וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת מורים חדשה: "לוקחים אחריות על החינוך"

11.12.2012 / 22:10

כמאה מורים ומורות מרחבי הארץ השתתפו בכנס השקת התנועה בתל אביב שנאבקת בין היתר בשכר הדיפרנציאלי, בהפרטה ובהעסקה קבלנית של מורים. "נלחמים על ערכי אהבה לאדם וסובלנות"

אם כבר לבד אז שיהיה בתנועה: כמאה מורים הגיעו אחר הצהריים (שלישי) לכנס ההשקה של תנועת המורים החדשה שנערך במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. התנועה החדשה, המונה למעלה מ-150 חברים המהווים את הגרעין המייסד, שמה לה למטרה לתת במה למורים להשמיע את קולם בסוגיות הקשורות למערכת החינוך, וכן לפעול לשיתוף הידע והניסיון בין המורים.

מייסדי התנועה מספרים כי היא קמה לאחר שנים בהן לא נשמע קולם של המורים בוועדות מקצועיות הקשורות לתחום החינוך, וכי מטרתם היא בין היתר גם לאפשר למורים מרחבי פעולה על מנת למנף את הידע, הניסיון והיכולות שצברו במהלך השנים ולהעבירם למורים אחרים. חברי התנועה כבר החלו לפעול במאבקים חינוכיים שונים, בהם מאבק בשכר הדיפרנציאלי, בהפרטה, בהעסקה קבלנית של מורים, בשינוי שיטת הבגרויות, ועוד. התנועה מחולקת למרחבים גיאוגרפיים וכן לקבוצות לפי התחום המקצועי, בהם יתקיימו דיונים בשיתוף המורים החברים בתנועה.

"בשעה שהגזענות ושנאת האחר חודרים לכל פינה חשוכה בישראל, אלה אנחנו, המורים והמורות שנלחמים – עם הלורד והלוח, עם הדיון בכיתה ובעיקר עם נשמה אינסופית ואמונה בתלמידים שלנו, על ערכי האהבה לאדם והסובלנות לאחר", אמר אמנון רבינוביץ', מורה לאזרחות והיסטוריה בתיכון "זיו" בירושלים ואחד ממייסדי התנועה. "בשעה שמדינת ישראל נאבקת ללא הצלחה בפערים החברתיים ובאתגרי הכלכלה, אלו אנחנו שעושים הכול על מנת לתת לכל ילד וילדה הזדמנות שווה להצליח ולהגשים חלומות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בשעה שהגזענות ושנאת האחר חודרים לכל פינה חשוכה בישראל, אלה אנחנו, המורים והמורות שנלחמים על ערכי האהבה לאדם והסובלנות לאחר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבינוביץ' התייחס לתוצאות המבחנים הבינלאומיים שפורסמו היום, והדגיש כי האחראים לעלייה החדה בציונים הם המורים שעשו את עבודת ההכנה הקשה. "הראשונים שראויים לקרדיט על העלייה למקום השביעי במבחני טימס, הם לא אלה במשרדי מערכת החינוך שגזרו את הסרט, הם בעיקר המורים והמורות למתמטיקה, שעשו ימים כלילות בבדיקת מבחנים, שלא ויתרו על אף תלמיד, שייצרו חוויות הצלחה משמעותיות והביאו את ילדי ישראל להישגים".

רבינוביץ' הוסיף כי "ההיסטוריה של החינוך בישראל תזכור את היום הזה. היא תזכור אותו כיום בו אנחנו החלטנו לקחת אחריות על המציאות החינוכית בישראל. החלטנו לחבור יחד כדי להשמיע את קולנו החינוכי והמקצועי שרק אנחנו יכולים לשנות איתו את איך שנראה החינוך. ההיסטוריה תזכור את המורות והמורים שנאבקים אולי על המטרה הנעלה ביותר שאנשי חינוך יכולים להיאבק עבורה: להשמיע את קולם ביחד כדי לקיים פה במדינה חינוך ראוי שבו נרצה לגדל את ילדינו".

לכנס שנערך היום, שנערך היום במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב הגיעו כמאה מורים ומורות מכל רחבי הארץ. לטענת המארגנים, הכנס אמור היה להתקיים באחד מבתי הספר בתל אביב, אולם ברגע האחרון הופעלו לחצים על מנהלת בית הספר, והיא החליטה שלא לאפשר את קיום הכנס בבית ספרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully