וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוג הגאה שיזם את הטבות המס: "הישג מרשים"

2.12.2013 / 0:01

רועי מור וערן סיקורל פנו למס הכנסה בבקשה לקבל נקודת זיכוי במס כמו זוג הורים הטרוסקסואלי אך נתקלו באטימות. שיחה עם ח"כ קול הולידה הצעת חוק שעברה אתמול בוועדת השרים

כשרועי מור ובן זוגו ערן סיקורל, זוג הורים הומוסקסואלים, פנו למס הכנסה על מנת לבקש נקודת זיכוי במס הכנסה עבור בנם ככל זוג אחר, הם לא תיארו לעצמם שהעניין יתגלגל עד לכדי הצעת חוק מהפכנית. אתמול (ראשון) אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) המבקשת לקבוע כי בני זוג מאותו המין יזכו לאותן הטבות מס המגיעות לזוגות הטרוסקסואליים.

עוד באותו נושא:
הצעת החוק של ח"כ עדי קול עברה היום בוועדת השרים לחקיקה
בקרוב: פונדקאות בישראל גם לזוגות חד-מיניים?
השרים דחו את הצעת חוק "ברית הזוגיות"

רועי מור, ערן ציקורל ובנם. באדיבות המצולמים
רועי מור וערן סיקורל עם בנם/באדיבות המצולמים

"לפני כשנה הבאנו ילד בפונדקאות מארצות הברית", שחזר מור, תושב גבעתיים בן 42. "פנינו למס הכנסה כיוון שידעתי שחלק מהאנשים מקבלים נקודות זיכוי ושזה תלוי בנחמדות של הפקיד שפונים אליו. פנינו לפקיד שומה באזור רמת גן ולא ידעו איך לאכול אותנו, אישרו רק למי שרשום לאבא של הילד, לקבל רק את נקודת הזיכוי שמקבל אבא 'סטרייט', שזה בשלוש השנים הראשונות בלבד, בעוד האימא מקבלת נקודות זיכוי עד גיל 18".

בשיחה עם וואלה! חדשות, הסביר מור כי ההסדר הפועל כיום יכול להתבטא בהפרש בזיכוי במס של כ-30 אלף שקלים בין זוג הומוסקסואלי לזוג הטרוסקסואלי. "המליצו לי לפנות לנציבות מס ההכנסה בירושלים", סיפר. "זה הגיע לתלונות הציבור שלהם, וקיבלתי מהם מכתב שהסביר כי כיוון שלשון החוק מדברת על אישה, הם לא יכולים לתת לנו את הנקודה הזו". אלא שמור לא ויתר, ופנה שוב למס הכנסה: "בפנייה שלי ביקשתי לקבל או נקודות זיכוי כמו זוגות 'סטרייטים', או שלפחות נקבל נקודות זיכוי כמו של משפחה חד-הורית. גם את זה הם לא הסכימו לתת".

"לא ציפינו שזה מה שיקרה"

משנדחתה גם פנייתו השנייה בעניין, החליט מור לפנות לרדיו קול ישראל, שם נוצר קשר בשידור עם יו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת, ח"כ קול. היא גייסה תומכים להצעה ופעלה לקידומה בוועדת השרים לחקיקה, שבשבוע שעבר דחתה אותה. אלא ששר האוצר וראש מפלגתה, יאיר לפיד, הגיש את ההצעה בשנית, ואתמול היא אושרה - מה שמבטיח לה את תמיכת הממשלה בהמשך הליך החקיקה ולמעשה סולל את הדרך לאישורה.

"אני מרגיש נהדר שההצעה אושרה, אבל כבר כשראיתי את עצם ההצעה זה היה מאוד מרשים", סיכם מור בסיפוק ושיבח את פועלה של ח"כ קול. "בסך הכול דיברתי פעם אחת ברדיו והיא הרימה את הכפפה. היא לא רק אמרה אלא גם עשתה מעשה. לא ציפיתי שזה מה שיקרה מהפנייה המקורית שלי למס הכנסה ואני חושב שזה מאוד חשוב".

לאור תמיכת הוועדה, בימים הקרובים תועלה ההצעה למליאת הכנסת בקריאה טרומית. חברת הכנסת קול אמרה לאחר אישור ההצעה כי "מדובר במסר ברור וחזק, כי מדינת ישראל רואה בבני זוג מאותו המין הורים לכל דבר ועניין, כתא משפחתי לגיטימי". שר האוצר לפיד אמר כי "יש חשיבות להעביר את ההצעה הזו כחוק". לדבריו, "זה לא קשור לנושא דת ומדינה, זה קשור לחקיקה של זכויות אדם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:01)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully