וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע ברוסיה: המחבלת נישאה לשני טרוריסטים

אתרי אינטרנט וכלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי לפיגוע ההתאבדות בתחנת הרכבת בוולגוגרד אחראית אוקסנה אסלנובה, "אלמנה שחורה כפולה". מניין ההרוגים עלה ל-16, בהם שני ילדים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מיהי המחבלת המתאבדת שפוצצה עצמה בכניסה לתחנת רכבת בוולגוגרד שבדרום רוסיה? מפרטים שפורסמו אמש (ראשון) באתרי אינטרנט שונים ברוסיה עולה כי מדובר באוקסנה אסלנובה, "אלמנה שחורה כפולה" בת 26 מחבל דגסטן הבדלני שבצפון הקווקז. לפי האתר "לייף-רו" המפרסם דיווחים בנושאי ביטחון, אסלנובה היא ילידת טורקמניסטן, שמשפחתה עקרה לדגסטן והשתקעה בעיר דרבנט. אמש דווח כי מניין הרוגים בפיגוע הקטלני עלה ל-16 לפחות, וכי בין הקורבנות שני ילדים, בני 11 ו-12.

עוד חדשות מהעולם:
התמונה האחרונה: הצטלם ברחוב ונהרג בפיגוע
בפעם השנייה בתוך חמישה ימים: פיגוע נגד חיילים במצרים
צפו במטאור שחלף בשמי ארה"ב: "כדור אש בשמיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי הדיווחים, המחבלת נולדה בטורקמניסטן ועקרה לדגסטן שבצפון הקווקז. אסלנובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי סוכנויות הידיעות, אסלנובה הייתה נשואה לאדם שנהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון הרוסיים, אולם ככל הנראה אלה לא היו נישואיה הראשונים. בכמה דיווחים נאמר כי אסלנובה נישאה תחילה למנסור ולביקוב, צ'צ'ני וחבר בכנופיה פלילית שחוסל ב-2008. לאחר מכן, היא נישאה למחבל בשם איסרפיל ולדיזחנוב, שהיה ידוע בשם אמיר חסן. הוא חוסל במרץ 2011. בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דווח כי "מדובר למעשה במחבל מתאבד ולא במתאבדת". אמיתות הדיווח לא ברורה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
16 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות של מחבלת בתחנת מוסלמית הרכבת בוולגוגרד שבדגסטן. רוסיה, 29 בדצמבר 2013. רויטרס
מזג האוויר הסוער גרם לבחירת התחנה כיעד. זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

ברשת "סקיי" הבריטית דווח כי אסלנובה התאמנה לצד המחבלת נאידה אסיאלובה, שאחראית לפיגוע בוולגוגרד באוקטובר האחרון שבו נהרגו לפחות שישה בני אדם. מדובר באחת ממתקפות הטרור הקשות ביותר שידע צפון הקווקז בשנתיים האחרונות.

אתמול בבוקר פוצצה עצמה אסלנובה בשער הכניסה של תחנת הרכבת בוולגוגרד, עיר תעשייתית חשובה ובה אוכלוסייה של למעלה ממיליון בני אדם. עדי ראייה אמרו כי הפיצוץ אירע ליד גלאי המתכות. תחנת הרכבת הייתה הומה במיוחד בנוסעים עקב מזג האוויר הסוער ששיתק את אמצעי התחבורה האחרים. להערכת המשטרה ברוסיה, זו הסיבה שהמקום נבחר כיעד לפיגוע. מטען הנפץ שקל כעשרה קילוגרמים. אדם שהיה בתחנה סיפר לסוכנות הידיעות אינטרפקס: "ראיתי שתי גופות שרועות בכניסה. בכל מקום היו זגוגיות מנופצות. לדבריו, "הפיצוץ כנראה גם לשריפה, אך הכבאים כיבו אותה במהירות".

בעקבות הפיגוע, הורה הנשיא ולדימיר פוטין לכוחות אכיפת החוק של רוסיה "לנקוט את כל הצעדים הדרושים לשמירת הביטחון". המשטרה הרוסית הורתה להגביר את האבטחה בתחנות הרכבת ובשדות התעופה ברחבי המדינה.

(עדכון ראשון: 20:53)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיגוע הקודם בוולגוגרד באוקטובר, שאותו עשתה לפי הדיווחים מחבלת שהתאמנה עם אסלנובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully