וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה בתיכונים: "המורים יתנו יותר ויקבלו יותר"

29.5.2011 / 16:02

אחרי 12 שנות דיונים, חתמו שר החינוך ויו"ר ארגון המורים על רפורמת "עוז לתמורה" לבתיה"ס התיכוניים. לפי הרפורמה, המורים יקבלו תוספת של כ-50% לשכרם. רה"מ: החינוך בראש מעיינינו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

יש רפורמה במערכת החינוך העל-תיכונית: שר החינוך גדעון סער, שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ארגון המורים רן ארז חתמו בצהריים (ראשון) על רפורמת "עוז לתמורה" לבתי הספר התיכוניים. לפי הרפומה, המורים בבתי הספר התיכוניים יעברו מ-24 שעות עבודה בשבוע ל-40 שעות, תמורת תוספת של כ-50% לשכרם. הצדדים הסכימו, כי בתחילת השנה הבאה ייכנסו 50 בתי ספר לפיילוט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהציג את הרפורמה במשרד רה"מ בירושלים, אמר "12 שנים אנחנו מחכים לחתימה הזו. בקדנציה הקודמת שלי קיבלתי את פרטי התכנית, והיום אנחנו מבצעים אותה. אנחנו עושים מפנה רב-עוצמה בחינוך בישראל. הממשלה שמה את החינוך בראש מעיניה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו הוסיף, כי "שימת כסף לבד אינה עושה את העבודה, בהיעדר שילוב את רפורמות. במסגרת הרפורמה המורים נותנים יותר ומקבלים יותר. יש תגמול למצוינות. אני מצפה לראות בבתי הספר את תלמידיו של עם הספר ממריאים מעלה מעלה בהישגים אל המקום אליו הם שייכים".

שר החינוך אמר במעמד החתימה, כי "אנחנו מאמינים שבתוך שבועות ספורים נהפוך את הרפורמה להסכם קיבוצי שייחתם. ההסכם לא היה נחתם לולא הכבוד והידע הרב של מנכ"ל המשרד שמשון שושני ושיתוף הפעולה מצד שר האוצר".

לדברי שר האוצר יובל שטייניץ, "הרפורמה עולה כסף, אבל שווה זהב. הייתי מרצה לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה וגם מורה בתיכון. מהבחינה הזו אני חש סיפוק עצום, מפני שהשלמנו שתי רפורמות בתוך שנתיים - במערכת ההשכלה הגבוהה ובארגן המורים. הממשלה החליטה נכון כאשר החליטה לשים את החינוך בראש מעייניה. ברשימת מדינות ה-OECD ישראל היא בין הראשונות בתחום הבריאות ובין אחרונות בחינוך".

יו"ר ארגון המורים רן ארז קרא בטקס ליו"ר הסתדרות המורים יוסי וסרמן ליטול חלק ברפורמה. "אני קורא מעל במה זו ליוסי וסרמן: בו נשב יחד עם האוצר ונעשה רפורמה אחת לכל בתיהספר העל-יסודייים", אמר ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully