וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 שעות ללא חשמל: "מתחממים מנרות, מישהו פישל"

16.12.2013 / 0:53

אמנם הזרם שב לעשרות אלפי בתים, אולם אלפי בני אדם אחרים נכנסים ללילה רביעי מנותקים מהרשת. יובל משואבה מספר על מושב ריק מאדם, ערן מעין-כרם סיפר על ההתמודדות עם הקור

צילום: מור שאולי, עומר מירון, אדריאן הרבשטיין, דוברות חברת חשמל, ערוץ 7; עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

קרוב למאה שעות ללא חשמל: אמנם חברת החשמל הצליחה להשיב את הזרם לאלפי בתים שנותקו מהרשת במהלך הסערה שהחלה ביום חמישי שעבר, אולם עשרות אלפי בני אדם נכנסים בבירה וסביבתה ללילה רביעי ללא חשמל. יובל ויסמן מהמושב שואבה ליד מחלף שורש, כעשרה קילומטרים ממערב לירושלים, סיפר שבתחילה, הבתים עוד היו מחוממים למשך היממה הראשונה, אולם מאז המצב הלך והידרדר. "אט אט האוכל אוזל והבית התקרר", סיפר לוואלה! חדשות.

ויסמן סיפר על הייאוש שמחלחל לתושבים, במיוחד לאור העובדה שלא ברור מתי צפוי החשמל לחזור, וכי הרשויות לא נותנות פתרון לשאלות התושבים. "אני לא מדבר בכלל על חלוקת מזון או תרופות לילדים ומבוגרים לפחות. כרגע כמעט כל הבתים במושב נטושים". ויסמן הסביר שהתושבים פשוט נמלטו מבתיהם הקפואים למקומות חמים יותר. "אנחנו מתחממים עם נרות, זה פשוט כאוס ענק", אמר.

מדינה בסערה - כותרות אחרונות:
ביום שני - עדיין אין לימודים בירושלים
עשו את ההבדל בין חיים למוות: הכירו את גיבורי הסופה
גם אנשי "היחידה" גויסו לסייע לתשובים הנצורים בעציון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמעט כל הבתים נטושים". יובל ויסמן, כפי שצילם את עצמו ביום חמישי, עם פתיחת הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ערן בן חיים, תושב עין-כרם סיפר כי הוא, אשתו ושני ילדיהם בני תשע ושש מנותקים מהחשמל מאז ערב חמישי. "היו הפוגות בהן חזר החשמל לכמה שעות ושוב נעלם אבל כרגע אנו שוב בעלטה, בקור", סיפר. בן חיים לא חסך ביקורת מהרשויות, שלדבריו השאירו את בירת ישראל "כל כך הרבה ימים" בעלטה, "מישהו כאן פישל בגדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ירושלים ביום שאחרי הסערה. דצמבר 2013. עומר מירון
"כאוס ענק". ירושלים, היום/עומר מירון

מנגד, טל בן, סטודנט בן 24 משכונת קטמון בעיר, קיבל את הפסקות החשמל ברוח אחרת. "אני באופן אישי מבין את הסיטואציה, אני לא כועס, המצב בעייתי אבל זה קורה פעם במאה שנה". הוא סיפר שביתו נותק מחשמל ביום שישי, ושמאז שהה אצל חברים כדי להעביר את הזמן ביחד. "אנחנו מסתדרים, לא צריך לעשות עניין, נראה לי שבתקשורת ניפחו את זה מאוד", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשבר שיא הצריכה. עובדי חברת החשמל בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת החשמל הודיעה אחר הצהריים כי מספר בתי האב ברחבי המדינה, אשר עדיין אינם מחוברים לרשת החשמל, עומד על 14 אלף. בירושלים לבדה נותרו 6,000 בתים ללא חשמל. מאמצים רבים נעשים כדי להחזיר את החשמל ליישובים שמסביבה, כמו גם ליישובי יהודה ושומרון ועוטף צפת. מדובר בשיפור דרמטי למצב לפני יממה, אז 35 אלף בתים ברחבי המדינה היו מנותקים מזרם החשמל. בתוך כך, בסערה נשבר שיא הביקוש לחשמל בכל הזמנים, כאשר נרשמה צריכה של 11,640 מגה-וואט.

עיריית ירושלים קוראת לנהגים שלא לנהוג ברחובות במשך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות שכן נוצרה שכבה של קרח על הכביש בשל הטמפרטורות הנמוכות – 2 מעלות בשיא הלילה. כמו כן, התחבורה הציבורית בעיר הופסקה בשעה 20:00 בשל סכנת החלקה והרכבת הקלה איננה פועלת גם כן. "העירייה ממשיכה במתכונת חירום במטרה להחזיר את ירושלים לשגרה ולסייע למצוקות התושבים", נמסר.

(עדכון ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully