וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הרים ובין שלגים: קרונות מלאים בדרך לתל אביב

15.12.2013 / 1:10

אילן השאיר את המכונית תקועה בשלג בירושלים, ולא מתחרט על החוויה. אביבה ובעלה חוו "יציאת מצרים" של 4 שעות. ומיכל נזכרה באסון התאומים: "היה מלחיץ". בסוף הם הגיעו ליעד

צילום: מור שאולי, יוסי אלי, חברת החשמל, משטרת ישראל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(המפכ"ל דנינו מוסר עדכון על פתיחתו הצפויה של כביש מספר 1, אמש)

השלג שכיסה את ירושלים מנע מנופשים רבים שהגיעו לעיר לחופשה קצרה לחזור חזרה אל בתיהם באזור המרכז. רכבת ישראל התגייסה לסייע, ומאות בני אדם ניצלו את הרכבות שיצאו אמש (שבת) מהבירה לכיוון תל אביב. "כולם יושבים, אבל הקרונות מלאים", סיפר אילן, תושב אזור המרכז שעלה על הרכבת בצהריים.

"השארתי את האוטו בלית ברירה בירושלים, שקוע תחת 60 סנטימטרים של שלג, מבלי יכולת לחלץ אותו. העדפתי לקחת את הרכבת כדי להגיע הביתה. המלון שבו התארחנו ארגן מיניבוס שלקח אותנו לתחנה בחינם. המלון היה ממש בסדר ולא חייב אותנו על החניה". על אף הקשיים הלוגיסטיים שנגרמו עקב מזג האוויר, אילן דווקא תיאר את החוויה באופן חיובי למדי: "הנופים מדהימים. זו הייתה חוויה מדהימה ואני שמח שחוויתי את זה כי זה נדיר מאוד".

עוד על הסופה שהפכה את ישראל ללבנה וקרה:
המפכ"ל: מקווים לפתוח את כביש 1 עד שעות הבוקר המאוחרות
2 מעלות בתל אביב: מה מחכה לנו בימים הבאים?
נזקי הסופה: איפה לא יתקיימו לימודים מחר?
מעט, מאוחר ומיותר: לאן נעלם השר ארדן בסופה?
חרדים מקור: כשהחשמל מפסיק רגע לפני השבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המלון היה בסדר ולא חייב אותנו על החניה". נוסעים ברכבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביבה, תושבת תל אביב, הגיעה לירושלים ביום חמישי עם בעלה במכוניתם הפרטית, לחופשה שתכננו כמה שבועות. "זה היה לא צפוי, קיבלנו מתנה על הדרך", סיפרה. "היה לנו סוף שבוע מופלא. היינו בבית מלון במרכז העיר ואת הכול עשינו בטיול רגלי – לממילא, למחנה יהודה. זה חוויה, זה משהו שלא רואים כל יום".

לדבריה, "הדבר היחיד שמבאס הוא שיצאנו מוקדם היום לפני שיהיה קרח, נסענו והגענו עד למחסום של כביש 1. דווקא אמרו שהוא פנוי, אבל המשטרה חסמה אותו. משם הפנו אותנו למעלה אדומים, נסענו עד ל-443 ושם נעצרנו בעטרות. התקשרנו שוב למשטרה שהפנתה אותנו לכביש 1, אבל הוא שוב היה סגור. זו הייתה סאגה. בסוף ויתרנו והבנו שלא ייפתחו הכבישים, אז נסענו לתחנת הרכבת. קבלת ההחלטות של המשטרה לא הייתה ברורה. העירייה – העבודות שהם עשו שם – זה פלא. אנחנו כבר ארבע שעות בדרכים. ממש יציאת מצרים".

"הרכבת זה אחלה"

מיכל, גם היא מתל אביב, הגיעה שלשום לבירה יחד עם בעלה איציק, לסוף שבוע שנדחה מהשבוע שעבר. "היינו אמורים לבלות פה עם זוג חברים והתינוק שלהם, אבל בגלל הסופה הם החליטו לא להצטרף. זה מזל, כי אני לא יודעת איך הם היו חוזרים. היינו רוב הזמן במלון, ויצאנו מדי פעם למרכז העיר. באחת הפעמים יצאנו, וכשחזרנו זה היה נס כי אז התחילה הסופה. טיילנו, עשינו בובת שלג. היה כיף, זו הייתה חוויה. אנחנו שמחים שאנחנו בדרך חזרה עכשיו, כי השלב שבו אתה לא יודע איך תחזור הוא מפחיד".

ירושלים תחת שלג כבד, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
"הנופים מדהימים". ירושלים בלבן, אתמול/יואב דודקביץ'

"הרכבת זה אחלה", הוסיפה מיכל. "השארנו את האוטו כאן ואנחנו חוזרים לתל אביב. זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת ויפה. אני לא מבקרת הרבה בירושלים ובשבילי זו חוויה רצינית. אני תל אביבית, ואם אני רואה משהו שקרוב לשלג – זה בעיקר ברד". על פעולת הרשויות בימים האחרונים סיפרה: "כל הזמן פילסו דרכים, אבל זה היה נראה מוזר שהמשטרה לא פתחה את הדרכים ליציאה מירושלים. זה היה מלחיץ. זה הזכיר לי את אסון התאומים, שאמרו לכולם להישאר בבניין ולא לצאת. לא ידעתי איך אצא, וככל שנקפו השעות הדרכים רק הלכו ונחסמו. אבל זה שהעמידו את הרכבת לרשותנו זה נהדר. כל הכבוד", סיכמה.

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

שלג בירושלים, 14 בדצמבר 2013. עומר מירון
"השארתי את האוטו בלית ברירה". תוצאות הסופה/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully