וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יכריעו אילו אסירים "כבדים" ישוחררו

7.10.2013 / 0:20

צוות השרים לנושא האסירים יכונס היום בערב ויגבש רשימה של 26 פלסטינים שישוחררו תוך כ-48 שעות, במסגרת המשא ומתן. גורם מדיני: ברשימה יכללו אסירים כבדים יותר מבעבר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

קבוצת אסירים נוספת בדרך החוצה: צוות השרים המצומצם לסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים צפוי להתכנס היום (ראשון) בשעה 17:00 לדיון שבסופו תגובש רשימה של 26 אסירים שייצאו לחופשי. האסירים שישוחררו הינם חלק מקבוצה של 104 אסירים פלסטינים ותיקים, שכלואים בישראל יותר משני עשורים ושישראל התחייבה לשחררם במעמד פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים.

חגיגות בעיר רמאללה לרגל שחרור אסירים פלסטינים. יותם רונן
חגיגות ברמאללה לאחר שחרור האסירים באוגוסט/יותם רונן

רשימת האסירים עדיין לא ידועה, אך גורמים מדיניים אמרו כי היא צפויה לכלול שמות "כבדים" יותר מהרשימה ששוחררה בפעם הקודמת. כמעט כל האסירים שישוחררו הורשעו ברצח, הריגה או סיוע לעבירות הללו. הרשימה לא צפויה לכלול אסירים ערבים-ישראלים, אלא אך ורק פלסטינים מהגדה המערבית ומרצועת עזה. אסירים מהגדה שיוגדרו כמסוכנים על ידי מערכת הביטחון, יועברו גם הם לרצועת עזה בהוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מכיוון שהממשלה הסמיכה בחודש אוגוסט צוות מצומצם לטיפול בסוגיה, הכולל את השרים יעלון, לבני, פרי ואהרונוביץ', רשימת האסירים לא תובא לאישור הממשלה. האסירים ישוחררו כ-48 לאחר פרסום הרשימה, בתום פרק הזמן החוקי להגשת ערעורים בנושא. המשפחות השכולות צפויות להגיש עתירות לבג"ץ נגד השחרור, אך הסיכוי שבג"ץ יקבל את העתירות נמוך ביותר. במקביל, מתוכננות עצרות מחאה נגד השחרור מחר בפתח ישיבת הממשלה, ובהמשך השבוע סמוך לכלא עופר שממנו ייצאו חלק מן האסירים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
ממשיכים במשא ומתן. סאיב עריקאת וציפי לבני עם שר החוץ האמריקני קרי/AP

סיעת הבית היהודי צפויה להעלות היום בפני ועדת השרים לענייני חקיקה הצעה שתאסור על נשיא המדינה לחון מחבלים, במטרה לסכל את הפעימות הבאות של שחרור האסירים. להצעה סיכוי נמוך להפוך לחוק, אך היא מעוררת סערה במערכת הפוליטית, בעיקר על רקע ההודעה לעיתונות שהפיצה סיעת הבית היהודי ביום חמישי בערב. בהודעה נכתב כי "שחרור המחבלים בתמורה לזכות המפוקפקת של ציפי לבני להיפגש עם עריקאת חמור ביותר. עם כל הכבוד, עצירת שחרור הרוצחים חשובה אפילו יותר מהצדקת קיומה של לבני בממשלה".

גורמים בסביבתה של לבני גינו את ההודעה, ואמרו כי מדובר ב"הסתה פרועה" נגדה. הגורמים הזכירו גם כי במעמד פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים, ראש הממשלה נתניהו יכול היה לבחור בין שתי דרישות שהעלה אבו מאזן – שחרור אסירים או הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הלחץ שהפעילו שרי הבית היהודי נגד כל הקפאת בנייה, היה אחת הסיבות העיקריות לכך שנתניהו בחר לבסוף בשחרור האסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully