וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה רבין תומכת בפרץ: "מייצג את מורשתו של אבא"

פנחס וולף

18.9.2011 / 19:42

שלושה ימים לפני שייקבע מי יעמוד בראשות העבודה, ממשיכים במטות של יחימוביץ' ופרץ לחזר אחר בכירי המפלגה בעבר ובהווה. חולדאי תומך ביחימוביץ' ומנגד, שחל וזווילי תומכים בפרץ

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

לקראת הסיבוב השני בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, שיתקיימו ביום רביעי הקרוב, ממשיכים אנשי המטות של שני המועמדים, חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ, לאסוף תמיכה מאנשי המפלגה. לאחר ששני המפסידים בסיבוב הראשון, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ועמרם מצנע, כבר הנחו את תומכיהם כיצד לנהוג בסיבוב השני, הודיעו היום (ראשון) חברי מפלגה בהווה ובעבר למי לדעתם יש להצביע.

פריימריז במפלגת העבודה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

הודעות התמיכה של מצנע והרצוג אינן בעלות משמעות
מצנע הודיע על תמיכה בפרץ, הרצוג החליט להימנע
שבוע לסיבוב ה-2: פרץ ויחימוביץ' ממשיכים לחזר

שלי יחימוביץ מצביעה בקלפי בתל אביב, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. דרור עינב
"שלי הוכיחה במשך שש שנות עבודתה בכנסת את יכולותיה מרחיקות הלכת". יחימוביץ' מצביעה בסיבוב הראשון/דרור עינב

דליה רבין, בתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, הודיעה על תמיכתה במועמדותו של פרץ. לדבריה, "מפלגת העבודה תמיד הניפה שני דגלים – החברתי והמדיני. קיץ זה עשוי להיות חלון הזדמנויות נדיר, אולי אחרון, עבור העבודה לחזור למרכז הבמה כתנועה שתוביל אלטרנטיבה שפויה, ברורה ותקיפה לנתניהו. הציבור רעב למפלגה אידיאולוגית שתחזיר את מורשת רבין, התקדמות מדינית ושינוי חברתי או כמאמר השלטים של התקופה ההיא: 'כסף לשכונות ולא להתנחלויות'".

רבין הוסיפה כי "עמיר היה חבר נאמן במחנה רבין כל השנים ודווקא בימים אלה של משבר ובידוד מדיני נחוצה תפיסת עולם אחרת - אלטרנטיבה כוללת למדיניות הקיפאון של נתניהו. עמיר מייצג את מורשתו של אבא, הוא היה לו בן טיפוחים, איש אמון ובעל ברית ואני מאמינה ביכולתו להנהיג את המפלגה".

ח"כ פרץ קיבל גם את תמיכתם של חברת הכנסת לשעבר נדיה חילו, מזכ"ל המפלגה לשעבר ניסים זווילי והשר לשעבר משה שחל. בהודעה שפרסם בנושא, אמר שחל כי "פרץ משלב עמדה מדינית מוסרית, בדגש על שוויון חברתי - שצריך להיות חלק מזהותה של המפלגה בעת הזו".

מנגד, מספר ראשי רשויות החברים במפלגת העבודה הודיעו כי הם תומכים ביחימוביץ'. בהודעה שפרסמו ראשי הרשויות, ביניהם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וראש עיריית רעננה נחום חופרי, נאמר כי "יחימוביץ' הוכיחה במשך שש שנות עבודתה בכנסת את יכולותיה מרחיקות הלכת, את חריצותה ואת האפקטיביות הגבוהה שלה כפוליטיקאית – הן בחקיקה נרחבת לטובת הציבור והן בהובלת מהלכים משמעותיים הקשורים בכלכלה ובחברה הישראלית כולה".

עמיר פרץ נפגש עם מטה מצנע לאחר שהודיע על תמיכתו בעמיר פרץ, ספטמבר 2011. דרור עינב
"פרץ משלב עמדה מדינית מוסרית"./דרור עינב

יוזם מכתב התמיכה, ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי, אמר כי "שלי יחימוביץ מביאה עמה רוח חדשה למפלגת העבודה ובשש השנים האחרונות הוכיחה שהיא יכולה וראויה להנהיג את מפלגת העבודה ולהכניס בה רוח רעננה ועשייה. אני מאמין ביכולתה להגדיל את המפלגה ולהפוך אותה למפלגה מובילה. הניסיון וההצלחה של יחימוביץ' בכל התחומים בהם עסקה ובכל תפקידיה מצביעים על יכולותיה". גם ח"כ אבישי ברוורמן, הודיע היום על תמיכתו ביחימוביץ'.

אמש מסרו כאמור ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ויו"ר המפלגה לשעבר עמרם מצנע, את החלטתם בנוגע למועמדות יחימוביץ' ופרץ. הרצוג מצדו הודיע כי לא יתמוך באף אחד מהמועמדים וקרא לאנשיו לפעול לפי העדפתם האישית. הרצוג נימק את החלטתו ב"שמירה על אחדות המפלגה ומניעת פילוג בה".

לעומתו, מצנע הודיע כי הוא תומך בח"כ בפרץ. בכנס פעילים בחיפה אמר מצנע כי "התלבטתי במי לתמוך. היו שאמרו לי לשבת על הגדר. קל לשבת בטריבונה, אך במשחק הפוליטי אין מקום למי שיושב על הגדר. יש לי אכזבה מאנשים כאלה. שני המועמדים ראויים. לשלי יש ערך מוסף גדול, והיה זה טבעי שאלך איתה, אך אני מחפש גם דרך, חיבור למחנה השלום, לפריפריה, מישהו שיכול לגשר ועל כן החלטתי לתמוך בעמיר פרץ".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully