וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן התנ"ך למבוגרים: מנחם שמשי מאלון מורה

4.12.2013 / 2:03

שמשי בן ה-31 גבר על אלף מתמודדים, החל משלב המיונים, וקיבל בנוסף 30 אלף ש"ח. נתניהו הציג למתמודדים את שאלת ראש הממשלה המסורתית. "משמעות מיוחדת לקיום החידון בחנוכה"

מנחם שמשי, תושב אלון מורה בן 31, הוא חתן התנ"ך למבוגרים לשנת ה'תשע"ד, לאחר שזכה בחידון התנ"ך שהתקיים אמש (שלישי) בבנייני האומה בירושלים. למקום השני הגיע חננאל מלכה מאור עקיבא ולמקום השלישי הגיע יורם גולד מבאר שבע. "התנ"ך שייך לצעירים, למבוגרים, לאזרחי ישראל, לילדי העולם ולכל אדם", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח החידון שהנחה ד"ר אבשלום קור.

לשלב הגמר הגיעו 12 מתמודדים מכל רחבי הארץ, לאחר שצלחו את שלב המיונים שבו השתתפו 1,000 מתמודדים. בשלב הראשון כלל החידון מחזור שאלות בסימן "האחר הוא האני" – הנושא הרב שנתי שהגדיר משרד החינוך. בשלב השני לוו השאלות במשחק מחשב, בשלב השלישי נדרשו המתמודדים לענות על שאלת ראש הממשלה המסורתית ואילו בשלב הרביעי התמודדו ראש בראש שני המתמודדים הטובים ביותר – שמשי ומלכה. הזוכה המאושר קיבל בנוסף פרס כספי בסך 30 אלף שקלים. הזוכה במקום השני זכה ב-20 אלף שקלים ואילו הזוכה במקום השלישי קיבל 10 אלפים שקלים.

שר החינוך שי פירון בחידון התנ"ך למבוגרים בבנייני האומה. דצמבר 2013. טלי מאייר
שר החינוך שי פירון וד"ר אבשלום קור בטקס/טלי מאייר

ראש הממשלה אמר בדברים שנשא כי הוא שמח במיוחד על חידוש מסורת חידון התנ"ך למבוגרים. "אני חושב שיש משמעות מיוחדת לכך שהחידון נערך דווקא בחג החנוכה. לפני כ-2,200 שנים היוונים אסרו עלינו ללמוד תורה. התקוממנו נגד הגזירות בגבורה וניצחנו, ותודות למרד הזה ולמאבק ההוא לא נותק חוט החיים של עם ישראל ונשמרו ערכי הנצח של עם ישראל. היום אנחנו נמצאים בירושלים בירתנו החופשית, המאוחדת לומדים תורה ומלמדים תורה", אמר נתניהו.

שר החינוך שי פירון, שנכח גם כן בחידון, אמר בתחילת הערב כי "התנ"ך מהווה פחות מדי מצפן מוסרי וחברתי שמלווה אותנו גם בהנהגה האישית הקהילתית והלאומית. אסור שהוא יישאר רק כספר הספרים - הוא צריך להפוך להיות חלק משיקול הדעת של כל מנהיג וכל מורה דרך. הוא צריך להיות חלק מהמצפן של כל מנהל בית ספר ומורה. הוא המהות של החיים. הייתי רוצה שפרקי התנ"ך כפי שהזכיר ראש הממשלה יהיו חלק מהמצפן של מנהיגות כשהיא מגבשת משנה חברתית". השר פירון הוסיף: "הייתי רוצה שנאומיהם של ירמיהו ויחזקאל יהיו חלק ממי שמעצב מדיניות לאומית. הייתי רוצה שסיפורי הבריאה יהפכו להיות חלק מהבסיס והיסוד של כל משפחה בישראל. כדי שזה יקרה אנחנו צריכים להמשיך את המפעל שראש הממשלה חידש ולהפוך את התנ"ך להיות השפה והזהות של כולנו. אסור לנו להפוך אותו לחומר נלמד, אלא לתורת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully