וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על איינשטיין: "שיריו ימשיכו לנגן חיים ותקווה"

27.11.2013 / 0:19

גם במערכת הפוליטית מבכים על מותו הפתאומי של אריק איינשטיין. נתניהו, פרס ובכירים נוספים ספדו לזמר האגדי שהלך אמש לעולמו. "ענק תרבות שיחסר לנו מאוד", אמר נתניהו

מערכת וואלה!

גם בזירה הפוליטית הרכינו אתמול (שלישי) ראש עקב מותו של אריק איינשטיין. יו?ר הכנסת, יולי אדלשטיין ספד לאיינשטיין: ?אריק היה זמר ויוצר שנגע בלבבות של כולנו, מזקנים, דרך צעירים ועד פעוטות. התחושה הייתה שהוא הכיר את כולנו מן הסיבה הפשוטה שיצירותיו דיברו אל כולם ועל כולם. סרטיו ושיריו של אריק הם הפסקול של היצירה המדהימה ביותר שאי פעם הוקמה - ארץ ישראל, על מאבקיה, יופיה, קשייה ונצחונותיה?.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער כבד על מותו הפתאומי של איינשטיין: "אריק היה הגדול מכולם. כולנו גדלנו על השירים שלו. אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל. אריק היה זמר נפלא ואדם נפלא. השירים שחיבר ושר הם פס הקול של מדינת ישראל. אהבתי אותו מאוד. מדינת ישראל נפרדת בעצב רב מענק התרבות שיחסר לנו מאוד. אני ורעייתי כואבים מאוד את לכתו".

הזמר אריק איינשטיין הלך לעולמו - כותרות אחרונות
מבכים את מותו: "אין מי שישיר לנו יותר"
"סיבה לקחת ללב": סלבס סופדים לאריק איינשטיין
עולם הספורט נפרד מאריק איינשטיין

הזמר אריק איינשטיין הלך לעולמו בגיל 74. אבי כהן
פרופסור ברבש מודיע על מותו של אריק איינשטיין, אמש/אבי כהן

נשיא המדינה שמעון פרס, הנמצא בימים אלו בביקור במקסיקו סיטי, ספד אף הוא לאיינשטיין: "מהיום הראשון שעלית לבמה, העם חש שנולד כאן כישרון של שירה עם איכויות יוצאות דופן. שיריו הם פס הקול של אומה שלמה, קולו ליטף את העם וחיבק את הארץ. הוא ריגש את הדורות הראשונים והחדשים כאחד. איש לא הטיל ספק בעומק רגשותיו והעם שתה בצמא את הקול האהוב שבקע ממעמקים. הוא לא התנשא ולא התיימר, והוא לא היה זקוק לזה ואנחנו אהבנו אותו בגלל צניעותו קורעת הלב. הוא כתב בשעות קשות ובימים של התרוממות רוח. אהבתי את שיריו ומגיל צעיר ידעתי את מה שידעו רבים - אין כמוהו וטוב שיש אותו. צליליו ימלאו את הארץ. גם בלכתו, שיריו ימשיכו לנגן חיים ותקווה".

שרת התרבות, לימור לבנת אמרה: "אריק איינשטיין מגדולי גיבורי התרבות בדורנו, אמן, יוצר, שחקן ענק, מאבני היסוד של הזמר העברי והקולנוע הישראלי. אריק היה סמל לדור שלם ומקור השראה לא רק בזכות שיריו ופזמוניו, אלא גם בשל אישיותו יוצאת הדופן. מותו הפתאומי הותיר את אזרחי ישראל המומים וכואבים. לנצח נמשיך להתגעגע כולנו לעוד שיר אחרון שלו, אך למרבה הצער זה כבר לא יקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא כתב בשעות קשות ובימים של התרוממות רוח". איינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך, שי פירון, ספד הלילה לאיינשטיין, ואמר: ''איינשטיין היה סמל לארץ ישראל היפה. שיריו ביטאו את כל היפה שבישראליות". שר החינוך הוסיף כי איינשטיין היה ''צבר'' קלאסי ששיריו עיצבו דורות רבים של ישראלים.

גם שר הביטחון משה יעלון ספד הלילה לאיינשטיין. בין השאר אמר יעלון: "אריק איינשטיין שר את פסקול חיינו. במשך עשרות שנים ליוו שיריו של איינשטיין את ישראל, ואת חייו של כל מי שגדל כאן. בקולו הנמוך, במילים המדויקות כל כך, בכישרונו הנדיר לגעת בכל אחד ואחת - לא היה שני לאריק איינשטיין, וגם לא יהיה".

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס גם הוא אל פטירתו של איינשטיין, ואמר: "אריק איינשטיין היה אחד מגדולי היוצרים והאמנים שקמו למדינת ישראל. היה לו סגנון ייחודי, הכי ישראלי שיש, שהשפיע על דורות של ישראלים באומר ובצליל. שיריו ליוו אותנו ברגעי אבל ושמחה לאומיים. הם הקיפו עושר עצום של נושאים ואפילו ילדי ישראל זכו לתשומת לב מיוחדת ביצירותיו. אריק יישאר בליבנו ובליבה של האומה וייזכר כאחד מגדולי האמנים שקמו לנו".

השר אורי אריאל מסר: ?קשה לתפוס שאיבדנו הערב את גדול הזמרים הישראלים המשתייך לדור הנפילים של הזמר הישראלי הישן והטוב ההולך ונעלם. עם ישראל כולו אהב לשמוע אותו, אהב את אישיותו הצנועה ונועם הליכותיו ואת מה שהוא ייצג בשיריו. יהי זכרו ברוך?.

(עדכון ראשון: 23:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully