וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג על הנייר: למה ההורים לא שותפו בקיצור החופש?

הוועדה הציבורית לבחינת מבנה שנת הלימודים שהמליצה על קיצור החופש הגדול, פעלה ללא ייצוג רשמי להורים. זאת לאחר שנציג ועד ההורים בדיונים לא סיפר ליו"ר הוועדה כי סיים את תפקידו

הוועדה הציבורית לבחינת מבנה שנת הלימודים הגישה בימים האחרונים את המלצותיה למנכ"ל משרד החינוך, כאשר נציג ההורים הממונה בוועדה לא דיווח לחבריה על כך שהוא אינו מכהן יותר כיו"ר ועד ההורים. שניים מבכירי משרד החינוך לשעבר מכנים את המהלך "הונאת ציבור ההורים, מהלך שקרי, לא מוסרי ולא ערכי".

הוועדה התכנסה לפני יותר משבועיים לישיבת הסיכום שלה, ימים אחדים לפני הגשת המלצותיה הסופיות. מבין חברי הוועדה השונים, היה גם עו"ד יעקב קראוס, מי שהיה אמון על ייצוג עמדת ועדי ההורים. מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני פנה לפני יותר משנה, באופן אישי, לעו"ד קראוס, בעת שכיהן כיו"ר ועד ההורים בתל אביב, על מנת שייצג את עמדת ההורים בוועדה. שושני בחר בקראוס, תוך שהוא מתעלם באופן תמוה מיו"ר הנהגת ההורים הארצית, אתי בנימין - נציגת ההורים המובהקת בכל דיוני ועדות החינוך בכנסת בשנים האחרונות.

קראוס סיים את תפקידו לפני יותר מחמישה חודשים והוחלף על ידי גדעון פישר, אך לא טרח לעדכן את חברי הוועדה והעומד בראשה, שמואל סלבין על העובדה כי אינו עומד עוד בראש ועד ההורים בתל אביב. הדבר לא הפריע לו ולחברי הוועדה לגבש את המלצותיהם בדבר קיצור החופש הגדול, ללא נציגות רשמית של ההורים. שמואל סלבין אמר בראיון לוואלה! חדשות כי הוא אינו זוכר שקראוס הודיע לו בשלב כזה או אחר כי סיים את תפקידו כיו"ר ועד הורים.

קראוס: "לא עדכנתי את המנכ"ל בתום כהונתי"

עו"ד יעקב קראוס אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי מנכ"ל משרד החינוך פנה אליו באופן אישי על מנת שייקח חלק בוועדה כנציג ההורים ואמר כי "להורים בישראל אין כיום גוף מוסכם המייצג אותם רשמית במערכת החינוך". בניגוד לטענתו, הפרוטוקולים של כל ועדות החינוך בשנים האחרונות מוכיחים כי בעת שנדרשה דעת ההורים בדיונים, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אתי בנימין, הייתה המוזמנת היחידה לכל דיון ודיון. קראוס הודה כי לא עדכן את סלבין בדבר סיום כהונתו כיו"ר ועד ההורים בתל אביב, והוסיף כי "חברה נוספת בוועדה סיימה את כהונתה בתפקיד שבו כיהנה, אך הדבר לא מנע ממנה להמשיך בדיונים".

ח"כ רונית תירוש (קדימה), מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, אמרה כי מדובר בשערורייה. "סלבין ניהל את הוועדה תוך שהוא לא התייעץ עם שום נציגות הורים רשמית. זו הונאה. קראוס היה עלה תאנה כנציג ההורים ומכאן שהחלטותיה של הוועדה פסולות מראש. מדובר במהלך שקרי והונאת הציבור. מהלך שהוא לא מוסרי, לא ערכי – ובטח לא מתאים למשרד החינוך והעומדים בראשו". תירוש תיזום בעקבות המידע החדש, דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת.

בכיר אחר במשרד החינוך לשעבר, טוען כי שורש הרע מתחיל בנקודה שבה נציגות ההורים מונתה על ידי מנכ"ל משרד החינוך ולא על ידי הנהגת ההורים עצמה. "לא ייתכן שאתי בנימין מוזמנת לכנסת פעם אחר פעם, לדיונים בוועדת הכנסת בנוכחות מנכ"ל המשרד, אך אינה מוזמנת כנציגה לוועדה הציבורית. אותו קראוס יכול היה להישאר בוועדה על תקן יועץ חיצוני, אך לא ייתכן שיישב בוועדה כנציג הורים, בזמן שהוא אינו מכהן בתפקיד. ההורים הם חלק חשוב מאין כמותו בתהליך קבלת ההחלטות במשרד ולכן נעשה פה מחטף על ידי משרד החינוך, על גבם של ציבור ההורים".

ממשרד החינוך נמסר כי "איננו רואים כל בעיה בכך שקראוס המשיך להיות חבר בוועדה, למרות שסיים את תפקידו כיו"ר ועד ההורים בתל אביב. הוא לקח חלק במרבית הדיונים ולכן לא הייתה סיבה שיפסיק את תפקידו". אותם גורמים הכחישו את העובדה שמנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני פנה באופן אישי לקראוס וציינו כי בישראל אין הנהגת הורים רשמית ומוסכמת. "בשל כך", הם מוסיפים, "בחרנו בקראוס".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully