וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הגברת הראשונה החדשה של אמריקה

עידן דורנר

5.11.2008 / 16:43

מישל אובמה, רעייתו של הנשיא הנבחר, לא מתכוונת לנצל את שנותיה בבית הלבן למטרות פוליטיות, אלא תתרכז בגידול בנותיה

הגברת הראשונה החדשה של אמריקה, מישל אובמה, תביא עימה לבית הלבן את הכישורים של עורכת דין בכירה, אך היא טוענת שהיא תתמקד דווקא בתפקידה כ"אמא מפקדת" לשתי הבנות שלה ושל ברק.

מישל, בת 44, תמכה בהתלהבות במועמדות של בעלה, אך היא טוענת כי היא לא מעוניינת בשום תפקיד רשמי בממשל. "הג'וב החשוב ביותר שלי, בכל הכנות, הוא להמשיך להיות "אמא מפקדת", אמרה בראיון בו התייחסה לבנותיה מליה בת ה-10 וסאשה בת ה-7.

היא הוסיפה כי היא מקווה להתרכז בדרכים שיסייעו לנשים לשמור על עבודתן במקביל לתפקידן כאמא, וכי היא תמשיך לייעץ לבעלה באופן לא פורמלי, כפי שעשתה במהלך מסע הבחירות לנשיאות.

מישל אובמה, שגדלה בשכונה של בני הצווארון הכחול בדרום שיקגו ולמדה בבית ספר ציבורי, מדברת רבות על אביה שעבד עבור מערכת המים העירונית של העיר, ועל הערכים שהעניקו לה הוריה.

לאחר שזכתה במלגה לאוניברסיטאות היוקרתיות "פרינסטון" ו"הרווארד", היא עבדה במשרד עורכי דין בשיקגו ובמשרד ראש העיר. תפיקדה האחרון היה סגנית נשיא אוניברסיטה לרפואה בשיקגו, תפקיד בו הרוויחה יותר מבעלה.

למרות השיפור הניכר במצבם הכלכלי, שהגיע לאחר ההצלחה לה זכו שני הספרים שכתב ברק אובמה, מישל ממשיכה להדגיש את הערכים עליהם גדלה. "כשאתה גדל בבית מלא באהבה וביטחון ויש סביביך אנשים שמקריבים למענך, אתה מחוייב להחזיר לאנשים", אמרה. "לכן שירות הקהילה היה חלק כל כך גדול מחיי".

בנאום הניצחון שלו, אובמה לא שכח את אשתו, אותה תיאר כ"חברה הטובה ביותר שלי ב-16 השנים האחרונות, אבן היסוד של משפחתי ואהבת חיי". לדבריו, היא היוותה עבורו מקור לעוצמה והיתה מבקרת "עדינה", שהשיארה אותו עם שתי רגליים על הקרקע.

משכה קהל גם בלי ברק

הפגנות החיבה הרבות שלה וחוש האופנה שלה זיכו אותה בהופעה על גבי שערים של מגזיני אופנה מובילים כמו "ווג" ו"אסנס". היא תרמה רבות לתדמיתו הצעירה של אובמה ונאומה בכנס המפלגה הדמוקרטית זכה לשבחים רבים. היא חלקה פרטים מחייהם האישיים, וסיפרה שלבעלה יש ערכים אמריקאים מסורתיים.

"מה שהכי הפתיע אותי כשפגשתי את ברק היה, שלמרות שיש לו שם מצחיק ולמרות שהוא גדל בהוואי הרחוקה, המשפחה שלו כל כך הזכירה לי את שלי. הסבים שלו, שגידלו אותו, היו ממעמד הפועלים כמו ההורים שלי. אימו הייתה אם חד הורית שנאבקה כדי לשלם את החשבונות, בדיוק כמו שהיה אצלנו.

מישל התחמקה מאור הזקרורים מאז הוועידה הדמוקרטית, למרות שעצרות בחירות בהן הופיעה ללא בעלה משכו קהל רב. היא פופולרית מאוד בקרב הדמוקרטים שמעריצים את החוכמה והחוזק שהיא מקרינה. עם זאת, בחודש פברואר האחרון היא עוררה מחלוקת לאחר הערה שנויה במחלוקת שהשמיעה.

"בפעם הראשונה בחיי הבוגרים אני גאה במדינה שלי", היא אמרה לקהל מאזינים בוויסקונסין. "ולא רק בגלל שברק מצליח, אלא גם בגלל שאני חושבת שאנשים רעבים לשינוי". השמרנים מיהרו לנצל את פליטת הפה ולהסביר שזאת ההוכחה לכך שהיא מעולם לא היתה פטריוטית. שחורים רבים נפגעו גם הם מהאמירה.

מאז, מישל בילתה את מירב זמנה בתמיכה במשפחות שבניהן נשלחו להילחם בעירק ובאפגניסטן. בנאום שנשאה לאחרונה בדנבר אמרה כי "לא היינו מגיעים לנקודת הזמן הזאת בלעדיכם, בגלל שמשהו קסום קרה בשנה האחרונה. משהו חדש וחשוב. לכן אני גאה במדינה שלי ובבעלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully