וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים דתיים וחילונים ילמדו יחד אזרחות

9.6.2011 / 13:14

במסגרת התוכנית שתחל בשנה הבאה התלמידים יבצעו יחד את היחידה המעשית בבגרות באזרחות. "התוכנית תסייע לתלמידים להבין את המורכבויות של קונפליקטים בחברה הישראלית"

החל משנה הבאה צפויה להתחיל תוכנית לימודים חדשה ומשותפת בלימודי האזרחות לחינוך הדתי והממלכתי. כך יצהיר היום (חמישי) בכנס החינוך השנתי של מכללת גבעת ושינגטון ראש מנהל החינוך הדתי, ד"ר אברהם ליפשיץ. במסגרת התכנית, תיכונים חילוניים יתאחדו יחד עם ישיבות תיכוניות ואולפנות וילמדו יחד ליחידה המעשית בבחינת הבגרות באזרחות, במטרה לגשר בין הפערים ולאפשר לתלמידים הדתיים והחילונים להכיר טוב יותר זה את זה.

התוכנית החלה כפיילוט במספר בתי ספר והיא תתרחב בשנה הבאה ל-40 בתי ספר, ישיבות תיכוניות ואולפנות בכל רחבי ארץ. בשל הרגישות בקרב ההורים בציבור הדתי והחילוני למפגשים, הוחלט לאפשר לכל בית ספר להחליט בעצמו אם הוא מעוניין להצטרף לפרויקט. עם זאת, מדגיש ד"ר אברהם ליפשיץ כי "אנחנו ממליצים לכל בית ספר ולכל תלמיד להצטרף לפרויקט. מדובר בהזדמנות חד-פעמית להכיר מקרוב, ללא מתווכים, את הצד השני. מניסיוננו השנה, הדבר רק מעשיר את עולמם של הילדים, מסייע להם להבין את המורכבויות של קונפליקטים בחברה הישראלית ולא פוגע בהם. לעיתים הדבר אף מחזק את הזהות של כל צד כאשר הוא נפגש עם צורת חיים שונה משלו".

הבחירה לבצע את המפגש דווקא ביחידה המעשית לבגרות באזרחות היא לא מקרית. ליפשיץ טוען כי "היחידה המעשית באזרחות למעשה דורשת מהתלמידים לפעול בנושא אזרחי. הם יכולים לפנות לשר התחבורה בבקשה להתיר נסיעת אוטובוסים בשבת, או לדרוש שחגי ישראל יצוינו יותר בכלי התקשורת. התלמידים נפגשים בקבוצות של כארבעה תלמידים ומנסים להחליט יחד באיזה נושא אזרחי הם היו מעוניינים להשפיע".

התוכנית היא חלק מתוכנית אב כוללת לשיתוף בין זרמי החינוך הממלכתי והדתי. במסגרת תוכנית האב כבר קיים שיתוף פעולה מובנה בין גני ילדים דתיים וחילוניים בתכנים שונים, ישנן תוכניות לשילוב טקסי יום העצמאות של הזרמים, וביום ירושלים האחרון נערכו ימי לימוד, טקסים וצעדות משותפות לתלמידים משני הזרמים.

עוד על שיתוף פעולה דתי וחילוני בחינוך:
משחקים ביחד: הוסרה הגדר בין גן חילוני לחרדי בירושלים

פניות לכתב: Bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully