וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: 26 אסירים ישוחררו בפעימה השנייה

27.10.2013 / 19:58

ועדת השרים אישרה את שחרור האסירים כחלק מהמו"מ, והוא ייצא לפועל תוך 48 שעות. הרשימה המלאה תתפרסם בהמשך, אולם ידוע שאין ביניהם ערבים-ישראלים. 21 ישוחררו לגדה ו-5 לעזה

ועדת השרים אישרה הערב (ראשון) את הפעימה השנייה של שחרור האסירים הפלסטינים. מדובר ב-26 אסירים ותיקים מתוך 104 עליהם הוחלט כחלק מחידוש המו"מ. בסבב הזה לא ישוחררו אסירים ערבים-ישראלים: 21 אסירים ישוחררו לשטחי הגדה, וחמישה לרצועת עזה. בהמשך הערב תתפרסם זהותם של המשוחררים, שיועברו לרשות הפלסטינית מחרתיים. בפעימה הנוכחית ככל הנראה לא ישוחררו אסירים שמוגדרים כ"מסוכנים" על ידי מערכת הביטחון.

רשימת האסירים שגיבשו השרים תעודכן באתר שירות בתי הסוהר, ומיד עם פרסומה ייפתח חלון זמן של 48 שעות במהלכו אפשר יהיה לעתור לבג"ץ נגד השחרור. אם העתירות יידחו על ידי בית המשפט, האסירים ייצאו לחופשי בלילה שבין שלישי לרביעי. המטרה בכך היא למנוע חגיגות ניצחון בצד השני, ואולי גם לצמצם את המחאה הציבורית נגד המהלך בישראל.

- אחרי הפעימה הראשונה: הפלסטינים התאכזבו שאין "סמלים"

שרת המשפטים והממונה על מו"מ מטעם ראש הממשלה, ציפי לבני, בירכה הערב על האישור שהתקבל בוועדת השרים. היא התייחסה למתקפה התקשורתית נגדה ונגד המהלך לשחרור האסירים, מצדם אנשי הבית היהודי והיו"ר נפתלי בנט. "היה ניסיון - שלשמחתי לא עבד - לנצל באופן ציני דבר שהממשלה כבר אישרה, ושהם שותפים לו. הם ניסו להפוך אותי לאשה היסטרית - וזה לא יעבור", אמרה לבני בראיון לחדשות 2. "מספר ההחלטות הביטחונית שאני קיבלתי בממשלה, זה הרבה יותר ממה שנפתלי בנט יכול אי פעם להגיע אליו. הבית היהודי לא רוצה משא ומתן. שיבואו ויתכבדו להציג אלטרנטיבה ולא יעבדו על כולם כאילו יש פתרון אחר".

"אני לא אוהבת את ההחלטה"

לדבריה, בעוד שבראש סדר העדיפויות של הבית היהודי נמצאת הבנייה בשטחים, "אני הולכת בכל העולם ומייצגת החלטה שהממשלה קיבלה למרות שאני לא אוהבת אותה". היא הבהירה שהיא תמשיך להקדיש מאמצים רבים כדי להגיע להסכם.

המחבלים הפלסטינים ששוחררו בפעימה הראשונה חוגגים במוקטעה. רמאללה, 13-14 באוגוסט 2013. טלי מאייר
שחרור האסירים בפעימה הראשונה בחודש אוגוסט/טלי מאייר

מוקדם יותר, דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שביקשה לאסור שחרור מחבלים. שמונת שרי הליכוד, יש עתיד והתנועה התנגדו להצעה, ואילו חמשת שרי הבית היהודי וישראל ביתנו תמכו בה. הישיבה עוררה כצפוי ויכוח סוער בין המרכיבים בקואליציה - הליכוד, יש עתיד והתנועה, ובין הבית היהודי. גורמים בסביבתו של ראש הממשלה אמרו כי נתניהו הורה לשריו להתנגד להצעת החוק, "נוכח ההבנה שמדובר בהצעה צינית".

"זהו יום עצוב למאבק בטרור בישראל. נמשיך להיאבק בכל כוחנו נגד שחרור רוצחים, ואנחנו מאוד מצטערים ומתפלאים על כך ששרי הליכוד לא תמכו בהצעת החוק שהיתה שמה סוף לשחרור רוצחים", אמרו אנשי הבית היהודי. בליכוד לא נשארו חייבים. "אם אתם לא מסוגלים לחיות עם ההחלטה, הזו תתפטרו מהממשלה", אמר השר סער לשר אורבך כחלק מחילופי הדברים בין המשתתפים בישיבה.

במהלך הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה אמר שר האוצר יאיר לפיד כי מי שנתלה באירועים הביטחוניים האחרונים כנימוק נגד שחרור האסירים אומר למעשה שמדיניותה של ממשלת ישראל צריכה להיקבע על ידי ארגוני הטרור האיסלאמיים. בכך, יצא לפיד נגד דבריו של מי שהיה בעל בריתו שר הכלכלה, נפתלי בנט, שאמר בחודש שעבר בהלווייתו של סמ"ר גל קובי, שנורה למוות על ידי צלף פלסטיני בחברון, כי פיגועים מסוג זה הם ההוכחה לכך שאסור לשחרר אסירים ביטחוניים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully