וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים בישראל משתגעים מדאגה: "נותר רק להתפלל"

בזמן שבפיליפינים ממשיכים לאמוד את נזקי הטייפון ולמנות קורבנות, הזרים בארץ חוששים לחיי קרוביהם: "מנסים לשמור על תקווה". משרד החוץ פועל לאתר כמה ישראלים שעמם אבד הקשר

מערכת וואלה!

סופת הטייפון "האיאן" שהכתה בסוף השבוע בפיליפינים גבתה עד כה, על פי ההערכות, את חייהם של למעלה מ-10,000 קורבנות. הסופה, אחת מהעזות בהיסטוריה, החריבה בתים, בתי ספר ושדות תעופה והיא צפויה להגיע כבר הלילה לווייטנאם. בינתיים, כשהתקשורת במדינה קרסה, כל שנותר לפיליפינים השוהים בישראל הוא להתפלל לשלומם קרוביהם במזרח.

טייפון באיי הפיליפינים – נובמבר 2013. AP
השקט שאחרי הסערה בפיליפינים/AP

אמה פרננדה, אזרחית הפיליפינים השוהה בישראל מזה 18 שנה, לא הצליחה ליצור קשר עם בעלה מיום חמישי בערב. "דיברתי אתו לפני שלושה ימים אבל עכשיו אין דרך להשיג אותו או את המשפחה כי אין להם חשמל או קליטה במכשירים הסלולריים", היא מסבירה בייאוש.

בעלה של פרננדה, המתגורר בבירה מנילה, נסע לביקור בן שבועיים בבית אמו ואחיו המתגוררים בסמוך לאזור האסון. "בשיחה האחרונה הוא סיפר שהרוחות מגיעות והם מתחילים להיערך להגעת הסופה", היא מספרת בשיחה עם וואלה! חדשות. "הם קנו ואגרו אוכל בקופסאות שימורים, ניסו למגן את חלונות הבית, אבל אני לא חושבת שהם צפו את העוצמה החזקה של הטייפון, שהמים יעלו על גדותיהם ויציפו הכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"יוצאים מדעתנו"

חוסר היכולת להשיג איש באזור ולקבל אפילו מעט מידע על המתרחש מקשה מאוד על פרננדה שעוקבת בדריכות אחרי החדשות המגיעות מהאזור. "מיום שישי בבוקר, כשקמתי וראיתי מה קרה שם, אני מודאגת מאוד", היא מודה. "עברו כמעט שלושה ימים ואין עדכונים וזה קשה מאוד, כל שנותר לי זה לשבת, לחכות ולהתפלל. ניסיתי לברר גם עם המשפחה שלי במנילה, אך גם הם לא יודעים שום דבר. יש לו אחות שמתגוררת בערד, היא יוצאת מדעתה מדאגה ובוכה כל הזמן. אני רק מקווה שהוא יתקשר בהקדם".

לפרננדה, הנושאת תעודת זהות ישראלית משנת 2007, בן בכיתה ח' הלומד בתיכון חדש בתל אביב. היום הוא נמצא בטיול והיא מברכת על הסחת הדעת. "גם הוא עוקב אחר החדשות בלי הפסקה כי הוא מודאג", מספרת פרננדה. "אני שמחה שלפחות ביומיים האלה הוא עושה משהו כייפי ולא מתעסק בזה בכל רגע".

טייפון באיי הפיליפינים – נובמבר 2013. AP
"מהתמונות זה לא נראה טוב"/AP

גם אנג'לה אקינו, תושבת הפיליפינים השוהה בישראל מזה שבע שנים, לא שמעה מהוריה מיום רביעי. העובדה שמשפחתה מתגוררת בעיר טקלובן, שנחרבה כמעט קליל, מקשה עליה להישאר אופטימית. "הם נערכו בהתאם להוראות הרשויות מספיק זמן מראש, אבל בסדר גודל של אסון כזה, אני לא יודעת כמה זה עוזר", היא אומרת כמעט מיואשת אך נאחזת בתקווה אחת קטנה. "הם דיברו על נסיעה למכרים בגלל המצב אז כולי תקווה שהם עשו זאת ויצאו משם לפני שהעיר הוצפה".

אקינו המוטרדת מספרת כי ניסתה ליצור קשר עם בני המשפחה – אך לשווא. "כל שיחת טלפון, אני מקווה שזה הם או מישהו מהמשפחה שיעדכנו אותי בחדשות טובות. מהתמונות זה לא נראה טוב, ואני לא יודעת מה לחשוב. אני מנסה לשמור על תקווה אבל זה קשה מאוד. קשה להיות רחוקים בשעה קשה כזו, אבל אין לי הרבה ברירה".

משלחת ישראל תסייע בפעולות החילוץ

במקביל, במשרד החוץ הודו הערב (ראשון) כי אבד הקשר עם כמה ישראלים השוהים בימים אלה בפיליפינים. מחדר המצב של משרד החוץ נמסר כי ברשותם רשימה של מנותקי קשר, שאנשי המשרד מנסים ליצור איתם קשר כל הזמן. עם זאת, נמסר כי בשלב זה לא ידוע על ישראלים שנפגעו.

משלחת ישראלית של יחידות חילוץ תצא בימים הקרובים לסייע בפעולות חילוץ והחזרת החיים למסלולם בפיליפינים. במשלחת יהיו אנשי רפואה וצוותי חילוץ לאיתור והוצאת אנשים מתוך ההריסות וכמו כן יהיו בה צוותים שמתמחים בהקמת אמצעים להשבת החיים לשגרה באזורים מוכי אסון. בשעות הקרובות ייצא כוח חלוץ של המשלחת כדי לבחון את הדרכים נוכח ההתרחשות באיים והיכולות שאותם יכולים להעמיד צוותי החילוץ מישראל.

בנוסף, ייצא הערב צוות של משרד החוץ ופיקוד העורף בו חברים מנהל מחלקת דרום-מזרח אסיה וקצין מנהלה אזורי אסיה מטעם משרד החוץ, וחמישה אנשי פיקוד העורף - בהם אנשי מודיעין, ת"ש ואנשי חילוץ והצלה - בראשות מפקד יחידת פיקוד והצלה. מטרתם לבחון את הצרכים לקראת מתן סיוע ישראלי לפיליפינים, ובעיקר לתאם מבחינה לוגיסטית את הגעת הסיוע. צוות שגרירות ישראל במנילה ילווה את המשלחת מרגע הגעתה.

בהכנת הידיעה השתתפו שירה הוד ורמי שני

עוד על הטייפון בפיליפינים:
גיהינום בפיליפינים: כך נראית העיר שנמחקה בסופה
בפיליפינים מעריכים: 10,000 נהרגו בסופת הטייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully