וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" | היום ה-16: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

23.7.2014 / 3:42

לייב בלוג | חיל האוויר תוקף יעדי טרור בצפון רצועת עזה בקצב חריג, נקבעו מועדי ההלוויות של החיילים לי מט ודניאל פומרנץ שנהרגו בעזה. קציני צה"ל ביקרו את משפחת החייל הנעדר שאול אורון

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, לע"מ, דו"צ, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: לירון בארי

3:42: איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית, הביעה דאגה הלילה (חמישי) עקב החלטת מינהל התעופה הפדרלי להאריך ב-24 שעות, עד היום בשעה 19:15, את איסור הטיסות לישראל של חברות אמריקניות. "ההחלטה תבודד את ישראל בזמן שצריך להביע סולידריות עמה", נכתב בהודעת איפא"ק.

3:20: חברת התעופה הבריטית "איזי ג'ט" הודיעה הלילה כי היא מאריכה את השעיית טיסותיה לישראל, וזאת עקב התמשכות הלחימה בין ישראל לבין חמאס ברצועת עזה. "'איזי ג'ט' ממשיכה לבחון את פעילותה אל ישראל וממנה על בסיס יומי", נמסר בהודעת החברה. ההודעה הגיעה לאחר שמנהל התעופה האירופי המליץ בתוקף להפסיק להגיע לישראל.

3:00: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, על ההתפתחויות האחרונות במאמציו להשיג הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס - כך נמסר הלילה בהודעת הבית הלבן. במהלך הימים האחרונים, כך לשון ההודעה, עמד קרי בקשר עם ישראל, הפלסטינים, מצרים, האיחוד האירופי, האו"ם, הליגה ערבית, קטאר, ירדן, טורקיה ואיחוד האמיריות הערביות. מאמצים אלו נעשו כדי למצוא דרך לסיים את הסבב האלים הנוכחי ולהשיב את היציבות לאזור. אמש עזב שר החוץ קרי את האזור מבלי שהושגו תוצאות ממשיות.

02:32: מזכ"ל האו"ם, באן קיי מון, הביע הלילה (חמישי) זעזוע מכך שהתגלה מצבור של כ-20 רקטות שהסתירו מחבלים בבית ספר של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, ברצועת עזה. בהודעה מטעם האו"ם נמסר כי באן "ביטא את זעמו על החבאת נשק בבתי ספר של האו"ם". עוד נכתב כי "האחראים על המעשה הפכו את בתי הספר למטרות צבאיות פוטנציאליות, וסיכנו את החיים של ילדים חפים מפשע, עובדי או"ם וכל מי שמשתמש בבתי הספר של האו"ם כמקלט".

1:51: ראש מחלקת נפגעים, אלוף-משנה יפה מור ומפקד חטיבת אלכסנדרוני, אלוף-משנה דוד זיני, ביקרו הלילה בבית משפחת החייל הנעדר אורון שאול בפוריה ועדכנו אותם על ההתפתחויות בחקירת האירוע. השניים שוחחו עם הוריו של אורון במשך כשעתיים וחצי. הם עדכנו אותם על המאמצים שנעשים לאיתורו של אורון ומסרו פירוט על נסיבות האירוע בו נפגע.

1:14: ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיימה לפני זמן קצר בתל אביב.

1:09: הלווייתו של סמל-ראשון לי מט תערך היום (חמישי) בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. מט, לוחם בחטיבת הצנחנים, נהרג אתמול מפיצוץ מטען במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה.

00:32: דובר צה"ל מסר לפני שעה קלה כי: "פעולה הקשורה להשמדת מנהרות דורשת מספר ימים. אנו מגבירים עכשיו את הלחץ ופועלים במרץ, כך נמשיך לעשות בימים הקרובים".

00:23: הלווייתו של סמל ראשון דניאל פומרנץ תערך היום (חמישי) בשעה 18:00 בבית העלמין בכפר אז"ר. פומרנץ, לוחם בחטיבת גולני, נהרג ביום ראשון האחרון מפגיעה בנגמ"ש במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה.

23:51: חיל האוויר תוקף בשעה זו יעדי טרור בצפון רצועת עזה בקצב חריג, עם פצצות של טון וסוללות ארטילריה.

23:22: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, פרסמה הערב הודעה שבה היא מכחישה שמוחמד סנוואר, מפקד הזרוע באזור חאן יונס, חוסל. בהודעה נמסר כי הידיעה על חיסולו "הופצה על ידי האויב הציוני" וכי הוא "ממשיך להוביל את חייליו בקרב".

22:26: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הבהיר הערב כי אינו מסכים למתווה המצרי להפסקת אש מלאה כל עוד לא ימולאו כל הדרישות שהארגון הציב. "כולם ביקשו מאתנו לקבל את הפסקת האש ואז לשאת ולתת על זכויותינו", אמר משעל במסיבת עיתונאים שכינס בקטאר. "דחינו זאת ואנו דוחים זאת פעם נוספת היום". עם זאת, הוא ציין כי חמאס "לא יסגור את הדלת" להפסקת אש הומניטרית אם ישראל תסיר את המצור על עזה.

150 עצורי חמאס מובלים לישראל מרצועת עזה. ספק 500
פעילי חמאס שצה"ל עצר היום ברצועת עזה/ספק 500

21:55: עובד זר כבן 40 מתאילנד נפצע הערב באורח קל לאחר שמחסן עצים ביישוב במועצה האזורית חבל יבנה נפגע מרסיסי רקטה, שככל הנראה יורטה, ועלה באש. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים קפלן ברחובות.

21:51: צה"ל תקף היום (רביעי) יותר מ-100 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה - כך מסר דובר צה"ל. בין המטרות שהותקפו משגרים מוטמנים, מנהרות ומבנים צבאיים. "בשעות הצהריים תקף כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור השייכת למפקד בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני באזור מערב ג'באליה, זוהתה פגיעה", נמסר בהודעה. בנוסף, במהלך היום, נתפס מחבל לבוש מדי צה"ל בשטח הרצועה. כ-150 נוספים, החשודים בפעילות טרור, הועברו לתחקור כוחות הביטחון. מתחילת המבצע תקף צה"ל למעלה מ-3,333 מטרות טרור, ומתחילת הפעולה הקרקעית חיסלו כוחות צה"ל למעלה מ-200 מחבלים.

21:42: לחמאס רקטות שיכולות להגיע לנמל התעופה בן גוריון, אם כי יכולת הדיוק שלהם מוגבלת - כך אמרה הערב סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, שעות ספורות לאחר שמנהל התעופה הפדרלי החליט להאריך ביממה את איסור הטיסות לישראל. הארף הוסיפה, עם זאת, כי אין בידי מחלקת המדינה עדויות לכך שלארגון יש טילים נגד מטוסים "כמו אלה שהביאו להתרסקות המטוס המלזי באוקראינה".

21:30: חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס החליטה היום להאריך את השעיית הטיסות לישראל ב-24 שעות נוספות, בעקבות המצב הביטחוני - כך הודיע שר התקשורת של טורקיה, לוטפי אלבאן. "החלטנו להשעות את הטיסות אתמול, ועכשיו החלטנו להאריך את ההשעיה כי הסיכון עדיין קיים", אמר.

21:09: מערכת "כיפת ברזל" יירטה 8 רקטות שנורו מרצועת עזה לשטח ישראל. שלוש מהן יורטו בשמי אשדוד, שלוש נוספות בשמי ראשון לציון ועוד שתיים יורטו בשמי העיר יבנה. אין נפגעים.

21:01: אזעקות רבות נשמעו ביישובים רבים בדרום, בגוש דן ובשפלה - בהם אשדוד, יבנה, גן יבנה, קריית מלאכי, רחובות, בת ים, חולון, ראשון לציון ונס ציונה. בנוסף נשמעה אזעקה בנמל התעופה בן גוריון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

20:52: 684 פלסטינים נהרגו מתחילת מבצע "צוק איתן" ברצועה וכ-4,250 נפצעו - כך על פי נתוני משרד הבריאות בעזה.

20:42: "ההחלטה שהתקבלה היום במועצת זכויות האדם של האו"ם היא פארסה, ועל כל אדם הגון בכל מקום לדחות אותה" - כך מסר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעה לעיתונות, בעקבות החלטת המועצה לפתוח בבדיקה בנוגע לחשד להפרת החוק הבינלאומי במהלך הלחימה ברצועה. "במקום לחקור את חמאס, מועצת זכויות האדם קוראת לפתוח בחקירה כנגד ישראל, שעושה מאמצים חסרי תקדים למנוע פגיעה באזרחים פלסטיניים", נכתב בהודעה. נתניהו הוסיף: "בהיעדר הוקעה של השימוש השיטתי של חמאס במגנים אנושיים, התוצאה הצפויה היא הוצאת דיבתה של ישראל".

20:33: מפקדי שטח בולטים של הג'יהאד האיסלאמי נפגעו במסגרת פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ בימי הלחימה האחרונים ברצועת עזה - כך מסר היום גורם ביטחוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פצועים מגיעים לבית החולים סורוקה, יולי 2014. בן קלמר
חיילים פצועים מפונים לבית החולים סורוקה בבאר שבע/בן קלמר

20:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על יירוטים או על נפילות.

20:22: דוברות בית החולים סורוקה שבבאר שבע מסרה היום כי נכון לרגע זה מאושפזים בסורוקה 42 חיילים, מתוכם אחד במצב אנוש ושלושה נוספים במצב כזה. מצבם של 21 חיילים נוספים מוגדר בינוני והשאר מוגדרים קל. מתחילת הכניסה הקרקעית לעזה טופלו בסורוקה 218 חיילים.

20:16: רקטה נפלה לפני זמן קצר ביישוב במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

20:12: שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה הערב בעמוד הפייסבוק שלה להחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקור את פעולות ישראל בעזה. "יש לי שתי מילים לומר על ההחלטה - חפשו אותי!", כתבה השרה לבני. "אנחנו נמשיך לקבל החלטות למען ביטחון אזרחי ישראל לפי המצפן המוסרי שלנו, צה"ל ילחם בטרור וימשיך לעשות את המירב להימנע מפגיעה בחפים מפשע, ואתם תמשיכו לעודד את הטרור - כי זה בדיוק מה שההחלטה שלכם עושה".

20:04: גורם ביטחוני אישר הערב כי משרד הביטחון העביר בקשה לממשל האמריקני להרחיב את הסיוע בפיתוח וייצור מערכות כיפת ברזל נוספות. הגורם הוסיף כי מזכיר ההגנה צ'אק הייגל הביע נכונות לסייע בבקשה.

20:02: "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי העיר נתיבות. לא דווח על נפגעים או על נזק.

19:58: אזעקות נשמעו בנתיבות ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושדות נגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

19:48: ברשתות החברתיות דיווחו תושבי עזה כי צה"ל חיסל היום את אחד מראשי הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד סינוואר, שנחשב למפקד אזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. סינוואר היה ממובילי חטיפת גלעד שליט והחזיק בו תקופה מסוימת. אחיו, יחיא, נחשב אף הוא לאחד מבכירי הארגון. בחשבונות הטוויטר בעזה פורסמו תמונות לכאורה של גופתו ודברי אבל על מותו בהפצצה, אולם לא ברור מה מידת מהימנות הדיווח.

19:38: מנהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית הודיע על הארכת האיסור על טיסות של חברות אמריקניות לנמל התעופה בן גוריון ב-24 שעות נוספות. האיסור הנוכחי תקף עד מחר.

19:37: מועצת זכויות האדם של האו"ם סיכמה היום לפתוח בחקירה בינלאומית בנוגע לחשד להפרות של זכויות אדם במהלך הפעולה הצבאית של ישראל ברצועת עזה. בתום ישיבת חירום שהתקיימה בז'נבה, התקבלה ההצעה שהוגשה על ידי הפלסטינים ברוב של 29 מדינות. 17 מדינות נמנעו וארצות הברית התנגדה.

19:32: רחלי גזית, בת דודתו של החייל הנעדר סמל אורון שאול, אמרה היום לכלי התקשורת ליד בית המשפחה בפוריה עילית: "נכון לרגע זה אין לנו שום מידע חדש בנוגע לאורון. אנחנו עומדים בקשר עם הצבא, והובטח לנו שברגע שיהיה עדכון הם ימסרו לנו מידית. אנחנו סומכים על צה"ל שיעשה את זה". גזית הוסיפה: "חשוב לנו לומר תודה לעם ישראל על התמיכה, העזרה והאהבה. אנחנו מחזקים את חיילי צהל ומוסרים תנחומים כנים למשפחות השכולות והחלמה מהירה לפצועים בשטח".

19:28: אופיר ובת גלים שער, הוריו של הנער שנחטף ונרצח, גיל-עד, ביקרו לפני זמן קצר בבית החייל הנעדר, סמל אורון שאול ביישוב פוריה עילית. "המשפחה חזקה עם כל הקושי ויודעת להתמודד", אמר אופיר שער. "אני חושב שזה מחזק את כולנו את הצבא שלנו במשימה שלו ואנחנו מקווים לבשורות טובות". לדבריו, "אנחנו לא יורדים לפרטים אבל כמונו כמוהם יש לנו את מערכת הביטחון שיודעת ללוות אותם ותלווה אותם וכמו שאנחנו סמכנו עליהם, הם בידיים של מערכת שתעשה הכול".

19:01: הותר לפרסום כי שלושה קציני וחיילי צה"ל, לוחמים בחטיבת הצנחנים, נהרגו הבוקר מפיצוץ מטען בחאן יונס שברצועה. ההרוגים הם סגן פז אליהו, בן 22 מעברון. סמל-ראשון לי מט, בן 19 מאילת וסמל-ראשון שחר דובר בן 20 מגניגר. ביממה האחרונה נפצעו 2 חיילי צה"ל באורח קשה, 10 חיילים באורח בינוני ו- 20 חיילים נוספים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. מתחילת הלחימה נהרגו 32 חיילים וקצינים.

18:53: שתי רקטות שנורו לעבר ישראל התפוצצו לפני זמן קצר בשטח המועצה האזורית אשכול. אחת מהן נפלה בשטח יישוב וגרמה נזק לרכב. לא היו נפגעים.

18:46: כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות שנורו לשטח ישראל - אחת מהן בשמי אשדוד ושתיים נוספות בשמי קריית מלאכי. לא דווח על נזק או על נפגעים.

18:45: אזעקה נשמעה באשדוד ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

18:39: במתחם בית החולים וואפא הסמוך לשכונת שג'אעיה בעיר עזה, שהותקף היום על ידי צה"ל, נמצאו כמה פתחי מנהרות טרור של חמאס. בית החולים התגלה כנטוש מחולים ומאנשי צוות רפואי, ונמצאו בו פעילי חמאס בלבד שביצעו ירי בלתי פוסק על כוחות צה"ל. מפיצוצי משנה שאירעו בעקבות התקיפה ניכר כי במקום אוחסנו אמצעי לחימה רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי הצנחנים שנהרגו הבוקר ברצועה, מימין: סגן פז אליהו, סמל-ראשון לי מט, וסמל-ראשון שחר דובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:27: ארבע רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בבאר שבע. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

18:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

18:19: רקטה שנורתה לעבר ישראל נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

18:17: אזעקה נוספת נשמעה בעיר באר שבע.

18:12: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי העיר אשדוד.

18:11: אזעקות רבות נשמעו בדקות האחרונות ברחבי הארץ, בהן בבאר שבע, אשדוד, גן יבנה וקריית מלאכי. בנוסף נשמעו אזעקות גם במועצות האזוריות מטה יהודה, בני שמעון וברנר.

18:02: אזעקות נשמעו בגן יבנה, קריית מלאכי והמועצות האזוריות מטה יהודה וברנר שבאזור אשדוד. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

17:49: מערכת "כיפת ברזל" יירטה בשעה האחרונה שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל - אחת בשמי קריית מלאכי ואחת בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא ידוע על נפגעים.

17:32: דוברת הצלב האדום, ססיליה גוין, הודיעה לפני זמן קצר כי הוכרזה הפסקת אש זמנית בכמה אזורים ברצועת עזה, כדי לאפשר לפנות פצועים. בין האזורים שג'אעיה ובית חאנון. "אנחנו פועלים בתיאום עם ישראל וחמאס כדי לפנות את הפצועים", אמרה גיון. "שלוש שיירות החלו לפנות את הפצועים".

17:12: מפקד חטיבת 401 בחיל השריון, אלוף-משנה סער צור, דיבר היום עם כתבים בגבול רצועת עזה, וסיפר כי בשישה ימי לחימה, החטיבה מצאה פירי מנהרות שמובילים לשטח ישראל ופגעה בתשתיות ומחבלים. לדבריו, "אנחנו אף פעם לא נחים. תוקפים, משיגים עמדות קדמיות, תוקפים ונסוגים וחוזר חלילה. יום אחרי יום ולילה אחר לילה. כל פעם אנחנו משיגים הישגים נוספים". אל"מ צור הוסיף כי החטיבה "מצוידת במעיל רוח, מערכת מאוד איכותית שמצילה חיים. כל מה שנורה על הטנקים נעצר. זו מערכת התקפית, היא מאפשרת לנו לרוץ קדימה מבלי לחשוב האם הטנקים ייפגעו".

17:02: אזעקה נשמעה באשדוד ובמועצות חוף אשקלון ובאר טוביה. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

16:54: רויטל גנץ, אשתו של הרמטכ"ל בני גנץ, ביקרה היום את החיילים הפצועים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "באתי לחזק ויצאתי מחוזקת. החיילים רוצים להמשיך קדימה", אמרה. "הם שמחו שבאתי כאשתו של הרמטכ"ל, זה חימם את הלב, עם כל הקושי לראות את הפציעות". גנץ הוסיפה: "אני חייבת להודות שלא ראיתי את בני בעלי מתחילת האירועים של החטיפה".

16:34: אזעקה נוספת נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

16:14: שתי אזעקות נוספות נשמעו במועצה האזורית חוף אשקלון בדקות האחרונות.

15:52: נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, אמר היום בנאום מיוחד לציון יום השנה למהפכת הקצינים ב-1952, כי מצרים "תמשיך לעסוק בסוגיה הפלסטינית" וכי היא "תרמה 100 אלף שהידים לטובת עזה". סיסי הוסיף כי מדינתו "לא תקבל שום ערעור מבחוץ על תפקידה בהגנה על העם הפלסטיני".

15:46: אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא ידוע על נפילות או על יירוטים.

15:43: אחד מראשי פתח, עאזם אל-אחמד, אמר היום כי בשעות הקרובות תנוסח טיוטה סופית להסכם הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית מען הוסיף: "ישנה התקדמות מסוימת, שלא הייתה לפני כן". לדברי אל-אחמד, הוא מקווה "שהשעות הבאות יהיו משמעותיות להפסקת התוקפנות נגד העם הפלסטני, ובייחוד בעזה".

15:16: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי גן יבנה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן נשמעה אזעקה ביישוב ובערים נוספות בשפלה ובדרום.

15:12: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

15:03: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב על מנת לדון בהמשך הצעדים במסגרת מבצע "צוק איתן". הבוקר אמר שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי הושגה התקדמות מסוימת בניסיון להשיג הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס.

14:33: אזעקה נשמעה בראשון לציון, ברחובות, בנס ציונה, באשדוד, בגן יבנה וביישובים נוספים בדרום הארץ. טרם דווח על פיצוץ.

14:00: ארבעה חיילי צה?ל שנחשדו בתקיפת פלסטיני בחלחול בתחילת החודש, שוחררו ממעצרם לאחר כשבועיים. החיילים, המשרתים בגדוד לביא של חטיבת כפיר, נעצרו לאחר שפלסטיני מחלחול, שליד חברון, התלונן שהותקף על ידם, אולם בעקבות קשיים למצוא ראיות נגד הארבעה החליטה הפרקליטות הצבאית לסגת מהגשת כתב האישום. עם זאת, התיק עדיין יישאר בחקירה.

בית חולים אל אקצה שנהרס במהלך הפצצה בעזה. יולי 2014. רויטרס
בית חולים בעזה שהותקף על ידי ישראל/רויטרס

13:40: אזעקות נשמעו באשדוד, סביבתה, וביישובים במועצה האזורית באר טוביה. לא ידוע עדיין על נפילות או על יירוטים.

13:33: אזעקות נשמעו באשקלון, סביבתה, ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" הופעלה אולם לא ידוע עדיין על יירוטים.

13:27: נציג ישראל במועצת האו"ם, אביתר מנור, טען במהלך כינוס המוצעה בז'נבה כי "ישראל תהרוס את התשתיות הצבאיות של חמאס", אך הוסיף כי "תושבי עזה הם אינם אויבנו, וישראל מחויבת לחוק הבינלאומי". שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מאליכי, אמר מנגד כי "על העולם להסיר את חסינותה של ישראל, וכי עליה לשלם על פשעיה".

13:19: אזעקת "צבע אדום" ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

13:16: מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי באר שבע. רקטה נוספת התפוצצה בתוך העיר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, ושתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן נשמעה אזעקה בעיר.

13:05: חיל האוויר הפציץ בשעות האחרונות באופן מסיבי את בית החולים "וואפא" באזור שג'אעיה שברצועת עזה. זאת, בשל הערכות לירי רחב היקף של רקטות לעבר שטח ישראל המתבצע מאזור בית החולים, וכן משום ירי מאסיבי לעבר כוחות צה"ל הפועלים באזור. טרם ההפצצה באזור, הודיע צה"ל ליושבי בית החולים להתפנות מהמקום. עד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

13:01: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר כי ישנה התקדמות במגעים להשגת הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. "בהחלט עשינו כמה צעדים קדימה, אבל ישנה עדיין עבודה לעשות", טען קרי בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בירושלים. הוא סירב לתת פרטים נוספים.

12:50: מת מפצעיו העובד הזר שנפצע קשה מפגיעת פצצת מרגמה בחממה ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון, בה עבד. הוא פונה אל בית החולים ברזילי באשקלון, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

12:45: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא ידוע על נפילות.

12:37: אזעקה נשמעה באשקלון וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

12:30: עובד זר נפצע באורח קשה מפגיעת פצצת מרגמה בחממה ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. הוא פונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. שתי פצצות מרגמה נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה.

12:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא ידוע על נפילות.

הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל. יואב דודקביץ'
עשרות אלפים בהלוויתו של מקס שטיינברג/יואב דודקביץ'

11:49: נציבת מועצת האו"ם לזכויות אדם, נאווי פילאיי, אמרה היום כי ייתכן שישראל ביצעה פשעי מלחמה במסגרת מבצע "צוק איתן" והלחימה ברצועת עזה. "הריסת בתים שיטתית והרג ילדים מדגישים את האפשרות שהיו הפרות של החוק הבינלאומי", טענה פילאיי במסגרת דיון חירום במועצה שמתקיים בז'נבה, שווייץ. כמו כן, היא גינתה את ירי הרקטות חסר ההבחנה של חמאס לעבר ישראל.

11:44: שר האוצר, יאיר לפיד, ומנהל רשות המסים, משה אשר, החליטו בתום הערכת מצב משותפת כי בשל המצב הביטחוני בדרום, יקבלו בעלי העסקים באזור של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה ארכה נוספת לתשלום המסים התקופתיים שלהם עד ל-15 באוגוסט.

11:36: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

11:28: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי שדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן נשמעה אזעקה בעיר.

11:18: מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש רקטות בשמי אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

11:15: אזעקה נשמעה בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

11:03: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

11:02: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, נחת בישראל וייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו – כך נמסר ממחלקת המדינה האמריקנית. השניים ידונו במצב בעזה ובמאמצים להשגת הפסקת אש. כמו כן, בהמשך ייפגש קרי גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

נתן כהן ממודיעין שנהרג בעזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. באדיבות המשפחה
סרן נתן כהן, שנהרג ברצועת עזה/באדיבות המשפחה

10:56: אזעקה נשמעה באשקלון וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

10:54: אלפי בני אדם הגיעו הבוקר להלווייתו של סמל ראשון מקס שטיינברג, שנערכת בהר הרצל בירושלים. סמ"ר שטיינברג, לוחם בחטיבת גולני, נהרג בפיצוץ הנגמ"ש בשכונת ש'גאעיה ברצועת עזה. הוא היה חייל בודד שעלה מארצות הברית, ובעקבות קריאה בפייסבוק הצטרפו אלפי אנשים למסע קבורתו.

10:36: חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) הביעה במשדר וואלה! חדשות תמיכה במבצע "צוק איתן", אך הוסיפה כי יש לחפש גם פתרון מדיני למצב. "המטרות שהציב לעצמו הדרג המדיני הן ריאליות ואין בהן הונאה של הציבור", אמרה ח"כ יחימוביץ'. "במקביל לציר הצבאי, חייב להיות כל הזמן ציר מדיני. מכל הסיפור הזה יכול לצאת גם באופן אבסורדי משהו טוב. אבו מאזן חייב להיות חלק מהפתרון".

10:29: נמל התעופה בן גוריון ימשיך לעבוד לכל החברות - כך נמסר ממשרד התחבורה. לחברות שיחששו לנחות בנתב"ג יאפשרו נחיתה בעובדה, שמשמש כנמל תעופה לגיבוי. ההצעה הוצגה לכל חברות התעופה, במטרה להסדיר את הגעת ויציאת הטיסות בישראל.

10:13: מנכ"ל חברת אל על, דוד מימון, התייחס במשדר וואלה! חדשות לביטולי הטיסות של חברות תעופה זרות לארץ, בשל המצב הביטחוני והחשש שלהן מפגיעת רקטות בשדה התעופה בן גוריון. "הערכנו שזה יכול לקרות, יכולת הסיוע שלנו היא מוגבלת". מימון הוסיף גם כי "אנחנו לא מעלים את המחירים במיוחד, תמיד המחירים בקיץ יקרים".

9:53 18 חיילים שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" מאושפזים כעת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. אחד מהם מאושפז במצב קשה, ארבעה במצב בינוני ו-13 במצב קל.

9:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. טרם דווח על פיצוץ.

9:16: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

חטיבת גולני חשפה מנהרה ובה תשתיות שונות בלב הכפר שג'אעיה. יולי 2014. דובר צה"ל
מנהרה שנחשפה על ידי כוח גולני ברצועה/דובר צה"ל

8:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

8:02: 21 חיילים שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" מאושפזים בבית החולים שיבא תל השומר. אחד מהם מאושפז במצב קשה, 12 במצב בינוני ושמונה במצב קל.

7:52: 61 חיילים שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" מטופלים ומאושפזים כעת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. 43 מתוכם מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ – שלושה חיילים מאושפזים במצב קשה, 19 במצב בינוני ו-21 במצב קל.

7:31: ארבע פצצות מרגמה התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

7:25: סגן נתן כהן, בן 23 ממודיעין ומפקד מחלקה בחיל השריון, נהרג אתמול ברצועת עזה - כך הותר לפרסום. מוקדם יותר הבוקר הותר לפרסום שמו של ההרוג השני בקרבות אמש - סרן דמיטרי לויטס, בן 26 מירושלים, ומפקד פלוגה בחיל השריון.

7:06: חברת התעופה ארקיע הודיעה כי לנוכח החלטתן של כמה מחברות התעופה הזרות להשעות את פעילותן בארץ, היא הוסיפה היום שלוש טיסות ללרנקה שבקפריסין במטרה לאפשר לחלק מהנוסעים שטיסתם בוטלה לצאת מישראל ולהמשיך בקפריסין לטיסות למדינות היעד.

6:54: צה"ל הרג 30 מחבלים ברצועת עזה ביממה האחרונה, ו-210 מאז החלה הפעולה הקרקעית ברצועה. 200 מטרות הותקפו בפרק הזמן הזה. מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" הותקפו יותר מ-3,250 מטרות על ידי חיל האוויר וחיל הים. כמו כן, צה"ל חשף 28 מנהרות ו-57 פירי מנהרות.

6:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות אשכול וחוף אשקלון ובאזור התעשייה של אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

6:09: ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, הביע התנגדות להשעיית הטיסות מארצות הברית לישראל בשל ירי הרקטות מרצועת עזה. בלומברג אמר כי הממשל בוושינגטון טעה בהחלטתו זו והעניק לחמאס "ניצחון שהוא אינו ראוי לו". הוא הודיע כי יטוס היום לישראל בחברת אל על "כדי להביע סולידריות עם העם בישראל ולהוכיח כי בטוח לטוס אל ישראל וממנה".

סרן דמיטרי לויטס שנהרג מירי צלפים ברצועת עזה במבצע "צוק איתן". 22 ביולי 2014. דובר צה"ל
סרן דמיטרי לויטס, שנהרג אתמול מירי צלפים/דובר צה"ל

5:16: שני חיילי צה"ל נהרגו אתמול בקרבות ברצועת עזה - כך הותר לפרסם. בכך עלה מספר ההרוגים מקרב חיילי צה"ל ל-29. אחד משני ההרוגים הוא סרן דמיטרי לוטס, בן 26 מירושלים ומהיישוב גשור, מפקד פלוגה בחיל השריון, שנהרג מירי צלפים.

4:47: אש"ף הביע תמיכה רשמית בתנאים שהציב חמאס להפסקת אש עם ישראל. בכיר אש"ף, יאסר עבד רבו, אמר: "הדרישות של עזה להפסקת התוקפנות ולהסרת המצור על כל צורותיו הן דרישותיו של העם הפלסטיני כולו. לדבריו, "הן מייצגות את המטרה שהמנהיגות הפלסטינית הקדישה את כל כוחותיה כדי להשיג". עבד רבו הוסיף: "אנו משוכנעים כי עזה לא תישבר כל עוד אנשינו עומדים לצדה כדי לתמוך בה בכל דרך אפשרית, עד שהפולשים יבינו שעמנו הגדול - במולדת ומחוץ לה - לא יעזוב את עזה לבדה". ישראל וחמאס טרם התייחסו לדברים.

3:10: ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל יכנס הערב מסיבת עיתונאים בדוחא, בירת קטאר. לפי הודעתו של בכיר חמאס עיזת רישק בחשבון הטוויטר שלו, מסיבת העיתונאים תכונס ב-21:00, שעון קטאר. עדיין לא ברור מה צפוימשעל לומר במסיבת העיתונאים, אולם היא תעסוק ככל הנראה במצב בעזה ובניסיונות להשיג הפסקת אש עם ישראל.

3:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

2:14: דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, התייחסה לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו משר החוץ האמריקני ג'ון קרי לפעול לחידוש הטיסות לנתב"ג שבוטלו אמש בשל ירי הרקטות. "אזהרת מנהל התעופה האזרחי פורסמה כדי להגן על אזרחים אמריקנים ועל חברות תעופה אמריקניות", אמרה סאקי לכתבים. "השיקול היחיד הוא ביטחונם של אזרחינו ובטיחותם". היא הוסיפה כי מנהל התעופה "ממשיך לבחון את המצב ולהעריך אותו" וכי הוא יפרסם הנחיות מעודכנות בחלוף יממה ממועד פרסום האזהרה. גורם בכיר בממשל אובמה אף אמר כי "אין בכוונתו לערער על מנהל התעופה, נקודה".

1:07: צה"ל תקף בירי ארטילרי את בית החולים האירופי בחאן יונס, וכן בנק וסניף דואר ברפיח שבדרום רצועת עזה - כך לפי דיווחים פלסטיניים.

0:18: חברת התעופה איז'יגט, שבסיסה בבריטניה, הודיעה על ביטול ארבע טיסות לפחות המגיעות לישראל ביממה הקרובה "מחשש לשלומם של הנוסעים ואנשי הצוות". בטיסות שבוטלו - קווים מתל אביב ללונדון ולבזל.

הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל, אתמול/נועם מושקוביץ
נגמ"ש חוצה את הכביש ליד ניר עם . יולי 2014. בן קלמר
נגמ"ש של צה"ל חוצה את הכביש ליד קיבוץ ניר עם, אתמול/בן קלמר
הלוויתו של עודד בן סירא בניר עציון. יולי 2014. אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל,
הלווייתו של רס"ל עודד בן סירא, אתמול/אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל
נפילת רקטה ביהוד, יולי 2014. עיריית מונוסון יהוד, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה בבית ביהוד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עיריית מונוסון יהוד
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרוגי תקרית הנגמ"ש, מימין: אורן נוח, דניאל פומרנץ, שון מונדשיין, שחר תעשה, בן אואונונו ומקס שטיינברג/מערכת וואלה!, צילום מסך
הערכת מצב מטכ"לית במסגרת מבצע "צוק איתן" בהשתתפות נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וחברי פורום המטה הכללי בבור בקריה. יולי 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ, הנשיא פרס ושר הביטחון יעלון בהערכת מצב ב"בור" בקריה, אתמול/דובר צה"ל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully