וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-29 באוקטובר: שחרור שני של אסירים פלסטינים

21.10.2013 / 10:00

גורמים פלסטינים וישראלים אמרו לוואלה! חדשות כי בשבוע הבא תשחרר ישראל כ-30 אסירים ביטחוניים, מתוך 104 עליהם התחייבה כחלק מהמו"מ. הרשימה המדויקת טרם התפרסמה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

ישראל צפויה לשחרר את הקבוצה השנייה של האסירים הפלסטינים ביום שלישי הבא, ה-29 באוקטובר - כך מסרו הבוקר (שני) מקורות פלסטינים וישראלים לוואלה! חדשות. הקבוצה תכלול כ-30 אסירים ותיקים, מתוך 104 האסירים שישראל התחייבה לשחרר במסגרת המו"מ עם הרשות הפלסטינית. הרשימה המדויקת טרם התפרסמה.

בפעימה הקודמת בחודש אוגוסט, שוחררו 26 אסירים, והם התקבלו בחגיגות בגדה ובעזה. כמו בסבב הקודם, גם הפעם צפוי השחרור לעורר מחלוקת ופנייה לערכאות משפטיות על ידי משפחות נפגעי פעולות טרור בניסיון לעוצרו.

בחודש שעבר, עוד לפני שנודע התאריך המדויק של הפעימה השנייה, פנו שרים וחברי כנסת לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקיים דיון בממשלה על המשך שחרור של אסירים ביטחוניים - במיוחד נוכח פיגועי הטרור בגדה שגבו את חייהם של שלושה ישראלים בתקופה האחרונה. 29 חברי כנסת שיגרו בספטמבר מכתב לנתניהו ובו כתבו: "לאור מקרי הרצח המחרידים, נבקש לבטל את שחרור המחבלים המתוכנן במסגרת חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים". עוד נכתב: "לא ייתכן שמדינה חפצת חיים תשחרר רוצחים, ובה בעת, ותוך כדי משא ומתן יימשכו פעולות הטרור".

על המכתב חתמו בין היתר תשעה חברי הכנסת מהבית היהודי. שלושת שרי המפלגה חתמו על מכתב דומה יום קודם לכן. עוד חתומים 12 חברי כנסת מהליכוד-ביתנו, ובהם סגן שר החוץ, זאב אלקין, סגן שר הביטחון, דני דנון, וסגן השר אופיר אקוניס. על המכתב חתם גם יו"ר הקואליציה, יריב לוין, שאמר אז כי אם נתניהו יציג הסכם עם הפלסטינים, "באותו הרגע הוא יאבד את בסיס הכוח שלו בליכוד ולא יוכל להמשיך להיות ראש ממשלה". גם ארבעה חברי כנסת מש"ס, ובהם אלי ישי, חתמו על המכתב, וכן שלושה ח"כים מיהדות התורה וחבר הכנסת דוד צור מ"התנועה".

לקריאה נוספת:
עוד מכתב: 29 ח”כים לנתניהו - ”בטל שחרור אסירים”
אחד הפלסטינים שנהרגו בקלנדיה שוחרר בעסקת שליט
אכזבה בצד הפלסטיני: ”לא שוחררו אסירים ’סמלים’”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully