וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מצגר החשוד בעבירות שוחד שוחרר למעצר בית

26.11.2013 / 11:55

הרב הראשי האשכנזי לשעבר, שחשוד גם בשימוש אישי של כספי תרומות לשם צבירת הון וכן בניסיון להדחת עדים - שוחרר למעצר בית של 15 ימים בערבות גבוהה של חצי מיליון שקלים

צילום: טל אנגלנדר; עריכה: טל רזניק

(צפו במצגר בבית המשפט בשבוע שעבר)

בית משפט השלום בראשון לציון הורה היום (שלישי) לשחרר למעצר בית של 15 ימים את הרב הראשי האשכנזי לשעבר, יונה מצגר. מצגר, שחשוד בעבירות שוחד ושימוש אישי בכספי תרומות תוך ניצול מעמדו לשם צבירת הון, שוחרר בערבות גבוהה של 500 אלף שקל. במשטרה חושדים כי מצגר הצליח לשלשל לכיסו מיליוני שקלים, תוך שהוא מנהל אורח חיים בזבזני, גר בדירת שרד, יוצא לנסיעות ארוכות לחו"ל, ומשתתף בארוחות במימון זר.

שוב: הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נעצר בחשד לשוחד

ביום שני בשבוע שעבר הוחלט על הארכת מעצרו, שהסתיימה היום, כאשר שופט השלום מנחם מזרחי אף ציין כי לאור מהות החקירה והיקפה, בקשת המשטרה להארכת מעצר בעשרה ימים הינה "צנועה". השופט נימק זאת גם בכך שמצגר חשוד בשיבוש הליכי חקירה וניסיון להדחת עדים.

הארכת מעצרו של הרב יונה מצגר. נובמבר 2013. משה מזרחי, חדשות 24
שוחרר למעצר בית בערבות של חצי מיליון שקלים. מצגר בבית המשפט/חדשות 24, משה מזרחי

במשטרה סבורים שבאמצעות הכספים שאותם אסף מתרומות לעמותות, הצליח מצגר לצבור הון גדול מאוד, תוך ניהול אורח חיים בזבזני ומושחת. החקירה התבססה על חקירה קודמת שהתנהלה נגד מצגר בשנת 2004, אז נחקר בחשד שקיבל הטבות מבתי מלון שונים.

כך, למשל, חשוד מצגר שבאחד מימי ליל הסדר בפסח הוא התארח בחינם במלון מצודת דוד בירושלים, תוך שהוא משלם על ארוחות בלבד. המשטרה אז המליצה להעמידו לדין, אך היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, החליט לסגור את התיק ולא להגיש כתב אישום. עם זאת, החשד הנוכחי נוגע לכך שבמשך שנות כהונתו כרב הראשי הוא שלשל לכיסו מיליוני שקלים, רכש דירות וניהל אורח חיים בזבזני. במשטרה חושדים כי מצגר הצליח להלבין תוך שימוש בחשבונות פיקטיביים מיליוני שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • יונה מצגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully