וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת סובלת הכל? בכיר במפעל הפיס לעג לנער שנרצח

מנהל מחלקת קידום מכירות ואירועים כתב בפייסבוק סטטוס בוטה ולעגני המרמז על נטיותיו המיניות של מוחמד אבו חדיר. במפעל הפיס גינו את הדברים ואמרו כי הם על דעת העובד בלבד

סטטוס שפרסם יורם כהן, מנהל מחלקת קידום מכירות ואירועים במפעל הפיס. יולי 2014. פרופיל הפייסבוק, צילום מסך
הסטטוס של כהן/צילום מסך, פרופיל הפייסבוק

קולות ההסתה והשטנה שהתפשטו ברשתות החברתיות לאחר רצח הנער הערבי כוללים גם בעלי תפקידים בכירים. אמש (שבת) פרסם יורם כהן, מנהל מחלקת קידום מכירות ואירועים במפעל הפיס, סטטוס בדף הפייסבוק שלו, המרמז כביכול על נטיותיו המיניות של הנער ולועג לו.

"הרקע לרצח הנער הערבי אינו לאומני!", קבע כהן, והסביר: "הוא עקב שבירת צום הרמדאן... אבא שלו תפס אותו אוכל בתחת!". יצוין כי מפעל הפיס הינו גוף ציבורי שחרת על דגלו לסייע לתחומי הרווחה והחינוך בארץ, תוך הפעלת פרויקטים כמו הקמת מועדוני נוער, מתנ"סים, תחנות לבריאות הנפש ומתגאה באתר הבית שלו כי "מפעל הפיס מתגייס לרווחת החוליות החלשות בקהילה".

ממפעל הפיס נמסר כי "מפעל הפיס מגנה מכל וכל את התבטאות העובד. הוא זומן בפני ועדת משמעת ובמהלכה הביע חרטה והתנצלות על מעשה זה (מאוחר יותר גם פרסם התנצלות בפוסט פרטי מטעמו). הוועדה החליטה על נזיפה ועיכוב כל קידום של העובד למשך שנה".

ביום רביעי האחרון פנו היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן לבכירי המשטרה וביקשו לפתוח בחקירה בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות. זאת עקב קריאות ותמונות רבות בעלות אופי גזעני שפורסמו באינטרנט, בחלקן הובעה תמיכה גלויה ברצח ערבים. רבות מהן פורסמו על ידי חיילים בצה"ל. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי החליט כי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 היא שתחקור את החשדות. בהודעה שפרסמה הפרקליטות נמסר כי הפרקליטות והמשטרה "רואות בחומרה רבה הסתה שכזו, בין אם היא מכוונת כלפי יהודים ובין אם היא מכוונת כלפי ערבים, ועל כן ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה".

רצח מוחמד אבו חדיר - סיקור מיוחד
היסטוריה של טרור יהודי: מג’ק טייטל עד גולדשטיין
המהומות נמשכות: מאות הפגינו בטמרה ובנצרת
נתניהו על רוצחי אבו חדיר: מקומם לא בחברה הישראלית

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד:revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully