וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רק 18% מהיהודים תומכים בנישואים עם ערבים

הסקר, שערך מכון "גיאוקרטוגרפיה" עבור וואלה! חדשות, בעקבות הסערה הציבורית על החתונה ה"מעורבת", מגלה כי חצי מהיהודים מתנגדים גם לחתונה עם בן או בת עדה אחרת שאינה מוסלמים

הפגנה נגד חתונתם של מחמוד ומורל מול האולם בו הם מתחתנים בראשון לציון. אוגוסט 2014. דרור עינב
"ערבי עם יהודיה?! אין בושה". הפגנה מחוץ לחתונתם של מחמוד ומורל מנסור, בשבוע שעבר/דרור עינב

חתונתם של מוחמד ומורל מנסור, שנערכה בשבוע שעבר בראשון לציון, עוררה דיון ציבורי חריף בנוגע לשאלת הנישואים בין יהודים לערבים בישראל. מסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה עבור וואלה! שפורסם היום (ראשון) עולה כי רק 18% מהיהודים בישראל היו תומכים בבני משפחתם אם אלה היו רוצים להתחתן עם ערבי או ערבייה.

כמו כן, 37% היו מברכים את בנם או בתם אם היו רוצים להתחתן עם בן דת אחרת שאינו ערבי או מוסלמי, "אם היו רואים שהם אוהבים ומתאימים אישית". מהנתונים ניכר כי הרקע התרבותי תופס מקום משמעותי בעמדות הציבור.

עוד בוואלה! חדשות:
עם דולרים לצדו: חוסל אחראי העברות הכספים של חמאס
איראן: הפלנו מטוס ריגול ישראלי שחדר למתקן גרעין
המוציא להורג מדאעש: ראפר ובן של בכיר אל-קאעדה

הפגנה של פעילי שמאל ופעילי ימין בכיכר ספרא בירושלים, יולי 2014. יואב דודקביץ'
"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". הפגנה בכיכר ספרא בירושלים בחודש שעבר/יואב דודקביץ'

43% מהציבור היהודי היה מתנגד לנישואים עם ערבי או ערבייה, "משום שזו פגיעה ביהדות", ו-26% נוספים "בגלל הרקע התרבותי והדתי השונה" – בסך הכל 69% מהיהודים בישראל שמתנגדים לנישואים כאלה. זאת, לעומת 50% שהביעו התנגדות לנישואים עם לא-ערבים. 35% מהם המשיכו לטעון כי מדובר בפגיעה ביהדות, ו-15% מסרו כי יתנגדו לכך בשל הרקע השונה.

שיעור ההתנגדות הגבוה ביותר לנישואים עם ערבים או מוסלמים בגין "פגיעה ביהדות" נרשם אצל הנשאלים החרדים, ש-89% מהם הצהירו כי לא היו מרשים לכך. אצל נשאלים דתיים, שיעור זה עומד על 67% ואצל המסורתיים 55%. גם 21% מהנשאלים החילוניים העלו את הנימוק הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מנהל מכון גיאקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני, הוסיף: "היותר מתירנים הם אנשים צעירים, בגילאי 18-34, בעלי השכלה על-תיכונית, וכן ילידי הארץ. מבחינה גיאוגרפית, 'מדינת תל אביב' הרבה יותר מתירנית מאשר כל חלקי הארץ האחרים".

התמונה משתנה במקצת כשנשאלו המשתתפים לתגובתם אם החתן או הכלה הערבים היו מוכנים להתגייר כדי להתחתן עם בנם או בתם. במצב כזה, 39% הצהירו כי היו מביעים תמיכה בנישואים, לעומת 45% שהמשיכו להביע התנגדות. מתוכם, 16% יתנגדו "משום שהיהדות לא אוהדת גרים", ו-29% "בגלל הרקע התרבותי והדתי השונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully