וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות מאובן בן 1.8 מיליון: תפנית בחקר מוצא האדם

קבוצת חוקרים גילתה גולגולת במצב מצוין באתר חפירות בגיאורגיה, ולאחר שחקרה את מאפייניה, גוברת הסברה כי מוצא האדם מקורו במין אחד. "אנחנו נרגשים. זה אומר שאין גזעים"

גולגולת עתיקה בת 1.8 מיליון שנה, שנמצאה לאחרונה על ידי חוקרים באתר חפירות ארכיאולוגי בדמניסי, כמאה קילומטרים מדרום לטיביליסי בירת גיאורגיה, מציעה עדות חדשה לכך שהאדם התפתח ממין אחד בלבד. החוקרים באתר חשפו את הימצאותם של כמה מאובנים, אולם את מרב העניין הם גילו בגולגולת, שקיבלה את השם "גולגולת מספר 5", ולטענתם נשמרה בצורה מצוינת. צוות החוקרים השווה את מגוון המאובנים שחשפו, ומצאו כי בעוד שהלוע שלהן, המצח וצורות הגולגלות היו שונות, המאפיינים שלהם היו בתוך טווח התכונות השייכות לאותו מין. מכאן, הגיעו החוקרים למסקנה שקיים רק מין אנושי אחד, הומו-ספיינס, אשר הגיע מאפריקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הגולגלות שנמצאו באתר בגיאורגיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגולגלות שמצאנו היו שונות מאוד בצורתן החיצונית, עד שבנסיבות אחרות היה ניתן לחשוב שהן שייכות למינים שונים", אמר אחד מצוות החוקרים, כריסטוף זוליקופר מאוניברסיטת ציריך. "אולם", הוא הוסיף, "אנחנו יודעים שהפרטים הללו הגיעו מאותו מקום ובאותו זמן, לכן הם יכולים, בעיקרון, לייצג את ההתפשטות של אותו המין". כמו כן, הוסיף זוליקופר כי חמש הגולגלות "שונות באופן ניכר אחת מהשנייה, אולם לא יותר מאשר ההבדלים שבין חמישה בני אדם מודרנים או חמישה שימפנזים". זוליקופר נימק את הסברו בכך שהחוקרים הגיעו למסקנה ש"הגיוון בין בני אותו המין הוא חוק הטבע השכיח".

מילפורד וולפוף, חוקר אבולוציה באוניברסיטת מישיגן בארה"ב, אמר בעקבות הגילוי של צוות החוקרים בגיאורגיה: "אנחנו נרגשים מהמסקנות שהחוקרים הגיעו אליהן". וולפוף פרסם בשנה שעברה מחקר שמצא זהות סטטיסטית גבוהה במאפיינים של הגולגלות העתיקות בגרמניה ובאפריקה, ולכן קבע כי קיים מין אנושי אחד. "מה שזה מלמד למעשה הוא שהיה דפוס זהה עבור המין האנושי לאורך ההיסטוריה. זה מוכיח שלא קיימים גזעים שונים".

עוד בנושא:
התגלו עקבות של החיה הקדומה ביותר בעולם
נקמת האבולוציה: הטוב מוכרח לנצח, בסופו של דבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully