וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הפסיקה את אירועי יום המריחואנה

9.5.2004 / 0:04

השוטרים עיכבו לחקירה כ-30 איש, בהם 6 מהמארגנים. ח"כ ברונפמן: אדרוש מהנגבי לבדוק התנהגות השוטרים. האירוע אושר בידי בג"ץ. המשטרה: במקום התקיימה מסיבת סמים. השר נוה לא הגיע

המשטרה הפסיקה אמש את הפיקניק לציון יום המריחואנה השנתי שהתקיים בפארק הירקון בתל אביב. במהלך האירוע, שהחל בשעות הצהריים, הגיעו למקום שוטרים סמויים שעיכבו לחקירה כ-30 חשודים בשימוש ואחזקה של סמים. בהמשך הפסיקו השוטרים את המוסיקה, החרימו את ציוד ההגברה וצילמו את המשתתפים באירוע. בעקבות המהומה ביטל שר הבריאות דני נוה את השתתפותו באירוע.

לאירוע הגיעו כמה אלפי בני אדם. לאחר שהמשטרה החרימה את ציוד ההגברה, הובא למקום מגבר חלופי והמוסיקה חודשה בעוצמה נמוכה יותר.

ח"כ רומן ברונפמן (מרצ) שהגיע לאירוע ניסה לשכנע את השוטרים לאפשר את המשך הפיקניק, אולם ללא הצלחה. בעקבות המהומה אמר ברונפמן כי האירוע אושר בידי בג"ץ שדחה בשבוע שעבר עתירה נגד קיומו. הוא ציין כי בכוונתו לפנות מחר לשר לביטחון פנים, צחי הנגבי, בדרישה לברר את התנהגות המשטרה. ברונפמן, שהיה אמור לשאת דברים באירוע, ציין כי הוא רואה בפעילות המשטרה ניסיון למנוע את חופש ההבעה של ח"כ בישראל וכן את חופש ההתכנסות. לדבריו, מספר האנשים שעוכבו לחקירה היה נמוך מאד ביחס למספר המשתתפים באירוע, פחות מאחוז אחד, ולכן לא ברור מדוע הפיקניק הופסק בגללם.

"אני נמצא כאן כדי לקדם מדיניות סמים שונה, של הסברת אמת ולא של הגזמות ועיוותים הנהוגים על ידי הרשות למלחמה בסמים", אמר ברונפמן. "כבר ננקטים צעדים ראשוניים להביא למדיניות של אי הפללה והמטרה שלנו היא להביא לאי הפללה מוחלטת של שימוש בקנאביס לבוגרים, ושל הסברה נכונה כדי שלא יגידו לנוער שכל מי שמשתמש במריחואנה יגיע בהכרח לסמים קשים. בני הנוער מבינים שזה לא נכון ומאבדים אמון בהסברה". ברונפמן, המשמש כיו"ר הפורום הציבורי למיזעור נזקי הסמים, הודיע בשבוע שעבר כי ישתתף באירוע בניסיון לעורר דיון ציבורי פתוח בנושא.

"משחקי כדורגל לא מופסקים בגלל מעצרי אוהדים"

יו"ר מפלגת עלה ירוק, בועז וכטל, ניסה אף הוא לשכנע את השוטרים להחזיר את ציוד ההגברה, אולם עוכב לחקירה. כמו כן עוכב לחקירה יו"ר תנועת ליגלייז ישראל, נמרוד קרת.

מארגני האירוע קיימו במקום מסיבת עיתונאים בה מחו על מה שכינו "רמיסת שלטון החוק בידי משטרת ישראל". המארגנים הצביעו על העובדה שהאירוע אושר בידי בג"ץ ונערך בשש השנים הקודמות ללא הפרעה ותוך תיאום מלא עם המשטרה. הם הביעו צער על כך ש"המשטרה בחרה להפנות עורף למדיניות מבורכת זו".

לטענת המארגנים, "בכל שבת, במשחקי כדורגל, נעצרים עשרות אנשים כשברשותם אמצעי לחימה שגם אחזקתם אסורה על פי חוק. אולם במקרים אלה איש אינו מעלה על דעתו לבטל את קיום האירוע, כך שטיעוני המשטרה כאילו האירועים הופסקו בשל פעילות אסורה במקום אין בהם ממש". בנוסף ציינו המארגנים כי "חשוד מאד בעיניהם שהאירוע הופסק דקות ספורות לפני שהיה אמור ח"כ ברונפמן, לראשונה בתולדות המדינה", לנאום באופן פומבי בעניין מדיניות הסמים. במשטרה מכחישים כי יש קשר בין הפסקת האירוע לבין נאומו של ברונפמן.

מן המשטרה נמסר כי האירוע הופסק לאחר ששוטרים עיכבו לחקירה 30 ממשתתפי האירוע, ביניהם שלושה קטינים, שנחשדו בשימוש ואחזקה של סמים. "מאז שעות הצהריים פעלו 83 שוטרים ובלשים ממרחב ירקון וממפלג הסמים של היחידה המרכזת במשטרת מחוז תל אביב, ואספו ראיות שהצביעו על קיומה של מסיבת סמים במקום", נמסר מהמשטרה. "סמוך לשעה 15:45 משעוכבו לחקירה 30 חשודים, ביניהם שישה מהמארגנים, ונתפס חומר החשוד כמריחואנה, האסור לאחזקה ושימוש על פי החוק במדינת ישראל, החליט מפקד האירוע, מפקד מרחב ירקון תנ"צ אהרון עזרא, על מעבר לפעילות גלויה ועל הפסקת האירוע". מן המשטרה נמסר, כי במקום נתפסו 1.5 ק"ג מריחואנה ו-14 גרם חשיש.

נדחתה עתירת "אל-סם" נגד הפיקניק

ברשות למלחמה בסמים האשימו בשבוע שעבר את מארגני יום המריחאונה בהעברת "מסרים כפולים וחצאי אמיתות לבני הנוער", בנוגע למה שהם לכאורה "סמים קלים". מנכ"ל הרשות, חיים מסינג, תקף את ברונפמן, שמתבטא לדעתו ללא ידיעה מעמיקה בנושא. מסינג הודיע שהרשות תציג בקרוב מחקר יישומי ראשון מסוגו על השפעות המריחואנה.

בית המשפט העליון דחה השבוע על הסף את עתירתה של אגודת "אל-סם" נגד קיום יום המריחואנה. "ידיעות אחרונות" דיווח כי השופטים אליהו מצא, יעקב טירקל ואשר גרוניס, כתבו בהכרעתם כי הם יוצאים מנקודת הנחה שהמשטרה תפעל לקיום החוק והסדר הציבורי.

ח"כ ברונפמן אמר בתגובה להחלטת בג"ץ, כי זוהי "החלטה מבורכת אשר מחזקת את צדקת החלטתי לנאום באירוע... אני שמח כי התביעה הפטרנליסטית של הממסד נדחתה ובית המשפט חיזק את זכותו של כל אזרח בוגר לקבל החלטה עצמאית בעניין".

יום המריחואנה מדיף ארומה ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. בישראל זו הפעם השביעית שהוא מצוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully