זה לא תיק – זאת שליחות, זאת אחריות וזאת המשימה הלאומית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עם המציאות הפוליטית שלנו, בפשטות, איני יודע". סער בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שר החינוך הוא בעיניי התפקיד החשוב ביותר", המשיך סער, "ואני לא מכיר תפקיד חשוב יותר – כי החינוך הוא העתיד שלנו. אני מאמין שיש חשיבות רבה בכלל ובפרט בתחום החינוך לרציפות ולהמשכיות ושצריך להמשיך לדבוק באותן דרכים שפרצנו וסללנו בקדנציה הזו, שהייתה קדנציה מצוינת בחינוך בישראל". לדברי סער, הוא אמר את הדברים גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעתיד לקבוע את תפקידו הבא.

באשר להישגי משרדו, בהם גם תוצאות המבחנים הבינלאומיים, אמר סער כי "כל מי שראה את התוצאות מבין שמערכת החינוך זינקה בשנים האחרונות בכל פרמטר שבודקים. יש שינוי דרמטי, ולכך יש שותפים. השותף זה השלטון המקומי, והצלע הנוספת בשותפות היא ארגוני המורים. זאת לא גזירת גורל שמערכת החינוך תהיה שדה קרב בין כל הגורמים, ואני חושב שהוכחנו את זה".

לדברי סער, "מה שקרה בשינוי סולם השכר של המורים הוא דבר שאנחנו כבר היום רואים את התוצאות שלו בעליית הביקוש להוראה. ללא שינוי משמעותי בשכר כפי שקרה כתוצאה מהרפורמות, מערכת החינוך בישראל הייתה ממשיכה להידרדר". הוא הוסיף כי "הכיוונים האלה צריכים להימשך בקדנציה הבאה. להמשכיות יש כוח. חשוב מאוד לעמוד על כך שתקציב החינוך גם בשנת 2014-2013 לא רק שלא ייפגע, אלא ימשיך לגדול כדי לבצע את התכניות האלה. אם תינתן לי האחריות, אני מתכוון לעמוד גם על כך".

נציגי הליכוד וישראל ביתנו בעת תוצאות המדגם, ינואר 2013. יותם רונן
"הכיוונים האלה צריכים להימשך בקדנציה הבאה. להמשכיות יש כוח"/יותם רונן

סער הודה לנוכחים ושיבח את עבודתם. "נהניתי מאוד לעבוד אתכם. אני יודע להעיד כמעט על כל רשות מקומית מה קורה בבתי הספר, ואני חושב שאתם מבצעים עבודה מדהימה וחשובה. אני רוצה לאחל לכולנו שיהיו לנו עוד כמה שנים משותפות, כי אם תהיה לנו קדנציה נוספת כזו – תהיה לנו מערכת חינוך חזקה מאוד במדינת ישראל", אמר.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הודה לסער על פעולותיו למען תקציבי החינוך והתייחס אף הוא להמשך דרכו של השר: "הוא הבטיח שהוא עומד להיות שר חינוך, וזו הבטחה שהוא לא עומד בה. אני חושב שאתה צריך להילחם עליה", אמר לסער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully