וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הריסת בתים בגבעת עמל: חלק מהמשפחות מתבצרות

17.9.2014 / 10:19

משפחה אחת חתמה רק אתמול על הסדר פינוי מרצון. 4 בני משפחה אחרת נעצרו לאחר שפתחו בלון גז בביתם. אנשי תשובה וההוצאה לפועל הורסים גם בתים של משפחות שלא הגיעו עמם להסכם

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה החלה הבוקר (רביעי) בפינוי 19 משפחות המתגוררות בשכונת גבעת עמל ב' שבתל אביב, זאת למרות הפצרות עיריית תל אביב שלא לבצע את הפינוי לפני החגים.
כוחות גדולים של משטרה, כולל כוחת ויס"מ, הגיעו כדי לבצע את הפינוי, וחלק המשפחות מתבצרות בבתיהן. אנשיו של איש העסקים יצחק תשובה, שרכש את הקרקע, ואנשי ההוצאה לפועל החלו להרוס בתים בשכונה, ובהם גם בית שלא נחתמה עם דייריו הסכם. ארבעה בני משפחה אחרת, שפתחו בלון גז בביתם במחאה על הפינוי, נעצרו. "בעזה נותנים להיכנס ולסקר, ובגבעת עמל לא", אמר פעיל שהגיע לתמוך במאבק, במחאה על ניסיון המשטרה למנוע מהתקשורת לסקר את הפינוי.

לפי שעה, צוותו של תשובה אינו מנהל משא ומתן עם התושבים - כ-150 בני אדם - ומשתמש בלחץ שמפעילים עליהם כוחות המשטרה על מנת להגיע עמם להסכמה. "אין ביכולתנו להתמודד עם המשטרה שזורקת אותי ואת משפחתי לרחוב. הגיע הזמן שתשובה יעשה את חשבון הנפש שלו וכך גם המדינה שנותנת לו לעשות במדינת ישראל ובאוצרות הטבע שלה כבשלו", אמרה תושבת השכונה שהתבצרה בביתה.

שרון חליף, תושבת השכונה סיפרה כי החלו לפנות את בית משפחתה. "התחילו להוציא את כל הציוד מהבית ולהעמיס למשאית של הוצאה לפועל מטעם הקבלן, גם את הבית של אבא שלי החלו לפנות מהשעה 23:00 בלילה", סיפרה חליף. "איש מהצוות לא הגיע לדבר עם אבא שלי שהגיע לכאן. השנה הוא יהיה בן 67, מוציאם את הדברים כעת מהבית שלו והשלב הבא יהיה ההריסה. הוא הרוס, הוא לא יודע מה יהיה". חליף הדגישה כי ההריסה נעשית ללא משא ומתן וללא ההסכמה. "העוול נעשה על ידי מדינת ישראל ואנחנו מצפים שהמחוקק יתקן את העוול. אנחנו קוראים לוועדת חקירה בנושא", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
תושבי עמל ב': סירבו להכניס אותנו למגדלי יו באזעקה
תושבי גבעת עמל לא מוותרים: הפגנה שנייה תוך שבוע
הוצאה לפועל נגד 5 משפחות בגבעת עמל ב'

תחילת עבודות הריסת  בתים בגבעת עמל, תל אביב, ספטמבר 2014. דוד קורן, מערכת וואלה! NEWS
אנשי תשובה וההוצאה לפועל החלו להרוס את הבתים/מערכת וואלה! NEWS, דוד קורן

"עצם העובדה שמקיימים את הפינויים האלה לפני החג זה בלתי-נתפס", אמרו תושבי השכונה. "למשפחות האלה אין לאן ללכת. הן גרות פה שנים ארוכות, ומפנים אותן ללא פיצוי הולם וללא דאגה לקורת גג. אנחנו פונים לתשובה ומבקשים ממנו: פנה בצורה הוגנת את התושבים". לדבריהם, "מבחינתנו שיתעשר ויבנה מגדלים, אבל הוא צריך לדאוג לתושבים לקורת גג. האדמה תהיה מקוללת מהדמעות של המשפחות שיפונו בכוח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תחילת עבודות הריסת  בתים בגבעת עמל, תל אביב, ספטמבר 2014. דוד קורן, מערכת וואלה! NEWS
עבודות ההריסה בגבעת עמל שבתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוד קורן

"היום זה ה'אני מאשים' של אנשי גבעת עמל. מדינת ישראל גלגלה את האדמה לטייקונים לתפארת מדינת ישראל, שנתנה את האדמה לשטחים ב-19 אחוז מערכה. מדינת ישראל נתנה עוד 800 יחידות דיור שהיו אמורות להינתן בתמורה לפיצוי לתושבים", הוסיפה תושבת השכונה. "חברי מועצה בעיריית תל אביב החליטו שנעשה עוול למשפחות לתפארת מדינת ישראל, עורכי הדין וכוח פוליטי תבע את התושבים ובהיעדר המחוקק הצליח תשובה לזכות במשפט". התושבת האשימה בין היתר את בית המשפט במצבם, לאחר שקבע כי אין לתושבי השכונה זכויות על הקרקע, ואמרה כי "קומבינת הולילנד היא כאין וכאפס לעומת מה שקורה פה".

פינוי שכונת גבעת עמל בתל אביב, אפריל 2014. יותם רונן
"מבחינתנו שיתעשר ויבנה מגדלים, אבל הוא צריך לדאוג לתושבים לקורת גג". הפגנה נגד תשובה, השנה/יותם רונן

אתמול הגיע תשובה להסדר כספי עם משפחת כבירי, שבה 30 נפשות, וזו שנחשבה עד כה לדומיננטית ביותר במאבק המשפטי על הפינוי, המתנהל משנות ה-80. לדברי התושבים, הגעתם של חברי משפחת כבירי להסדר פינוי מרצון סללה את הדרך עבור תשובה לפינוי בכוח של שאר התושבים ביתר קלות, ללא הסכם או פיצוי הולם עבורם. שווי השטח שיפונה מוערך במיליארדי שקלים.

תחילת עבודות הריסת  בתים בגבעת עמל, תל אביב, ספטמבר 2014. דוד קורן, מערכת וואלה! NEWS
"ישראל גלגלה את האדמה לטייקונים לתפארת המדינה". פינוי גבעת עמל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוד קורן

חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי), מיוזמות המהלך למתן דיור חלופי לתושבי השכונה, ומי שהפגינה שלשום יחד עם 150 מתושבי גבעת עמל על הפינויים בכוח, אמרה אתמול: "אני מקווה מאוד שעד מחר בבוקר נציגיו של תשובה יגיעו לסיכום הוגן ומכובד עם התושבים".

הפינוי מתבצע על אף התנגדותה של עיריית תל אביב, שבישיבת המועצה שהתקיימה ביום ראשון החליטה פה אחד לדחות אותו עד אחרי החגים. עוד ביקשה העירייה כי נציג מטעמה יהיה שותף למשא ומתן עם החברה הקבלנית.

מעיריית תל אביב נמסר: "בעקבות ישיבת המועצה והנחיית ראש העירייה נעשתה פניה לנציגי היזם והמשטרה כדי שישקלו לא לבצע את הפינוי לפני החגים אלא לאחר מכן. במקביל, נציגי העירייה מקיימים פגישות גישור בניסיון להגיע להבנות ולהסכמות בין הצדדים. עם זאת, יש לזכור כי קיימת פסיקת בית משפט ולעירייה אין אפשרות לקבוע את עיתוי הפינוי הקבוע בה".

מחברת "אלעד ישראל מגורים" אמרו בתגובה: "כפי שהוכחנו לאורך כל הדרך, ואף שפסיקות בתי המשפט, מהשלום ועד לעליון, קבעו חד-משמעית שהמשפחות שנמצאות במקום יושבות שם שלא כדין ובניגוד לחוק, הגענו להבנות עם מרבית המשפחות שקיבלו צווי פינוי מבית המשפט, והן החליטו להתפנות מהשטח מרצונן. "אנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות ולפעול בהתאם להחלטות בית המשפט והדין על מנת להביא לפיתוח של השכונה לרווחת התושבים והסביבה".

(עדכון ראשון: 8:08)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

פינוי גבעת עמל ותחילת הריסת הבתים, תל אביב, ספטמבר 2014. דרור עינב
הריסות הבתים בגבעת עמל, הבוקר/דרור עינב
פינוי גבעת עמל, תל אביב, ספטמבר 2014. דרור עינב
השוטרים בהריסות הבתים בגבעת עמל, הבוקר/דרור עינב
פינוי גבעת עמל ותחילת הריסת הבתים, תל אביב, ספטמבר 2014. דרור עינב
גבעת עמל, הבוקר/דרור עינב
תחילת עבודות הריסת  בתים בגבעת עמל, תל אביב, ספטמבר 2014. דוד קורן,
הריסות הבתים בגבעת עמל, הבוקר/דוד קורן
פינוי תושבים מגבעת עמל, תל אביב, ספטמבר 2014. דוד קורן, מערכת וואלה! NEWS
"קומבינת הולילנד היא כאין וכאפס לעומת מה שקורה פה". גבעת עמל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוד קורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully