וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיירים רומו והחשמל נותק: "למה החוב מוטל עלינו?"

רמי שני

30.12.2013 / 15:01

בעלי חברת אחזקות באשקלון חשודים שזייפו קריאות מוני חשמל ולא העבירו לחברה תשלום מהדיירים - שמצאו עצמם חייבים יותר ממיליון שקל. בעקבות פניית וואלה!, הוחזר היום החשמל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיירים נדרשים לשלם פעמיים. עובדי חברת החשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיירים שילמו את החשבון, חברת האחזקה לא העבירה את התשלום – וחברת החשמל ניתקה את האספקה מהבניין. לפני כחודשיים נחשף כי בעלי חברת "אקספרס אחזקת מבנים" נעצרו בחשד לזיוף בקנה מידה רחב של מוני חשמל בבתי מגורים באשקלון. היום מתברר, שהדיירים נפגעים פעמיים – לאחר ששילמו, חברת החשמל תובעת מהם תשלום נוסף. "חברת החשמל ניתקה את החשמל לבניינים שעבדו עם אקספרס", סיפרה היום (שני) ענבר ברבי, דיירת אחד המבנים, המשמשת כנציגה של חמישה בניינים בהם יש כ-230 בתי אב. לדבריה, החברה "החליטה לגבות את החוב מאתנו, הדיירים. לא הודיעו לנו, פשוט באו וניתקו את אספקת החשמל".

"בגלל הניתוק, גם משאבות המים בבניינים האלה לא עובדות", הוסיפה ברבי. "הם דורשים מאיתנו לשלם חוב של יותר ממיליון שקלים, דבר בלתי מובן. אנחנו שילמנו לחברת האחזקה, שהייתה אמורה להעביר את הכסף לחברת החשמל וכך היא עשתה במשך שנים. הם צריכים לגבות את החוב, לא מהדיירים אלא מהחברה ובכל מקרה הם לא יכולים לנתק אותנו בפראות, בבריונות ובצורה כזאת כמו שהם עשו. זה מסכן חיים בצורה משמעותית".

הסיפורים החמים בחדשות:
המדינה תסבסד הפלות עד גיל 33: סל התרופות ל-2014
סייעת בחינוך המיוחד ואם חד-הורית תפונה מדירתה?
לכודים בקוטב: "רואים סרטי אסונות ומחכים לחילוץ"

החברה לא העבירה את הכסף לחברת החשמל

חברת החשמל הביאה בפני המשטרה הוכחות לחשדות נגד חברת האחזקות, שביצעה שינויים במוני החשמל, גבתה את הכסף מהדיירים והעבירה אותו לאגף הגביה. אלא שהתברר כי החברה לא העבירה את מלוא הסכום לחברת החשמל. על פי החשד, חברת האחזקות העסיקה קבלן חשמל חיצוני שפגם בקריאת המונים. כך, למעשה, נוצר פער בין הסכום המתוקן לבין התשלום בפועל, כשאת הרווח שנוצר כתוצאה מכך גרפו ככל הידוע מנהלי החברה לכיסם.

בעקבות החקירה, נעצרו בכירי החברה ועתה מתנהל נגדם הליך משפטי. החברה שנוסדה לפני 23 שנים באשקלון, פועלת גם באשדוד ובקריית גת ואחראית על תשלום החשמל המשותף במאות בניינים. "היינו שבויים בידיהם", זעמה ברבי, "זה היה חלק מהסכם המגורים שלנו. לבד מזה, אם תפסו את החשודים בגניבת הכסף, למה אנחנו צריכים לשלם את החוב? בחברת החשמל ובמשטרה יודעים מי אחראי לכך. הם צריכים לשלם את זה".

לטענת הדיירים, היועצים המשפטיים של חברת החשמל אמרו להם כי עליהם לשלם את החוב לפני שאספקת החשמל תחודש. פניות לחברת "אקספרס אחזקת מבנים" לא נענו.

בעקבות פניית וואלה! נמסר מחברת החשמל כי "החשמל הוחזר לבניינים ואנו נמצאים בקשר עם התושבים".

חברת "אקספרס" מצדה מגלגלת את הצורך שבהסדרת התשלום על הדיירים. בתגובת החברה, כפי שמסר עורך הדין שרון ועקנין נאמר: "לעניות דעתה, ועדי הבתים הפכו להיות קורבנות של חברת החשמל כמו גם חברת אקספרס בעצמה. פנינו לוועדי הבתים והעברנו רשימת חייבים שהסכום בו גבוה מעבר לסכום הנדרש על ידי חברת החשמל. אם הוועדים היו אוספים את החובות, היה נשאר בידיהם עודף לאחר התשלום לחברת החשמל", אמר. "החברה נכנסה להליך של פירוק, לטענתה שלא באשמתה או (בשל) מעשים שביצעה. גם היא רואה עצמה נפגעת מהתנהלות העובד שפעל מטעמה אך עשה את הדברים על דעת עצמו ומחברת החשמל, שנקטה צעדים קיצוניים, למרות שעומדת לה חזקת החפות משום שהיא טרם הורשעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully