וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע ברקת מעכב הדיונים לפתיחת הסינמה סיטי בשבת?

2.6.2014 / 21:22

3 חודשים אחרי ההחלטה לקיים דיון על פתיחת המתחם בשבת, חששה של תנועת התעוררות מכך שהעירייה תתעלם מההוראה קורם עור וגידים. "כל עיכוב מיותר יביא לסיכול החלטת בית המשפט"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בחברי תנועת "התעוררות" מפגינים מול מתחם הסינמה סיטי בחודש מרץ האחרון)

בחודש מרץ האחרון החליט בית המשפט העליון, במענה לעתירה שהגישה תנועת "התעוררות" הירושלמית, להשאיר את מתחם סינמה סיטי סגור בשבת. יחד עם זאת, הוא הורה לעירייה לנהל דיון מחדש בנושא תוך זמן סביר. אלא שמאז עברו מעל שלושה חודשים והדיון אינו נראה באופק. אף על פי שראש העירייה ניר ברקת סירב לומר באופן ברור שהעירייה מתנגדת לפתיחת המתחם בשבת, בדיון בנושא בבית המשפט העליון, העירייה הייתה הצד היחיד שהערים קשיים בנושא.

במכתב ששלח כמה ימים לאחר ההחלטה סגן ראש העיר ויושב ראש תנועת "התעוררות" עופר ברקוביץ' לשר האוצר יאיר לפיד, ראש העיר ירושלים ניר ברקת וליזמי סינמה סיטי, הוא דרש לקדם את המשא ומתן ולגבש הסכם חדש: "נוכח החלטת בית המשפט, אבקשכם לפעול לקידום הנושא ולכינוס הגורמים הרלוונטיים. לעמדתי, החלטת בית המשפט להביא את התהליך הכולל על סיומו תוך זמן סביר, מחייבת להתחיל בו כבר בשבועיים הקרובים, בהיעדר גורם מעכב.

"כל עיכוב מיותר נוסף יגרום להתמשכות ההליך, ויביא לסיכול החלטת בית המשפט הנכבד", כתב ברקוביץ' שסיים בבקשה. "בשמם של תושבים רבים בירושלים הנפגעים מהחלטת הסגירה הבלתי צודקת והבלתי מידתית, אני מבקש למצות את התהליך בהקדם ולעשות כל שביכולתנו להביא לפתרון מהיר של הסוגיה".

עוד בוואלה! חדשות:
לידיעת לפיד: הדירות שעולות פחות מ-600 אלף שקל
חיילת תובעת: 'קרא לי זנזונת ושפך עלי אקונומיקה'
היסטוריה ברשות: הושבעה ממשלת חמאס-פתח

הפגנה של תנועת התעוררות מול פתיחת הסינמה סיטי בירושלים, פברואר 2014. טלי מאייר
"סינמה חרדיסו"/טלי מאייר

מאז שליחת המכתב, פנה ברקוביץ' לגורמים בשנית ובשלישית. "התעוררות ממשיכה להפעיל לחצים בכל הערוצים מול משרד האוצר, מול ראש העיר ומול היזמים על מנת לקדם הסכם חדש שיביא לפתיחת המתחם בסופי השבוע. אם המאמצים לא יניבו פירות והגורמים הרלוונטיים לא יכבדו את החלטת בית המשפט לגבש הסכם חדש בטווח זמן סביר, אנחנו נשקול את כל הצעדים ובכללם פניה נוספת לבית המשפט". "לא נרפה עד לפתיחת הסינמה סיטי בסופי שבוע כדי שישרת כראוי את כל תושבי ירושלים המחזיקים בכל תפיסות העולם, כתב ברקוביץ'".

תנועת "התעוררות" עתרה לראשונה לבג"ץ בדרישה לפתוח את המתחם, לאחר שהיזמים, המפעילים ומשרד האוצר הסירו את התנגדותם והעירייה נותרה המכשול העיקרי. ראש העיר ניר ברקת, מצדו, העביר את האחריות לבית המשפט ובאירוע הפתיחה של המתחם אמר כי העירייה תקבל כל החלטה של בית המשפט העליון. הזכיין והמפעיל הביעו אמרו בעבר כי הם מעוניינים לפתוח את המתחם בשבת. החלטתם מצטרפת לעמדת משרד האוצר וכך נותרה העירייה מבודדת בעמדתה. "אין מקום לפתוח את המתחם בשבת. על מנת שיהיה שינוי בהחלטה יש צורך בשינוי בנסיבות. העירייה גיבשה את עמדתה ולא חל שינוי בנסיבות ולכן אין הצדקה בדיון מחדש בנושא שהוכרע", כתב נציג העירייה.

"לא נקצוב לוחות זמנים להתכנסות מועצת העיר"

עורך הדין יוסי חביליו המייצג את תנועת "התעוררות" מסר: "מטרידה אותי העובדה שלאחר התחדשות הדיון אנו נחזור לאותה תוצאה. לא יהיה דיון ענייני או שקילה של צרכי הציבור". חביליו ביקש להגדיר את המשא ומתן בזמן כדי למנוע סחבת מצד העירייה. ואילו שופטי בית המשפט העליון אמרו בדיון כי אין טעם "להשאיר את העתירה תלויה אם יוחלט להחזיר את הנושא לדיון נוסף בעירייה. זה לא המקום לדון בעניין במקרה כזה", וכיוונו לבית משפט מנהלי. "אנו נקצוב זמן סביר, אך אנו לא נקצוב לוחות זמנים להתכנסות מועצת העיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עמדת העירייה, כפי שנאמרה כל העת וגם בפני בג"ץ, ולפיה בהסכם עליו חתמה חברת שפיר עם משרד האוצר, נקבע ביוזמת משרד האוצר, כי מתחם בתי הקולנוע והשטח המסחרי יהיה סגור בשבת והסכם זה הוא שאושר במועצת העיר. ככל שייערך הסכם חדש בין חברת שפיר למשרד האוצר בתנאים שונים, הוא יובא בשנית להצבעה במועצת העיר. יצוין כי 12 בתי קולנוע בעיר פועלים בשבת, בהם קולנוע רב חן, קולנוע סמדר והסינמטק. בנוסף לכך, עתיד להיפתח בעיר בקיץ 2015 'מרכז שרובר יס פלנט' אשר יכלול קומפלקס חדש של בתי קולנוע שעל פי הצהרת היזמים ייפתח גם הוא בשבת".

עוד נמסר מהעירייה: "הזמן הסביר שציין בג"צ לא מתייחס לפתיחת מו"מ בין הצדדים או למשכו, אלא לקיום דיון במועצת העיר בנושא השבת ואישור ההסכם החדש, ככל שיושג כזה, בתום המו"מ והוא זמן סביר לאחר שהסתיים המו"מ".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully