וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2013: אחד מכל 7 ישראלים מרגיש שהוא חי בעוני

24.6.2014 / 20:13

מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי 14.5% מהישראלים הרגישו עניים מאז תחילת השנה. 47% אינם מרוצים ממצבם הכלכלי - ופחות מחצי סבורים שהמצב ישתפר

עוני, קבצן, לתת, ראש השנה, חלוקת מזון, סל לחג, מזון, עניים. שרון בוקוב
אחד מכל שישה מבוגרים ויתר בשנה שעברה על ארוחה חמה/שרון בוקוב

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חשפה היום (שלישי) נתונים קשים על מצב העוני בישראל. על פי הנתונים, אחד מכל שבעה מבוגרים (20+) הרגיש עני בשנה האחרונה. מדובר ב-14.5% מכלל האוכלוסייה – למעלה מ-725 אלף בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי אחד מכל שישה מבוגרים ויתר בשנה שעברה על ארוחה חמה ביום ואילו אחד מתוך תשעה ישראלים ויתר על שתי ארוחות.

13% מהזקוקים לטיפול רפואי - ויתרו עליו

על פי הנתונים, 47% מהמבוגרים בישראל אינם מרוצים ממצבם הכלכלי. באשר לתקווה כי המצב הכלכלי במדינת ישראל ישתנה ויוקר המחיה ירד, 39% מעריכים שבשנים הקרובות מצבם הכלכלי יהיה טוב יותר. זאת, לעומת 35% שמעריכים כי מצבם הכלכלי לא ישתנה ו-17% שסבורים שמצבם הכלכלי יהיה רע יותר.

עוד חדשות מהארץ:
נמשך הירי: כיפת ברזל יירטה 2 רקטות בשמי אשקלון
המכתבים מוכיחים: הרב עובדיה תמך בלימודים אקדמיים
חומצה נשפכה לבריכה בבית מלון בעכו, 9 נפגעו קל

39% אינם מצליחים לכסות את כל ההוצאות החודשיות של משק הבית. במשפחות שבהן שני בני הזוג אינם עובדים, 66% אינם מצליחים לכסות את ההוצאות. 62% מהערבים מדווחים כי אינם מצליחים לכסות את כל ההוצאות של משק הבית, זאת לעומת 34% מהיהודים.

נתון קשה נוסף קשור לוויתור של העניים על מזון ושירותי רפואה. 38% מהישראלים שבביתם ההכנסה הממוצעת לנפש נמוכה מ-2,000 שקלים בחודש – העידו כי ויתרו על אוכל. 42% מהזקוקים לטיפולי שיניים ויתרו על הטיפול (כ-1.4 מיליון בני אדם) ו-13% מהזקוקים לטיפול רפואי ויתרו עליו (כ-363.1 אלף בני אדם). 11% מהזקוקים לתרופות במרשם רופא ויתרו על תרופות (כ-358.9 אלף בני אדם).

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • עוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully