וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: סיכלנו פיגוע של חמאס נגד כוחות הביטחון

יממה לאחר הפיגוע הקטלני שגבה את חייהם של 16 קצינים וחיילים, טוענת קהיר כי סיכלה פיגוע אחר, בסיני. ארגון ג'יהאד עולמי קיבל אחריות על הפיצוץ אמש

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

צבא מצרים הודיע כי סיכל פיגוע של חמאס, שהיה אמור לצאת לפועל בחלקו הצפוני של חצי האי סיני. ההודעה התפרסמה היום (רביעי), יממה לאחר הפיגוע הקטלני במטה המשטרה בדלתא של הנילוס.

דובר הצבא בקהיר אמר כי "איש חמאס, פלסטיני, הסתנן למצרים באופן לא חוקי. על המכונית שלו הייתה מותקנת לוחית רישוי של צפון סיני". לטענת הצבא, הפלסטיני הודה בחקירתו כי תכנן לפוצץ את המכונית הממולכדת "מול מטה של כוחות הביטחון".

בשבוע שעבר, פרסמה התביעה במצרים כתב אישום חדש נגד הנשיא המודח מורסי, לפיו הוא זמם לבצע פיגועים במצרים בסיוע חמאס וחיזבאללה. בחודש אוקטובר, ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, הכחיש את הטענות כי התנועה מעורבת בלחימה בסיני, שגברה מאוד מאז הדחת של מורסי ב-3 ביולי.

פרשנות || ההכרזה על "האחים" כארגון טרור: פוליטיקה בכיעורה

ראש ממשלת מצרים חאזם בבלאווי. קהיר, דצמבר 2013. AP
קהיר מיהרה להכריז על "האחים" כארגון טרור. ראש ממשלת מצרים, חאזם בבלאווי/AP

16 קצינים וחיילים נהרגו אמש בפיגוע במטה המשטרה בעיר מנסורה, באחד הפיגועים הקטלניים ביותר מאז כינון המשטר הצבאי במצרים. המשטר מיהר להאשים את "האחים המוסלמים", למרות שלא הציג הוכחות לאחריותם. המשטר אף הגדיר את התנועה ארגון טרור.

התנועה התנערה מהאחריות לפיגוע ואף הביעה תנחומים לקורבנות. תושבי מנסורה תקפו לאחר מכן נכסים השייכים ל"אחים המוסלמים" והפגינו נגד התנועה בהלוויותיהם של הרוגי הפיגוע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא מצרים מוחמד מורסי (מימין) וראש הממשלה הישאם קנדיל בפגישה בארמון הנשיאות בקהיר, 25 ביולי 2012. רויטרס
מוחמד מורסי עם ראש ממשלתו קנדיל, שניסה להימלט אמש לסודן כדי לחמוק ממאסר/רויטרס

הבוקר, ארגון הג'יהאד העולמי אנסאר בית אל-מקדס ("תומכי ירושלים"), שבסיסו בסיני, קיבל אחריות לפיגוע במנסורה. הארגון הסלפי קיבל בעבר אחריות לירי רקטות לעבר אילת, וכן לניסיון התנקשות כושל בשר הפנים המצרי.

בתוך כך, ראש הממשלה לשעבר של מצרים, הישאם קנדיל, הועבר לבית הכלא טורה. הוא נעצר אמש אחרי שניסה להצטרף לשיירת מבריחים בדרכם לסודאן, ולא התייצב לריצוי עונש המאסר שנגזר עליו בגין ביזוי בית המשפט. קנדיל, שהיה ראש הממשלה של הנשיא מורסי, נידון לשנת מאסר אחרי שלא מילא צו שהורה לו להלאים נכסים מתקופת מובארק.

חדשות נוספות מהעולם:
שישה יהודים נעצרו בצרפת אחרי שהיכו "נאו-נאצים"
זעזוע בטורקיה: שרים בכירים התפטרו מהממשלה
"קים היה שיכור כשהורה על סדרת ההוצאות להורג"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully