וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענה: הילד מוחמד א-דורה חי בעזה

8.12.2005 / 10:34

נחום שחף, פיזיקאי ופעיל ימין, טוען כי בידיו ממצאים המעידים שהילד, שהפך לסמל של אינתיפאדת אל-אקצה, כלל לא נהרג

נחום שחף, פיזיקאי ופעיל ימין, טוען כי הילד הפלסטיני מוחמד א-דורה לא מת. מוחמד א-דורה הפך לאחד מסמלי אינתיפאדת אל-אקצה, כאשר נקלע עם אביו לחילופי אש בין חיילי צה"ל, שהיו לכודים במוצב ליד נצרים, לבין המון פלסטיני. הילד תפס מחסה מאחורי גבו של אביו, ובצילומי הטלוויזיה הצרפתית הוא נראה מנופף בידיו – עד שנורה ונהרג.

שחף עמד ב-2001 בראש ועדה מטעם אלוף פיקוד הדרום דאז, יום-טוב סמיה, שקבעה כי א-דורה נפגע מאש פלסטינית. עם זאת, לאחרונה הגיע למסקנות חדשות. "מעריב" מדווח היום, כי שחף אסף ממצאים, שלדבריו מעידים שהילד נראה בשוק של עזה. לדבריו, "אנשים נהגו לקרוא לו מוחמד א-דורה, משום שרק חשבו שהוא דומה לו, אבל למעשה מדובר במוחמד א-דורה האמיתי".

ראש המועצה לביטחון לאומי, האלוף במיל' גיורא איילנד, קיבל לידיו את הממצאים. איילנד אמר ש"קשה להישאר אדישים לאור הממצאים של שחף, אולם אין שום הוכחה חותכת שממצאי התחקיר נכונים. אצלי הוא עורר מספיק ספק שאולי הוא צודק". שחף ביקש מאיילנד לקבוע כעמדה רשמית של ישראל, שהילד מוחמד א-דורה חי.

לשחף יש עבר עשיר בתיאוריות בעלות אופי פוליטי ימני, גם בהקשר של רצח ראש הממשלה יצחק רבין. בין היתר טען בעבר, כי משטרת ישראל התעלמה בכוונה מראיות המעידות לכאורה על קונספירציה ברצח רבין, וכן כי הקלטת המתעדת את רצח רבין מזוייפת. בעברו נמנה שחף עם מפתחי המזל"ט הישראלי הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully