וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה פסטיבל מוכתב, נזכרים בנו רק ביום השואה"

הדוח השנתי על ניצולי השואה הוא ריטואל קבוע, שספק אם משנה ולו במעט את מצבם העגום. "התעלמו מאתנו כל כך הרבה זמן. לא חייבים לתת רק בכסף, אפשר גם רק להיפגש אתנו"

מערכת וואלה!

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מתפרסם היום (רביעי) דוח על ניצולי השואה החיים בישראל. לפי הדוח, כ-50 אלף מבין כ-193 אלף הניצולים חיים מתחת לקו העוני, וכחמישית מהם מוותרים על מזון או תרופות בגלל מחסור בכסף. אולם מעבר לריטואל השנתי שמגיע ימים ספורים לפני יום הזיכרון, האם גם בשאר ימות השנה מתייחסים למצבם העגום של הניצולים?

צעדת ניצולי השואה בשדרות רוטשילד, אפריל 2013. דרור עינב
"הזנחה לאומית". הפגנה למען ניצולי השואה בתל אביב, אפריל 2013/דרור עינב

"זה פסטיבל מוכתב. נזכרים בנו רק ביום השואה, ועוד איזה 360 יום בשנה אף אחד לא זוכר אותנו ומתעלמים מהצרכים שלנו ומקיומנו", אמר זאב הרץ-פולמן, ניצול שואה וחבר במועדון "עמך – המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה והדור השני". הרץ-פולמן הסביר זאת במשחקי אגו בין הגורמים האחראים לטיפול בניצולים, שכתוצאה מהם נופלים רבים מהם בין הכיסאות: "יש קבוצה שלא מפרגנת לניצולי שואה – יש שמקבלים ויש שלא מקבלים – ואני הייתי קורא לזה בסך הכול הזנחה לאומית".

"זה מכעיס אותי, כי התעלמו מאתנו כל כך הרבה זמן", הוסיף הרץ-פולמן. "יש בינינו ניצולי השואה הרבה מאוד ניצולים ששוקלים אם להוציא כסף על תרופות או לקנות מזון ולא דואגים להם לא לזה ולא לזה, ואף אחד לא מטפל בהם. אני חושב שזה לא מעניין חלק גדול מהציבור, והוא גם לא מוצא שחר בדברים שהוא כן יכול לעזור, לא מוצא שחר". הוא הדגיש כי "לא חייבים לתת רק בכסף, אלא גם בעזרה: להיפגש עם ניצולי שואה, לסעוד אותם וללוות אותם".

באשר למקבלי ההחלטות בצמרת אמר הרץ-פולמן: "לצערנו, הם שייכים לזרם של הפוליטיקאים, מחפשים מי יקבל את הקרדיט ומי לא, ואנחנו מפסידים מזה. תצטרכו לסבול אותנו עוד 30-20 שנה, אחרי זה לא יהיה אף ניצול שואה בקטגוריה הזו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד במהדורה:

כמה עולה כליה? התפוצצות פרשת סחר האיברים בדרום שבה צעירות חסרות אמצעים פותו למכור את איבריהן תמורת כמה אלפי שקלים, היא תופעה נדירה בישראל, אך הולכת ומתרחבת העולם. על פי הערכות ארגון הבריאות העולמי בכל שעה נמכר איבר אדם. מה התעריף לאיברים בשוק השחור?

חמאס ופתח לקראת פיוס היסטורי? על פי הדיווחים בפגישת פיוס היום בין פתח לחמאס סוכם על הקמתה של ממשלת אחדות שתוצג בעוד כחודשיים ועל בחירות בינואר בשנה הבאה. אך למרות החיוכים והאווירה הנינוחה, מוקדם להכריז על הנהגה פלסטינית מאוחדת. אבי יששכרוף, פרשננו לענייני ערבים מדווח מהרשות הפלסטינית.

הטירוף הצהוב: אחרי שלושה משחקים בסדרת ההצלבה, מכבי תל אביב זקוקה לניצחון הערב בכדי לעלות לפיינל פור. האוהדים כבר בכוננות לקראת הדיל המשתלם ביותר למילאנו

מה סוד הקסם של "עד סוף העולם"? הריאליטי החדש של ערוץ 10 שבר את שיאי הרייטינג של הערוץ בשנתיים האחרונות. הנוסחה להצלחה: זוגות גרושים, משימות נוסח "הישרדות", וכביסה מלוכלכת שמכובסת מול המצלמות.

התחזית: הלילה בהיר וחם מרגיל, מחר התחממות נוספת, יעשה שרבי בכל הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully