וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקשי המקלט לא חוזרים ל"חולות": "נמשיך במאבק"

29.6.2014 / 0:17

מאות מבקשי המקלט שצעדו שלשום ממתקן השהייה לעבר הגבול עם מצרים, העבירו אתמול את היום בחורשה ליד ניצנה. גם החום הכבד לא גרם להם לרצות לשוב למתקן: "נישאר כמה שנצטרך"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

מאות מבקשי המקלט שצעדו שלשום לעבר הגבול עם מצרים במחאה על תנאי החזקתם ב"חולות", סירבו אתמול (שבת) לשוב למתקן השהייה בנגב. גם הטמפרטורות הגבוהות מהרגיל שהורגשו בכל הארץ - ובפרט בדרום - לא הצליחו לשבור אותם. "למרות החום הכבד, אנחנו מתכוונים להמשיך במאבק", אמרו.

עוד חדשות מהארץ:
רקטה התפוצצה בשדרות, שריפה גדולה בשני מפעלים
עצור הוחזק 13 שעות בניידת משטרה: "שערורייה"
לוהט מתמיד: ככל הנראה שיא חדש ברמות החום באילת

כ-700 מבקשי מקלט יצאו שלשום לצעדת מחאה לעבר גדר המערכת על מנת שנציגי האו"ם במקום ישאו באחריות למצבם ובתקווה שיכירו בהם כפליטים ולא כמסתננים שבאו לישראל לחפש עבודה. הם טוענים כי על אף שהמתקן מוגדר מתקן שהייה פתוח, מדובר בכלא לכל דבר וכי בעצם שהייתם במקום זכויותיהם נפגעות.

מאות מבקשי מקלט השתתפו בצעדת מחאה לגבול מצרים. יותם רונן
מבקשי המקלט בצעדה, שלשום/יותם רונן

לאחר שנעצרו שלשום על ידי כוחות צה"ל, בטענה שנשקפת סכנה לחייהם, הם העבירו את יום האתמול בחורשה ליד היישוב ניצנה בעזרת אספקה של מים ואוכל מישראלים רבים שהגיעו למקום כדי להביע הזדהות עם המחאה. גם תושבי ניצנה הגיעו למקום.

לטענתם, אתמול הגיע לבקרם נציג נציבות האו"ם לפליטים. "אנחנו לא בטוחים שהביקור של נציג האו"ם יעזור", אמר אחד מהם. "אנחנו מתכוונים להישאר פה כמה זמן שנצטרך, עד שיכירו בנו כפליטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יודעים שזמננו קצר"

מבקשי המקלט הדגישו כי הם מסרבים "לחזור לשהות כליאה אינסופית במתקן 'חולות'". "אנו נישאר במיקום הנוכחי שלנו ליד הגבול עם מצרים עד שיימצא פתרון אנושי למצוקה שלנו, המכבד את הזכויות שלנו כפליטים", הוסיפו. "אנו זקוקים לאוכל, מים, מקלט ועזרה רפואית. אנו יודעים שזמננו קצר. נציגי רשות ההגירה צילמו אותנו אתמול. הרשויות יכולות להגיע בכל רגע ולקחת אותנו לכלא סהרונים".

מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
"ישראל נכשלה במילוי מחויבויותיה הבינלאומיות להגן על פליטים". הצעדה, שלשום/יותם רונן

הם האשימו את ממשלת ישראל בכך ש"נכשלה במילוי מחויבויותיה הבינלאומיות להגן על פליטים" וקראו לנציבות האו"ם לפליטים "למצוא פתרון בדחיפות ולקחת את האחריות למצב שלנו מידי רשות ההגירה הישראלית".

לפניות לכתב יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully