וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני לאנשיו: "הצביעו ליחימוביץ' לראשות העבודה"

פנחס וולף

19.9.2011 / 17:39

יו"ר ההסתדרות ואחד הגורמים החזקים במפלגה קרא לפעיליו לתמוך בחברת הכנסת בסיבוב השני בפריימריז, ולא בעמיר פרץ. "היא מחויבת לעניין החברתי, ולא מדברת בשני קולות"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, קרא בצהריים (שני) לפעיליו לתמוך בחברת הכנסת שלי יחימוביץ' במסגרת הסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה, ולא בחבר הכנסת עמיר פרץ. עיני אמר היום כי "יחימוביץ' מחויבת לעניין החברתי ולזכויות העובדים, ומייצגת זן של מנהיגות ערכית שלא מדברת בשני קולות".

אחד מאנשיו של עיני וראש מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, אמר לוואלה! חדשות כי "אני מברך על ההחלטה של עיני, ושמח שהוא סוף סוף עשה זאת. יש לו עוצמה הרבה יותר גדולה משנדמה, מעבר ל-8,000 איש שהם 'שלו', הוא אדם יסודי ומתוחכם, ויודע לנתח מהלכים פוליטיים. אני תמכתי בשלי עוד בשלב מוקדם, ואני שמח שכעת עיני יצא באופן גלוי בעניין. אני יודע שהוא עובד קשה מאוד בשבילה, ובצדק. עמיר פרץ קיבל את הצ'אנס בעבר ובזבז אותו, ואין סיבה לתת לו צ'אנס נוסף על חשבון מפלגת העבודה".

עוד על הפריימריז בעבודה
עופר עיני לפעיליו: הצביעו ליחימוביץ’ או להרצוג
דליה רבין תומכת בפרץ: ”מייצג את מורשתו של אבא”
הודעות התמיכה של מצנע והרצוג אינן בעלות משמעות

עופר עיני במסיבת עיתונאים על מחאת הדיור, יולי 2011. שי אוקנין
תומך ביחימוביץ'. עיני/שי אוקנין

במטה עמיר פרץ אמרו בתגובה להודעת עיני כי "עמיר פרץ תמיד העריך את ציבור חברי ההסתדרות, את עוצמתם הדמוקרטית ואת התייצבותם לצדו בכל מערכות הבחירות בעבר. אנחנו מעריכים כי רוב חברי ההסתדרות יצביעו בקלפי עבור פרץ, למרות הלחצים המופעלים עליהם".

הודעתו של עיני אינה מפתיעה; בסיבוב הראשון בפריימריז, קרא עיני לפעיליו לתומך או ביחימוביץ', או בחבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג. על פי ההערכות, הודעתו של עיני אז נבעה בשל הערכתו כי השניים הם היחידים בעלי סיכוי ריאלי לנצח את פרץ, להבדיל מיו"ר המפלגה בעבר, עמרם מצנע.

מדובר בתמיכה משמעותית וחשובה עבור יחימוביץ', יומיים לפני היום החשוב בקריירה הפוליטית שלה עד כה. עיני נחשב לאחד הגורמים החזקים בעבודה, וכזה המסוגל להניע מספר רב של מצביעים לקלפיות. אתמול הודיעו מספר ראשי רשויות החברים במפלגת העבודה כי הם תומכים בחברת הכנסת, בהם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, וראש עיריית רעננה, נחום חופרי. בהודעה שפרסמו ראשי הרשויות נכתב כי "יחימוביץ' הוכיחה במשך שש שנות עבודתה בכנסת את יכולותיה מרחיקות הלכת, את חריצותה ואת האפקטיביות הגבוהה שלה כפוליטיקאית – הן בחקיקה נרחבת לטובת הציבור, והן בהובלת מהלכים משמעותיים הקשורים בכלכלה ובחברה הישראלית כולה".

שלי יחימוביץ מצביעה בקלפי בתל אביב, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר  2011. נמרוד סונדרס
זריקת עידוד משמעותית. יחימוביץ'/נמרוד סונדרס

מנגד, הצליח גם עמיר פרץ לאסוף כמה הודעות תמיכה משמעותיות, החשובה שבהן של אחד המועמדים שהפסידו בסיבוב הראשון, עמרם מצנע. היום הודיע גם חבר הכנסת לשעבר אברהם בורג כי הוא תומך בפרץ, ואתמול הודיעה דליה רבין, בתו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, כי היא תומכת בפרץ. לדבריה, "עמיר מייצג את מורשתו של אבא, הוא היה לו בן טיפוחים, איש אמון ובעל ברית ואני מאמינה ביכולתו להנהיג את המפלגה". גם חברת הכנסת לשעבר נדיה חילו, מזכ"ל המפלגה לשעבר נסים זווילי, והשר לשעבר משה שחל, הודיעו על תמיכתם בפרץ.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully